Kampaň k datovým schránkám, které stát povinně zřizoval od 1. ledna živnostníkům a nepodnikajícím právnickým osobám, získala PR cenu Zlatého Lemura v kategorii Digitální komunikace – spolupráce s influencery. Spot „Kdo je Dana?“ influencera Mikýře měl více než milion shlédnutí.
Kampaň zpočátku odkazovala na možnou spojitost s youtuberkou Shopaholic Adel a s novým projektem Kamila Bartoška alias Kazmy. Tři videa, v nichž se záhadná žena představila jako Dana a oznámila, že nekandiduje na prezidentku, dala vzniknout různým konspiračním teoriím.
Internet řešil otázku Kdo je Dana? do chvíle, kdy influencer Mikýř odhalil, že Dana je DAtová schráNkA.
„Máme obrovskou radost a děkujeme agentuře Media Age, Mikýřovi a kolegům, kteří měli odvahu dotáhnout tento nápad do konce,“ říká ředitel Digitální a informační agentury Martin Mesršmíd. Agentura správu schránek převzala od ministerstva vnitra.
Zhruba půl milionu lidí, kterým byl zřízen přístup k datové schránce, se do ní dosud nepřihlásilo. Je tedy otázkou, na kolik lze hodnotit kampaň jako úspěšnou a správně zacílenou, když oslovila pouze mladé uživatele, a nikoliv většinově ty, jichž se povinné zřizování týká.