Poklesu důvěru v česká média se nedivím. Lidé nesnáší vnucování názorů, což současná auto-cenzura provádí (filtrování 'nevhodné' pravdy). Většina mladších ovládá angličtinu a zprávy si přečtou z prvotních zdrojů, které u větších agentur jsou na netu v angličtině (Turecko, Rakousko, Čína, Francie, Rusko, Maďarsko ...).
@Tovach - Příklad z mnoha. V době covidu senátoři se chlubili z Tchaj-wanu, jak zajistili stroj na zabezpečení výroby roušek v Česku. Přitom v té samé době dvě české firmy snižovaly výrobu roušek pro jejich nadbytek na trhu, a měli problém se splácením úvěrů na stroje. Což samozřejmě se hlavním médiím (v čele s ČT) nehodilo do titulků. Čili plýtvání státními prostředky se filtrovalo.
Rozumím. Jen se snažím zkratkou naznačit, že to spolu souvisí: média mi připadají plná "informací", u kterých těm, kdo je zveřejňují, vůbec nezáleží na tom, zda jde o pravdu nebo lež. Cílem "informací" v médiích většinou není někoho o něčem informovat, dokonce asi není cílem ani někoho obelhat. Ale cílem je, vyvolat zveřejněnou "informací" nějakou reakci. Nákup sušenky, kladný vztah k senátorům kupujícím stroj na roušky, zvolení politika anebo naopak nezvolení ... Pravdivost nebo nepravdivost je nedůležitá, zajímá jen ovlivnění chování konzumentů takové "informace".
@Tovach:
> Afghánistán. Dle titulků úspěšně probíhající westernizace a výsledek? Netřeba komentovat.
> Čína. Od 90. let minulého tisíciletí vnucován dojem neodvratné hospodářské krize v Číně. Mezi tím na západě dvě ekonomické krize. Proč jen vedoucí západní firmy neustále investovaly do Číny? Jak to, že neposlouchaly naše médie?
https://www.frydekmistek.cz/uctili-pamatku-osvoboditelu/
to: CCblue - Nepohrdejte obětmi. V uvedené době vojáci zcela jistě byli osvoboditelé od nacizmu.
Lidi se zkrátka odvracejí od manipulativních a lživých médíích, jejichž majitelé je používají jen k posilování svého vlivu.
Samozřejmě, jde to pomalu o nějaké to procento za rok.
Zároveň je tu velká skupina dokonale zmanipulovaných, kteří věří už každému nesmyslu a přitom tvrdí, že ničemu nevěří, protože je tu cenzura.
No vidíš a stále existujeme. Ohýbání dějin bylo, je a bude. Třeba taková dnešní cancel culture. Není možné v mnoha případech, bez detailních znalostí, určit, kdo je ten dobrý a kdo zlý. Delší dobu se pracuje na evropanství. Přičti zpochybňování základů, jakými je lidské pohlaví, sexualita. Vždyť je to nově sociální konstrukt. Máš právo volby. Výsledkem má být tápající, malá dušička plná obav, třeba ze změny klimatu. Jo, dle hesla rozděluj a panuj. Další ovečky.
Reklama sama osobně je reklama. Pravda nebo lež může být obsah reklamy. Ovšem záleží na tom, co v tom obsahu je.
Když mi výrobce představí novou sušenku co vyrobil, tak pokud je v obchodě ke koupi, tak je to pravda. Navíc je celkem jedno i kdyby tam zatím nebyla, protože obsahem sdělení je mi dát vědět, že si budu moc koupit novou sušenku.
Pokud výrobce léčiv udělá reklamu na nový lék s bonmotem "lék na všechny vaše problémy" tak se snadno dovtípím, že je to lež. Protože nové léčivo mi problém s tím, že musím jít se smetím nevyřeší.
Navíc původní diskutér uvedl termín - filtrování "nevhodné" pravdy - tak mě zajímalo, co že to ta nevhodná pravda je. Asi tím měl na mysli, že nám média podsouvají jen vybrané informace a ochuzují nás o jiné, které jsou podle něj pravda.
Chápu, že je pro vás obtížné smířit se s tím, že realita je jiná, než jste si myslel. Že je komplikovanější. Ale popíráním reality nic nezměníte. U člověka je přes deset znaků, podle kterých můžete určit pohlaví. A zdaleka ne u všech lidí jsou všechny tyto znaky v souladu. Může se vám to nelíbit, ale přírodě neporučíte a do svých škatulek ji nezavřete.
Počet škatulek byl vždy stejný, akorát až teď více lidí akceptuje to, že škatulky nejsou jenom dvě. No a když někteří lidé stále trvají na tom, že pohlaví je důležitý znak (přitom nevědí, které vlastně), je logické, že je proti tomu protitlak – „OK, tak když mne potřebujete zařadit do nějaké škatulky, nechte mne vybrat si ji“.
Samozřejmě že se počet škatulek zásadně rozšířil, tak nešiř desinformace. Já ti tvé "právo volby" nemíním upírat. Někteří jsou přesvědčeni, že je země placatá. Sice je to z jiné oblasti, ale jde opět o právo volby, čemu uvěří. Vědecké poznatky nehrají zásadní roli. Ty jsou staré, překonané.
Bohužel žijeme v době změny za každou cenu. Slovům se dává nový význam. Dříve byl člověk líný, dnes prokrastinuje.
Vše začalo s nástupem gender-ismu, kdy do medicíny začali fušovat samozvaní sociologové z neziskovek svými sociálními konstrukty. Něco ve stylu, zaměstnávám se, abych nemusel pracovat. Papír pro papír. Tak se z daností stalo právo volby. Nějak se nám vytratily povinnosti. Ty mají spíše ostatní kvůli nám. Hlavně nastal chaos v pojmech sexualita, sexuální identita, pohlaví... Dnes to zastřešuje gender.