Vždy mne zajímalo jak přichází na ta čísla a je fajn, že to v tom PDF napsali. Takže je to v podstatě takový odahad z velmi nepřesného základu ovšem podáván jako nějaký jasný výsledek. Je asi jasné, že tento průzkum nijak neubližuje, ale říkám si proč dělat s tak nepřesnými čísly k čemu to pak slouží?
A nesouhlasím s tím, že "je lepší něco špatného, než nic..." prostě pokud není relevantní základ, tak z toho pak nedělám analýzy.
Takže do internetové reklamy v Česku loni nateklo spíše než 40 mld tak 20-80 mld Kč.
Viz metodika
"Z oslovených 56 významných internetových provozovatelů se aktivně zapojilo 22, jejichž média zasahují drtivou většinu českých internetových uživatelů. Pro získání výkonů jednotlivých reklamních sítí byli osloveni 3 provozovatelé, 46 mediálních, digitálních a specializovaných agentur) a 163 přímých inzerentů. Aktivně se zapojil 1 provozovatel reklamní sítě (Sklik společnosti Seznam.cz), 19 agentur a 7 přímých inzerentů. K dopočtení celkové částky proinzerované v reklamních sítích se vychází z výkonu reklamní sítě Sklik a váženého procentuálního rozdělení investic agentur a přímých inzerentů do reklamních sítí."