Nevím zda chápete podstatu problému a to jsou značné rozdíly mezi oficiální a podpultovou cenou za shodnou službu se stejnými parametry a riziky.
Předplacenky jsou pro všechny, mimo jiné proto, že operátor není schopen účinně zabránit zneužití SIM při odcizení přístroje v zahraničí. V takových případech jdou účty i do desetitisíců v řádech hodin a operátor to neumí řešit, protože roamingové poplatky účtuje i se zpoždením několika týdnů. Takže "sociální" předplacenka je vlastně jediná účinná obrana proti neschopnosti operátorů, kterou přenáší opět na zákazníky.
Ne, ptám se, za co ode mne operátor bere (respektive bral, protože jsem už jinde) těch několik stovek měsíčně.
Kouzelna byla pani na podpore Vodafone, kdyz mi sami od sebe zdrazili tarif o 15% a ja jsem jim poslal ostrou prosbu, co to jako ma byt. Pani mimojine odpovedela, cituji: "většinu nákladů na technickou údržbu tarifů budeme hradit my". To opravdu jednoho zahreje u srdce, ze pro nej nekdo neco udelal zdarma.
> Stejně znova i kdyby v Novém Městě sídlil Rakouský, Polský nebo Slovenský operátor, známý svými nízkými cenami. Stejně by nedal při znalosti poměrů až několika desítkám procentům obyvatel dané aglomerace žádnou smlouvu.
Samozřejmě, protože jak známo v Rakousku, Polsku a na Slovensku všichni vždy platí faktury včas, takže tam mohou být nízké ceny pro všechny jednotlivce, zato u nás, u nás je to jiné, u nás si musí operátoři dávat majzla.
Vy jste fakt legrační. Faktura mi chodí elektronicky, peníze si strhne operátor inkasem a na pobočce jsem byl naposledy před deseti lety, do call centra volal tak nějak stejně (a to jsem ještě řešil chybu operátora). Tak co na tom stojí ty stovky korun, o které dostanou firemní zákazníci levnější tarif?
Vaši teorii boří mimo jiné to, že i velcí virtuální operátoři mají horší podmínky, než firemní zákazníci s mnohem menším počtem SIMek.
No a nakonec připomenu, že i v zahraničí znají fakturaci, call centra, pobočky operátorů a dlužníky a přesto tam jsou mobilní služby výrazně levnější.
Snad i podprůměrně inteligentní člověk pochopí, že jsem reagoval hlavně na poslední odstavec, který se snažil pod dost chabými výmluvami obhajovat cenovou úroveň služeb mobilního oligopolu u nás. Že oligopol bude soutěž bojkotovat, aby se podobným způsobem z lopaty nesnažili utéct další skupiny, je poměrně logické.
Pánové na radnici by si měli nejdříve zkusit ujasnit, co vlastně operátorům nabízejí a jestli by do toho v jejich pozici šli. Co bude mít operátor z takové soutěže?
V lepším případě pár stovek individuálních zákazníků s minimálním měsíčním výtěžkem, kdy s každým samostatně bude muset řešit smlouvu, fakturaci, upomínání, vymáhání...
V horším případě totéž jako výše a navíc přijde o stávající zákazníky s dražšími tarify v té lokalitě.
Výhodné ceny pro firmy vycházejí především z toho, že operátor pošle měsíčně jednu fakturu na několik desítek tisíc a má slušnou šanci, že mu bude v termínu zaplacena. A jednotlivá čísla si spravuje firma sama, neotravují na prodejně, nevolají na infolinku atd.
Ne regulátor tu není proto aby přemlouval operátory, aby dali lidem kteří jsou sociálně slabí nebo netolerantně řečeno whitrash . U nás se jim říká krumpáče lopaty dal vůbec nějakou smlouvu.
Pro lidi se špatnou platební morálkou nesolventní, nejsou paušály. Pro ně jsou předplacenky, aby bylo jejich riziko platebních schopností eliminováno.
Protože je takový požadavek pro všechny obyvatele daného města bláznovství bez ohledu na cenu daného paušálu.
1. město nedává operátorovy žádné záruky
2. město nedá operátorovy vydělat nad současným stavem.
Body 1 a 2 platí bez ohledu na to jak to je nebo není drahé.
Legrační je i Váš komentář, který ukazuje že žijete v sociální bublině. Kde lidé fungují jen "elektronicky", nechodí na pobočky, vše vyřizují jen online a vlastně nemají problém.
Ono to není o filozofickém cvičení na téma jestli to jde levněji. Ano jde to levněji . Ale zpráva je to něčem jiném a že operátor nemá racionální podnikatelský důvod dát xx xxx obyvatelům města xx xxx podnikatelských smluv.
Podle statistiky kolik % lidí je v dluhu není jediný důvod proč možná xxx až xxxx lidem z toho města poskytnout smlouvu.
Ano chápu operátoři jsou drazí a zákazníku od kterého koukají peníze, žádné problémy s platbou a nebudou prudit na help-desku vyjdou vstříc.
Stejně znova i kdyby v Novém Městě sídlil Rakouský, Polský nebo Slovenský operátor, známý svými nízkými cenami. Stejně by nedal při znalosti poměrů až několika desítkám procentům obyvatel dané aglomerace žádnou smlouvu. To je samé je když koupíte xx aut do firmy, nebo chcete jedno do rodiny. To samé s telefony, notebooky , nábytkem, prakticky vším.
Celkově je to špatně zvolená strategie, protože těm lidem nic "na sekeru" nedá . Tohle je jen jedno z mnoha volebních PR.
Pokud vezme smlouvu město na sebe jako jednu rámcovou na xxxx až xxxxx SIM může se zajisté s operátory bavit. Ale pro xx-xxxx lidí v exekuci / platební nechopenosti do toho žádný operátor nepůjde dělat.
Je to princip kolektivní viny, dejte záruky, že eliminujete rizika za sociálně slabé a pak se uvidí.