Tusite vy vubec jak funguje skutecne datacentrum? Zjevne nikoli, protoze tam se samozrejme vypadky resi, a to na mnoha ruznych urovnich, pricemz korektni vypnuti je pochopitelne jedna z nich.
UPS je totiz presne ta komponenta ktera prave toto zajisti. Pokud ma do minuty nabehnout agregat, tak presne tu minutu budou system drzet UPS, a pokud agregat ani po rekneme 3 minutach nenabehne, tak koretkne nastavene UPS posilaji vsem serverum shutdown. K prekvapeni publika predevsim proto, aby nedoslo ke ztrate dat. Coz, opet k velkemu prekvapeni, vede k tomu, ze misto spusteni po odstraneni vypadku, se dalsi mesic resi obnovy zaloh.
Vypada to, ze t-mobile zamestnava umelce vaseho razeni.
Pravda je subjektivní. Ale pravda je, že ještě v 16:10 rozhodně nejela jedna ze dvou napájecích větví. Nicméně Lupa to nemá jak zjistit, když jí T-Mobile něco řekne, koneckonců kdybychom tam neměli techniky, tak to taky nevíme, protože i zaměstnanci T-Mobile asi dostali info říkat zákazníkům, že už všechno běží, i když to není pravda.
Osobne by me docela zajimalo, jaky je treba na lupe pomer clanku, doporucujicich idealne presun vseho do "cloudu", nebot "odbornici" v datovych centrech preci vedi mnohem lepe, nez nejaky "moula" v nejake firme, jak provoz a data zabezpecit, vs novinek a clanku o (provalenych) vypadcich.
Pokud prijmu "teorii ledovce", je pak treba ty druhe vynasobit nejmene tremi, aby byl videt +- realny stav.
Vskutku ... tak mi nejaky ukazte.
Google ... olala, jak je to dlouho, 3 mesice?
Amazon ...tyden https://www.root.cz/zpravicky/amazonu-selhava-cloud-rada-stranek-se-nenacita/
Microsoft ... http://technet.idnes.cz/microsoftu-zlobily-servery-uzivatele-odhlasil-ze-skype-i-dalsich-sluzeb-1lz-/kratke-zpravy.aspx?c=A170307_165630_tec-kratke-zpravy_nyv
Nebo kuprikladu ... 100% garantovano ... https://www.lupa.cz/clanky/casablanca-int-ma-problemy-nektere-sluzby-nejsou-dostupne/
Je pritom uplne jedno co je pricinou, nebot pokud by skutecne provoz byl zajisten tak jak slibuji obchodnici s destem ... tak by k vypadku nemohlo dojit.
Nedovedu si predstavit, ze by na takto nespolehlivych sluzbach chtel nekdo stavet svuj byznys. To ma jistejsi ze vyhraje v rulete.
Jenze vas jakozto potencielniho zakaznika naprosto nezajima proc vam nefunguje ucetnicvi, sklad nebo i jen email. Jsem zvedav, jak budete zakaznikovi vysvetlovat, ze jste mu nic nedodal, protoze google sice fungoval, ale vy jste se k nemu nemohl pripojit a tudiz jste si nemohl precist jeho objednavku. Specielne bych to chtel videt v podani na tema dodavatel retezcu pod penalizaci.
Vaseho zakaznika take totiz nezajima, co vy mate za problem, on pozaduje dodrzeni smlouvy.
Když chci dělat business, nepoužívám freemail, ať je od kohokoliv. Pokud mám sankce, dělám redundantní řešení. Jenomže upřímně, Vám by se chtělo platit kvůli výpadku jednou za x let platit všechno dvojmo? Z tohoto důvodu máme několik datacenter a nabízíme zákazníkům online replikaci a funkčnost při výpadku jednoho z nich. Kolik myslíte, že to využilo firem? Slovy dvě. Z toho jedna po sedmi letech bez výpadku z tohoto ustoupila v rámci úsporných opatření.
"Když chci dělat business, nepoužívám freemail, ať je od kohokoliv." AFAIK jsou i v CR firmy, ktere pouzivaji "placeny" Google (https://www.google.cz/intl/cs/services/#?modal_active=none), zadny freemail. IMHO je ten vypadek postihl stejne, jako uzivatele sluzeb "zadarmo" (mno, za osobni informace ;-)). Nebo ne?
To vy nevite, ze za gooli cloud se plati? O nejakej freemailu nebyla vubec rec. To redutantni reseni vam samozrejme naslibuji. Vzdyt vsechny vyse odkazane sluzby se pravidelne chlubi garantovanym zalohovanim, geografickou zalohou provozu atd atd. A predevsim se chlubi tim, ze to dvakrat nebo trikrat platit nemusite, takze vlastne usetrite.
Platim vzdy do vyse rizik. Pokud mi hrozi milionove sankce za vypadek, tak reseni v milionech je akceptovatelne. Pokud mi vypadek zpusobi skody v tisicikorunach, pak je to pochopitelne nesmysl.