Ty máš něco s DIGI TV, že se jich zastáváš? Pokud jde o vyjádření obou stran, tak je to pouze AMC, který se zastává zákazníků. DIGI dělá mrtvého brouka a hází to na AMC, že je to on kdo dělá problémy. Tudíž si nedělám iluze, že DIGI bezdůvodně vyřazoval programy. Kdyby mu šlo o zákazníky, tak by jim hned sdělil, že problém je na straně AMC a ne u nás. Ale to se nestalo. DIGI jen sdělil, že optimalizuje a nedohodl se. Což v řeči znamená, že musí někde utáhnout kohoutky. A pokud se nedohodl, tak proč to proboha vyřazuje na poslední chvíli? Nedohoda není důvod k tomu, že druhá strana něco hned udělala a DIGI na to nestihl zareagovat.
Jaké problémy se Skylinkem proboha? Tam žádné problémy nebyly. Skylink měnil cenovou nabídku a ve stejnou dobu zrovna vyjednával s AMC o prodloužení smlouvy. A zde vznikl konflikt, kdy Skylink musel upravit papíry včetně seznamu kanálů. No a k 1.3. ještě nebylo jisté, zda dohoda bude stále platit. Tudíž pouze preventivně vyloučil ze seznamu kanály AMC, aby se pak nemusel dostávat do problému se zákony. Jakmile se dohodli, tak mohl opět aktualizovat seznam. Nikdo rozumný nepochyboval o tom, že by Skylink ty programy vyřadil. Tady k žádnému problému nedošlo. Jen si to někteří zmedializovali. Nebýt změny ceníku, tak o dohodě mezi AMC a Skylink by se nikdo nedozvěděl.
Smlouva je jedna věc a její dodržování věc druhá aneb papír snese všechno. Už to tady jednou zaznělo - ať je firma DIGI jaká chce, tak zcela jistě nebude jen tak bezdůvodně vyřazovat programy a naštvávat tím svoje zákazníky a dívat se, jak ji utíkají ke konkurenci.
A ohledně AMC bych si moc velké iluze nedělal, jisté problémy avizoval počátkem roku i Skylink, takže s tou firmou asi úplně všechno ideální nebude.
Hele, ne že bych ti chtěl do toho kecat. Smlouvy o retransmisi se uzavírají obvykle na nějaký, přesně určený časový úsek. To není "na neurčito" jako u pracovní smlouvy. Takže každý operátor přesně ví, do kdy mu běží s dodavatelem smlouva (pokud ji obě strany ctí). Solidní operátor si nezahrává zbytečně moc s naštvaností klientů, ti mohou totiž "hlasovat nohama". V pozici "znalce" do které se pořád sám stavíš, toto určitě víš, na rozdíl od nás nul.
Ta klička, že operátor může přidávat a odebírat o své vůli tam není z důvodu, pro který ji využilo DCZ. Ta je tam pro případ, že by některý dodavatel ukončil vysílání programu v ČR, jako se stalo s Universalem. Nebo proto, aby mohl podle zájmu klientů přidat žádaný kanál. Rozhodně NE proto, co udělala DIGI. To je sportovní terminologií prostě faul.
A piš si co chceš, mínusuj si, můžeš klidně i štěkat na žárovku...:-)
Klidne nasledne podat trestni oznameni,nebudete sama.Dale podnet na CTU,COI,atd.Kdyz tech lidi bude vic,oni si to Rusnakzm**i rozmysli davat sankce ha vlastni neschopnost... A treba to urychli i "exkluzivni" krach,a to si uz preje snad 95% lidi,kteri sleduji situaci ohledne tv vysilani a vysilacich prav.
Taky mě změna nadzvedla. Některé programy mi nevadí, ale to, že zrušili Sport 1 a 2, kvůli kterým jsme si platili zvlášť balíček sport, to mě dostalo. Moc se mi nechce věřit tomu, že změna programové nabídky není důvodem k odstoupení smlouvy. Vždyť jakákoliv změna se někomu nemusí líbit a firma by měla umožnit odstoupení od smlouvy bez poplatku. Obzvlášť, když tyto informace nezveřejnili dopředu. A i kdyby to přece jen nevěděli (čemuž moc nevěřím), tak z jejich strany by měli nechat klienta odejít a ne ho trestat za to, že se mu nelíbí taková zásadní změna. A ta, dle mého, naštvala hooodně klientů. Právě s nimi řeším odstoupení od smlouvy, zatím mi chtějí napařit sankci, zkusím to přes reklamaci. Máte někdo trik nebo pádný argument, aby vám reklamaci uznali a sankci nechtěli platit?
