Ted je to jeste vetsi magorarna, na ten web sam od sebe nepujdu. Napr. na twitteru se mi vnuti "pres neco". Clanek me zaujme rad bych si jej precetl a zaplatil, takze jdu na web a tam je uvod clanku a dale dementi "porid si mesicni/rocni " predplatne. Dekuji nechci odchazim. Chybi mi tlacitko "PAY PER VIEW". Me zaujal ten clanek ne DenikN, priste to bude jiny clanek z jineho webu. Oni to jednou pochopi.
Platky a pisalci si stezovali, ze klipou malo, protoze 99% obsahu je v nadpisu a perexu
Tím bych se na jejich místě asi zrovna moc nechlubil, že nedokážou vyplodit víc podstatné informace, než stačí na nadpis a perex, protože pak si těžko můžou stěžovat, že (ne)čtenář nemá chuť ztrácet čas tou vatou, kterou to nastavili, aby to vypadalo jako článek. Bohužel s tím někteří autoři bojují přechodem k opačnému extrému, kdy se z nadpisu vůbec nedovíme ani o čem článek je. Typickým příkladem je sportovní sekce Novinek, kde jsou pravidelně titulky jako Bývalá světová dvojka předčasně končí sezónu
nebo Slovensko pláče, zemřela legenda bratislavského Slovanu
, ze kterých nepoznám nejen o koho vlastně jde, ale často ani o který sport.
"web média z vyhledávače tvoři (odhadem) méně než procento mých návštěv"
A prave takto se vetsina lidi nechova, protoze vetsina netusi, ze existuje nejaka adresa. Pricemz spouste platku dela navstevnost z vyhledavacu 60-80%. To kdyz padne jen na polovinu, tak platek krachne, ale ono to padne mnohem vic.
Ted jen pockat, az jim google nabidne, ze za nejaky ten poplatecek, jim tam ty perexy zpatky prida.
No, ano, to je případ, kdy hledám konkrétní věc. Ovšem navíc to musí být taková, kde by odpověď mohla být v článku v novinách (z vašich příkladů by to mohl být nejspíš jen "islámský terorismus", u "makový koláč" bych chtěl výsledek na nějakých stránkách s recepty a u "Škoda enyaq" nejspíš stránky Škody / dealera").
Případy, kdy jdu na web média z vyhledávače tvoři (odhadem) méně než procento mých návštěv. I kdyby odstranění popisků snížilo návštěvnost z tohoto zdroje na polovinu, tak je to pokles o půl procenta, tedy nejspíš pod hranicí statistické chyby.
Zrovna včera jsem nějaký článek hledal a nevšiml jsem si, že by popisky u některých odkazů chyběly. Dnes ve světle této diskuse jsem ten dotaz pustil znovu a opravdu - někde popisky nejsou. Ale včera jsem si toho vůbec nevšiml a klikal prostě podle nadpisu. Takže i ten samotný efekt chybějících popisků vidím s velkým otazníkem.
To jste ale extremista ... naprosta vetsina lidi napise do toho policka (jedno jestli vyhledavace nebo addressbaru, ony se defaulne stejne chovani stejne) trebas "novinky" a to ne proto, ze by chteli jit na konkretni web, ale ze chteji vypis zprav.
A presne ten take prevazne dostanou. Pak proscanuji to co vidi, a kdyz je neco zaujme, tak na to kliknou.
Platky a pisalci si stezovali, ze klipou malo, protoze 99% obsahu je v nadpisu a perexu, ktery si precetli na tom vyhledavaci, tak ted neklipou vubec, protoze tam neni ani perex, a verim ze casto ani ten odkaz.
Jenže ono do toho vyhledávače nenapíšete "dnešní zprávy", ale třeba "makový koláč", "islámský terorismus" nebo "škoda enyaq". A Google některé odkazy zobrazí s úryvkem textu a fotkou (web Škody, Wikipedii apod), ale články z novin ukáže jen jako nadpis, což je méně výrazné a subjektivně to působí podezřele.
To dělám taky, ale navíc docela dost používám na Androidu levou plochu/aplikaci Google. Ať se mi to líbí nebo ne, tak Google zná moje chování a tahle aplikace docela dobře doporučuje články z oblastí, které mě zajímají, napříč weby, které bych jinak nikdy napřímo nenavštívil. Akorát tohle zrovna zjevně funguje pořád. Vlastně ani nevím, co přesně jim chybí, protože mé návyky se nezměnily.
Já pořád nevím. Já když si chci přečíst nějaké online medium, tak na něj prostě jdu. Napíšu do adresy třeba "lupa.cz" a podívám se, co je nového, co je zajímavé přečtu. Nebo chodím přes jejich obsah na FB (u Deníku N konkrétně).
Ale že bych zadal do prohlížeče "dnešní zprávy" a pak klikal na to, co to našlo? To fakt někdo dělá?
(Přes odkazy na články spřízněných webů občas taky někam jdu, ale těch se to nedotklo.)
Nemyslím, že se museli nutně někam přesunout, člověka prostě občas nějaký náhled zaujme, tak na něj klikne a přečte si celý článek. Když náhled neuvidí, tak prostě neklikne a bude se věnovat tomu, co by dělal jinak. Podobně to funguje např. s odkazy na články ze spřízněných webů tady dole. Občas si přes ně přečtu i něco z webu, na který běžně nechodím, ale kdyby tam nebyly, nebudu z toho dělat vědu a hledat si nějakou náhradu.
Asi necemu nerozumim ... oni (to berte jako obecne provozovatele ruznych platku) si prosadili zmenu AZ ... a ted breci, ze se stalo presne to, co vsichni vedeli ze se stane? Tudiz ze jim rozhodne google neposle ani korunu, ale ani ty lidi?
Ja myslim, ze je cas na zmenu. Bylo by treba pozadovat penize ... treba po tvurcich browseru. Vsak oni vlastne ty platky okradaji tim, ze umoznuji lidem aby na ty weby chodili.
Apropos, presne totez je plac vsemoznych pseudo isp, kteri by chteli penize treba od youtube, pricemz odmitaji pochopit, ze si jejich zakaznici od nich ty sluzby kupuji ... "jen" tvuli tomu youtube.