Datovky získaly cenu Zlatého Lemura za kampaň Kdo je Dana?

21. 6. 2023

Sdílet

Datová schránka, datové schránky Autor: Depositphotos

Kampaň k datovým schránkám, které stát povinně zřizoval od 1. ledna živnostníkům a nepodnikajícím právnickým osobám, získala PR cenu Zlatého Lemura v kategorii Digitální komunikace – spolupráce s influencery. Spot „Kdo je Dana?“ influencera Mikýře měl více než milion shlédnutí.

Kampaň zpočátku odkazovala na možnou spojitost s youtuberkou Shopaholic Adel a s novým projektem Kamila Bartoška alias Kazmy. Tři videa, v nichž se záhadná žena představila jako Dana a oznámila, že nekandiduje na prezidentku, dala vzniknout různým konspiračním teoriím.

Internet řešil otázku Kdo je Dana? do chvíle, kdy influencer Mikýř odhalil, že Dana je DAtová schráNkA.

„Máme obrovskou radost a děkujeme agentuře Media Age, Mikýřovi a kolegům, kteří měli odvahu dotáhnout tento nápad do konce,“ říká ředitel Digitální a informační agentury Martin Mesršmíd. Agentura správu schránek převzala od ministerstva vnitra.

Zhruba půl milionu lidí, kterým byl zřízen přístup k datové schránce, se do ní dosud nepřihlásilo. Je tedy otázkou, na kolik lze hodnotit kampaň jako úspěšnou a správně zacílenou, když oslovila pouze mladé uživatele, a nikoliv většinově ty, jichž se povinné zřizování týká.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Redaktor serveru Lupa.cz se zaměřením na telekomunikace, média, IT a právo. Dříve šéfredaktor Právního rádce a mluvčí Českého telekomunikačního úřadu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).