Takze teoreticky,kdyz si platim providera k vuli premium kanalum,a ten mi vymeni teoreticky HBO za novu old,o2 sport za sport 5,national geographic za tv regina a podobne,mam pravo jen drzet hubu a platit za odpadni kanaly,ktere nesleduju napr 1000?To snad nemsli nikdo vazne...
Kromě toho, že by takovou výmluvu mohl používat každý abonent (že zrovna sledoval to, co provider vyřadil), tak opět je potřeba zdůraznit, že provider nemůže ručit za programy už proto, že mu je poskytuje další subjekt a nelze tedy z jeho strany nikterak ovlivnit případnou nedostupnost. Takže každý abonent vstupuje do smluvního vztahu s vědomím, že se může programová nabídka měnit a toto není důvodem k odstoupení od smlouvy.
Faistauere - jak tady správně někdo poznamenal, tak nikde v dokumentech není garance programové nabídky. Takže je hezké, že sis našel obchodní podmínky, leč se nauč pořádně číst a nebudeš pak zbytečně fantazírovat.
Když Skylink vyřazoval např. v lednu Travel Channel HD, Fine Living HD a Food Network HD, tak předem o tom nikde ani zmínka (https://www.lupa.cz/clanky/skylink-spousti-iconcerts-v-hd-naopak-stazen-je-napriklad-travel-channel-hd/). Opět tedy nejsi v obraze a vypisuješ jenom polopravdy, viz ten Eurosport.
bez přezdívky ty pro ně děláš dohodneš si službu z která má určité paranetry Třeba připojení k internetu operátor ti začne parametry měnit sluřba ti přestane vyhovovat Tak bys měl mít pravo odstoupit bes sankcí a vyřadit 11 programů to je pořádná zněna a je uplně jedno že jiné programy přidali ty si zákazník neobjednal. Takovéhle jednání není korektní a piš si co chceš
Milý bezpřezdívko, rozviňte svůj klid a buďte dobrý... :-)
BTW: opět problémy s pochopením psaného textu, pro vás typické? To je citace z platných podmínek operátora, ne nějaký "subjektivní pocit neználků"...
BTW2: Kauza skupina Discovery Communications vs. skupina M7. To je mimochodem Skylink, speciálně pro vás :-) Všechny společnosti skupiny M7 o možném přerušení vysílání programů DC (Eurosport, mimo jiné) informovaly a to předem. Takže pro to, co jste napsal ve svém výlevu ze včera 18:33 má čeština (i angličtina) jedno hezké slovo na tři písmena. Jako "znalec", na rozdíl od nás "neználků", budete určitě vědet které :-)
P.S. pokud bych si mohl vybrat, budu raději Buchtík...:-D Pokud jste ovšem tuto narážku pobral. Jinak neřešte.
Mějte hezký den a nenechte se mnou dále zdržovat.
Vyřazení kanálů není žádné omezení a už vůbec ne v případě, že došlo souběžně i k zařazení kanálů nových. Celá debata je o lejně, protože programovou nabídku mění naprosto všichni operátoři bez výjimky (Skylink, freesat, UPC, O2 atd.) a ani jeden o tom neinformuje zákazníky předem a nic se neděje. Takže hysterie u Digi je zcela zbytečná a nějaké subjektivní pocity neználků s tím, že má kdosi kohosi informovat, pak nemají naprosto žádnou váhu.
Změna programová, nebo změna nabídky, pane bez přezdívky?
VOP EK Digi CZ:
DCZ se zavazuje:
6.1.1 sdělit Účastníkovi informace o skutečnostech souvisejících s poskytovanou Službou, zejména informace o druhu a rozsahu poskytované Služby a způsobu jejího poskytování;
6.1.3 s předstihem jakýmkoli vhodným způsobem informovat Účastníka o omezení, přerušení a výpadku v poskytování Služby, s výjimkou mimořádných situací, během nichž je splnění tohoto závazku ze strany DCZ nemožné;
A vyřazení 11 kanálů je omezení v poskytování služby...
Otázka zní: došlo k úpravě služby v neprospěch klienta? Tam to asi bude sporné, klient, že ano, DCZ že ne. Navíc takový krok musí být klientovi oznámen nejpozději 30 dní před jeho učiněním a pokud nesouhlasí, je možnost výpovědi smlouvy bez sankce.
Není to přesně pinktlich, z hlavy si přesnou definici nepamatuju. A ať mi nikdo neříká, že vedení DCZ nevědělo o blížícím se konci smlouvy s AMC Networks. Prostě peníze a zase peníze.
