Poklesu důvěru v česká média se nedivím. Lidé nesnáší vnucování názorů, což současná auto-cenzura provádí (filtrování 'nevhodné' pravdy). Většina mladších ovládá angličtinu a zprávy si přečtou z prvotních zdrojů, které u větších agentur jsou na netu v angličtině (Turecko, Rakousko, Čína, Francie, Rusko, Maďarsko ...).
Reklama sama osobně je reklama. Pravda nebo lež může být obsah reklamy. Ovšem záleží na tom, co v tom obsahu je.
Když mi výrobce představí novou sušenku co vyrobil, tak pokud je v obchodě ke koupi, tak je to pravda. Navíc je celkem jedno i kdyby tam zatím nebyla, protože obsahem sdělení je mi dát vědět, že si budu moc koupit novou sušenku.
Pokud výrobce léčiv udělá reklamu na nový lék s bonmotem "lék na všechny vaše problémy" tak se snadno dovtípím, že je to lež. Protože nové léčivo mi problém s tím, že musím jít se smetím nevyřeší.
Navíc původní diskutér uvedl termín - filtrování "nevhodné" pravdy - tak mě zajímalo, co že to ta nevhodná pravda je. Asi tím měl na mysli, že nám média podsouvají jen vybrané informace a ochuzují nás o jiné, které jsou podle něj pravda.
@Tovach - Příklad z mnoha. V době covidu senátoři se chlubili z Tchaj-wanu, jak zajistili stroj na zabezpečení výroby roušek v Česku. Přitom v té samé době dvě české firmy snižovaly výrobu roušek pro jejich nadbytek na trhu, a měli problém se splácením úvěrů na stroje. Což samozřejmě se hlavním médiím (v čele s ČT) nehodilo do titulků. Čili plýtvání státními prostředky se filtrovalo.
Rozumím. Jen se snažím zkratkou naznačit, že to spolu souvisí: média mi připadají plná "informací", u kterých těm, kdo je zveřejňují, vůbec nezáleží na tom, zda jde o pravdu nebo lež. Cílem "informací" v médiích většinou není někoho o něčem informovat, dokonce asi není cílem ani někoho obelhat. Ale cílem je, vyvolat zveřejněnou "informací" nějakou reakci. Nákup sušenky, kladný vztah k senátorům kupujícím stroj na roušky, zvolení politika anebo naopak nezvolení ... Pravdivost nebo nepravdivost je nedůležitá, zajímá jen ovlivnění chování konzumentů takové "informace".
@Tovach:
> Afghánistán. Dle titulků úspěšně probíhající westernizace a výsledek? Netřeba komentovat.
> Čína. Od 90. let minulého tisíciletí vnucován dojem neodvratné hospodářské krize v Číně. Mezi tím na západě dvě ekonomické krize. Proč jen vedoucí západní firmy neustále investovaly do Číny? Jak to, že neposlouchaly naše médie?
Lidi se zkrátka odvracejí od manipulativních a lživých médíích, jejichž majitelé je používají jen k posilování svého vlivu.
Samozřejmě, jde to pomalu o nějaké to procento za rok.
Zároveň je tu velká skupina dokonale zmanipulovaných, kteří věří už každému nesmyslu a přitom tvrdí, že ničemu nevěří, protože je tu cenzura.