Lidi se zkrátka odvracejí od manipulativních a lživých médíích, jejichž majitelé je používají jen k posilování svého vlivu.
Samozřejmě, jde to pomalu o nějaké to procento za rok.
Zároveň je tu velká skupina dokonale zmanipulovaných, kteří věří už každému nesmyslu a přitom tvrdí, že ničemu nevěří, protože je tu cenzura.
@Tovach:
> Afghánistán. Dle titulků úspěšně probíhající westernizace a výsledek? Netřeba komentovat.
> Čína. Od 90. let minulého tisíciletí vnucován dojem neodvratné hospodářské krize v Číně. Mezi tím na západě dvě ekonomické krize. Proč jen vedoucí západní firmy neustále investovaly do Číny? Jak to, že neposlouchaly naše médie?
Rozumím. Jen se snažím zkratkou naznačit, že to spolu souvisí: média mi připadají plná "informací", u kterých těm, kdo je zveřejňují, vůbec nezáleží na tom, zda jde o pravdu nebo lež. Cílem "informací" v médiích většinou není někoho o něčem informovat, dokonce asi není cílem ani někoho obelhat. Ale cílem je, vyvolat zveřejněnou "informací" nějakou reakci. Nákup sušenky, kladný vztah k senátorům kupujícím stroj na roušky, zvolení politika anebo naopak nezvolení ... Pravdivost nebo nepravdivost je nedůležitá, zajímá jen ovlivnění chování konzumentů takové "informace".
@Tovach - Příklad z mnoha. V době covidu senátoři se chlubili z Tchaj-wanu, jak zajistili stroj na zabezpečení výroby roušek v Česku. Přitom v té samé době dvě české firmy snižovaly výrobu roušek pro jejich nadbytek na trhu, a měli problém se splácením úvěrů na stroje. Což samozřejmě se hlavním médiím (v čele s ČT) nehodilo do titulků. Čili plýtvání státními prostředky se filtrovalo.
Reklama sama osobně je reklama. Pravda nebo lež může být obsah reklamy. Ovšem záleží na tom, co v tom obsahu je.
Když mi výrobce představí novou sušenku co vyrobil, tak pokud je v obchodě ke koupi, tak je to pravda. Navíc je celkem jedno i kdyby tam zatím nebyla, protože obsahem sdělení je mi dát vědět, že si budu moc koupit novou sušenku.
Pokud výrobce léčiv udělá reklamu na nový lék s bonmotem "lék na všechny vaše problémy" tak se snadno dovtípím, že je to lež. Protože nové léčivo mi problém s tím, že musím jít se smetím nevyřeší.
Navíc původní diskutér uvedl termín - filtrování "nevhodné" pravdy - tak mě zajímalo, co že to ta nevhodná pravda je. Asi tím měl na mysli, že nám média podsouvají jen vybrané informace a ochuzují nás o jiné, které jsou podle něj pravda.
Poklesu důvěru v česká média se nedivím. Lidé nesnáší vnucování názorů, což současná auto-cenzura provádí (filtrování 'nevhodné' pravdy). Většina mladších ovládá angličtinu a zprávy si přečtou z prvotních zdrojů, které u větších agentur jsou na netu v angličtině (Turecko, Rakousko, Čína, Francie, Rusko, Maďarsko ...).