To sice máš pravdu a chápu. Však jsem psal, že obě strany mohou porušit smlouvy, ale jak jsem psal, toto se děje pouze mimořádně. Nikdo si nemůže dovolit jen tak porušovat nebo vypovídat smlouvy. Navíc zapomínáš na jednu věc. Pokud by dodavatel obsahu porušil smlouvu nebo jakkoli nedodával slíbené programy, tak by sice s tím poskytovatel nic nenadělal, ale má možnost to mediálně obhájit a všem nakecat, že to není jejich problém, ale problém dodavatele.
Což se zde neděje. Tudíž jak už několikrát píšu, pokud jde pouze o standardní ukončení (jak tvrdí DIGI), což poskytovatel má plně pod kontrolou, tak v takovémto případě má poskytovatel dostatek času informovat zákazníky o ukončení daných programů. A ne to nechávat na poslední chvíli. Kdy to vyřadí spolu s prohlášením.
Pokud jde o tuto kauzu, tak je jasný to brát s rezervou. Ovšem většina indícii jasně naznačuje, že jasným viníkem je DIGI. Digi se nijak nebrání, že přišel o programy. Z jeho pohledu se jedná o obyčejné ukončení z důvodu nedohody. Což není rozhodnutí na poslední chvíli. Naproti tomu AMC Networks přišel s vyjádřením, že DIGI jednostranně a bez informování "ukončil" platnou smlouvu. Tudíž neměl žádný důvod předčasně ukončovat programy (jak to tu obhajuješ ty). A pak jsou tu zástupy přispěvatelů, kterým se krok DIGI nelíbí. Tudíž nelze říct, že ty programy byly nekoukatelné.
S poslední větou souhlasím. Nejspíš za tím budou peníze. Jak už tu někdo uvedl, DIGI se prý dostává do finančních potíží, tudíž asi pravděpodobně nemá prostředky na zaplacení programů ze skupiny AMC.
Prostě krok, který DIGI učinil, je hodně nestandardní.
Smlouva mezi poskytovatelem obsahu a operátorem je sice hezká věc, nicméně pokud ji poskytovatel obsahu poruší, tak s tím prostě operátor nic nenadělá, takže je irelevantní dávat jako argument nějaké smlouvy.
Vyjádření jedné strany je pak potřeba brát s rezervou, protože je to pouhé tvrzení a nikoliv prokazatelný fakt.
A zcela subjektivní je pak tvrzení o tom, co je a co není brak. Pro nějakou babičku je TOP třeba Šlágr a sporty ji jsou zcela ukradené, zatímco pro pupkatého pantátu ve středních letech je zase sport TOP (samozřejmě ten televizní) a Šlágr nemůže vystát.
Osobně si myslím - a to Digi nemám zrovna v lásce - že zcela jistě nebudou vyhazovat sledované programy jen tak z plezíru a právě naopak, jejich snahou je ty programy udržet v nabídce a ne se dívat, jak jim klienti utíkají ke konkurenci. Takže s konečnými soudy počkat, až vyplave najevo, jak je to doopravdy a co za tím stálo (nejspíš tedy peníze, jako za vším).
Je to tak!!! Volal jsem hned v pondeli, neboť jsem vůbec nevěděl ze se něco děje a proč ta změna. Bylo mi operátorem řečeno ze digi přešel na novy multiplex a vysílací frekvence budou mít uz na thoru 7. Byla ukončena smlouva s AMC, který mel v balíčku stanice které byly zrušeny a jsou nenávratně pryč i s mými oblibenymi kanály film+ a AMC a samozřejmě spektrum. To ze to nikdo do předu nenahlasil ze bude něco ukončeno a něčím nahrazeno nikoho nezajímá ale lidi maji nárok na info.a když řekne oper.ze jsou info.na metu , tak co si o te společnosti ma člověk myslet. U minulé společnosti flix jsem byl hrubé nespokojen s jednáním společnosti ale platil jsem 318 a ted formou složeným 500 měsíčně a za jakou cenu? Ženský tenis , tak to se prý do budoucna uvidi!! Co se týče rebelu 1 rebelů 2 , tak bohužel ale kanály v angličtině vám tam jednou jako ze je to OK. A lidi budou spokojeni. Me nějaké drama, nebo moto sport nebo dgisport 2 fine living food network docubox a další nezajímá lidi by se měli veřejné ozvat, neboť si platí službu se kterou nejsou spokojeni a digi porušují smlouvy , tak at umožní lidem odstoupit od smlouvy za jejich hrubé porušení!!!!
Nerozumím řeči vašeho kmene...
Nejde o kanál AMC, což je opravdu ve Státech lacinější "prémiovka", ale o AMC Networks Central Europe, bývalé Chello Media, se sídlem v Budapešti. Kanály u nás:
AMC
Film+
Minimax
Megamax
Sport 1
Sport 2
Spektrum
Spektrum Home
TV Paprika
Mateřská skupina AMC Networks, ve vlastnictví rodiny Dolan.
Každá smlouva mezi poskytovatelem a televizi je pevně dána. Tedy i to, kdy smlouva končí. Proto vyjednávání o další spolupráci probíhají několik měsíců před vypršením. Pokud nedojde k obnovení (poskytovatel nesouhlasí s podmínkami nebo programy již nejsou atraktivní) tak má poskytovatel dostatek času informovat o tom, že některé programy již v nabídce nebudou.
Tyhle ty výlevy na poslední chvíli, kdy z ničeho nic vyřadí programy, se rozhodně nemohou stát. Pokud se tak stane, tak jedině v mimořádnostech - jedna ze stran se dostala třeba do finanční nebo technických potíží, a nebo jedna ze stran porušila podmínky smlouvy.
Ale rozhodně ne tak, že na poslední chvíli veřejnosti oznámí, že smlouva v termínu končila a s okamžitou platnosti vyřazuje programy.
Takže není pravda, že poskytovatel nemá žádnou páku. Jsou smlouvy, které se musí dodržovat. Včetně toho, pokud se dodavatel rozhodne něco změnit. Určitě jsou podmínky, že dodavatel musí dostatečně předem informovat poskytovatele o změnách, aby i poskytovatel mohl informovat zákazníky, případně se na danou změnu dostatečně připravit.
Výše jsem uvedl odkaz, kde je vyjádření AMC Networks. Dle nich došlo k neočekávanému vypnutí jejich programů při stále platné smlouvě. A to ze strany DIGI. Takže neexistuje důvod, proč by měl dodavatel AMC najednou vyřazovat programy. Programy vyřadil poskytovatel DIGI. Tudíž poskytovatel měl dostatečné prostředky a moře času předem informovat o ukončení daných programů.
Stejně tak i PR vyjádření DIGI jasně naznačuje, že neexistuje žádný důvod proč najednou vyřazovat programy. Dle jejich popisu je jasné, že věděl, že programy budou končit a měl tedy dostatek času informovat o změnách. Jak jinak si vysvětlit i to, že jako zázrakem jako náhradu našel rovnou deset nových programů?
Takže když jich operátor vyřadí třeba 5, tak je to OK? Nebo 2? Nebo kolik? Kdo bude posuzovat míru, co je ještě přijatelné a co už nikoliv? Nehledě tedy na fakt, že v tomto případě - jak už zaznělo - fa Digi zhruba stejný počet programů zařadila, takže se na to lze dívat i z druhé stránky, že jsou také spokojení klienti, kterým nový stav vyhovuje víc, než ten stav původní.
K vypnutí došlo dneska, takže méně uvažovat a více si ověřovat fakta. Nicméně i kdyby včera, tak to pořád nijak nesouvisí s tím, že operátor nemá tu moc dávat něco v předstihu 30 dní, pokud to závisí na jeho dodavateli, tj. v tomto případě AMC. V předstihu lze oznamovat pouze věci, o kterých rozhoduje výhradně sám operátor.
Na polopravdě je založena i DIGI. Protože ti v emailu pro zákazníky důrazně prezentuji přidání 10 nových programů a vyřazení zmiňuji jako by to bylo nic.
Stejně tak "Důvodem změny je zohlednění preferencí zákazníků, kvality a sledovanosti TV kanálů." se nemusí zakládat na pravdě. Jednoduše se nedohodli s AMC. Tím spíše jednostranně porušili platnou smlouvu s AMC. Ne že to takto chtěli zákazníci. Jen to nechtějí přiznat. Pochybuji, že Sport 1, Sport 2, Minimax, Megamax nikdo nechtěl.
V ČTÚ jsou úplně mimo, protože to by pak při každé změně programové nabídky u jakéhokoliv operátora mohl zákazník požadovat totéž, což je pochopitelně nesmysl. Ad absurdum bráno, tak i při překlopení z SD do HD a opačně by to tak mohlo být nebo při změně z MPEG-2 do MPEG-4. Tady se chtěl ČTÚ prostě zalíbit a plácl něco, co nemůže nikdy obhájit.
Už to potvrdilo ČTU na Twiteru. Celá citace s Twiteru:
Jak se ČTU dívá na tuhle praktiku Digi Tv.Od pondělí jednorázově vyřadili některé kanály z balíčku a při odstoupení od smlouvy stejně vyžadují sankci , protože služba jsou balíčky a ne kanály v nich dle VOP 2.5.7. Máte kompetenci to řešit?
ČTU: To v pořádku není , určitě reklamujte.Spotřebitel by v tomto případě měl mít právo na odstoupení bez sankce.Přesný postup jak reklamovat najdete zde. ctu.cz...
A dále z ČTU:
Tak jsem si ještě s ČTÚ přímo volal a potvrdili mi, že takovouto změnu považují ze strany poskytovatelů za jednostrannou a měli bychom mít nárok na odstoupení bez sankce. Mám si nechat zaslat vyúčtování (se sankcí), reklamovat je na Digi, pokud reklamaci zamítnou, podat stížnost na ČTÚ. Což hodlám udělat.
Tady se ale nebavíme o tom, že se něco mění. Pokud se to někomu nelíbí, tak ať to nepoužívá. Jenže zde je problém, že pokud se ti to nelíbí a nechceš nadále používat, tak za předčasné vypovědění smlouvy budeš pokutován. Na to zákon pamatuje. Již platí, že pokud firma zdraží službu nebo jakkoli zhorší službu v neprospěch zákazníka, tak musí nejméně 30 dní předem povinně informovat zákazníky o této změně a povinně i uvést, že pokud s tím nesouhlasí, tak má nárok na ukončení smlouvy bez jakýchkoli následků.
Jo, jenomže svět nefunguje na základě logiky, ale na základě toho co je dlouhodobě udržitelné. Mně třeba příde absolutně nelogické, že všichni výrobci smartphonů začali chrlit obrazovky ve formátu 18:9. Ale co s tím můžeš dělat? Dopadne to tak, že do roka si prostě takový protáhlý display pořídíš, ať se ti to líbí nebo nelíbí. Prostě ho koupíš a hotovo. Jistá naděje je jedině v tom, že v té době bude výrazně přibývat takových videí, jako je třeba ten nejnovější klip od Sunmi.
https://youtu.be/TNWMZIf7eSg
Chápal bych to u služeb bez závazků, kde můžeš službu kdykoli ukončit. Ale u DIGI, kde drtivá většina bude vázána smlouvou na dobu určitou a tedy předčasné ukončení je penalizováno, tak zde by to mělo být takto ošetřeno. Proč by měl zákazník zůstávat třeba dva roky, když na to, na co se chtěl primárně koukat, již nemůže koukat? De facto toto jistým způsobem naplňuje skutek - nedodávání požadovaných služeb ;)
A i kdyby, tak zde by měla platit výjimka, protože programová změna je zde poměrně výrazná, že jistým způsobem zásadně mění službu, že najednou dostává něco úplně jiného, než s čím souhlasil v době podepsání smlouvy. V tomto případě by měl mít zákazník možnost se sám rozhodnout, zda pokračovat nebo beztrestně ukončit smlouvu.
Tak to je hodně odfláknutý článek. Zřejmě jen PR od Digi TV, který se snaží zamaskovat skutečný problém.
Druhá strana AMC Networks v tom vidí ještě větší problém.
https://www.satcentrum.com/clanky/26345/operator-digi-ceska-republika-bez-upozorneni-vypnul-kompletni-portfolio-stanic-amc-networks-cne/
Digi TV dokonce porušil zákon - neinformoval o ukončení daných programů 30 dní předem. Protože to co provedl je jednoznačné zhoršení služeb. Někteří mohou mít DIGI jen kvůli programům z AMC (třeba jen kvůli F1). Jejím vyřazením se tedy pro ně stává služba nepoužitelná. Tedy ze zákona by měli mít nárok na ukončení služby bez penalizace. Na toto nebyli zákazníci upozornění.
Sport 1 / 2 HD to je nejvetsi nestesti, me osobne to nepali, mam moznost pres freesat kartu lehky share :o) ale bude to palit jine... z textu to vyzniva, ze se 1. lidem nelibily programy a za 2. ze se digi nejak nedohodlo s AMC, no ta verze 2 se jevi realneji. Ted je sporťáci ušlapou emaily a právem.
Definitivně změna k horšímu. Zajímavé je, že v USA je televize AMC levné zboží, takže jí najdete v nabídkách všech operátorů. I těch nejlevnějších, kteří si nemohou dovolit mít v nabídce třeba sportovní ESPN, což je americký Eurosport. Drahý dabing a celková rezignace českých televizí na mladé diváky zde evidentně navyšuje cenu.