Přepravní společnost DPD ukončí provoz lokálního portálu DPD kurýr. Přes něj mohli příjemci očekávající zásilku sledovat pohyb jejich balíčku a upravit možnosti doručení. Místo něj přepravce přechází na aplikaci myDPD. Ta nabízí přehlednější mapu samoobslužných boxů a výdejních míst. Nově lze přidáním více e-mailových adres do aplikace založit „rodinný profil“, který sdružuje více účtů v jednom.
DPD, které je součástí sítě Geopost, tak přechází na společný systém odzkoušený v dalších zemích. Jednou z výhod nové aplikace má být rychlejší a snazší možnost změny času a místa doručení. Řada zákazníků volí už rovnou doručení tzv. mimo domov. Podle průzkumu přepravní společnosti ve 49 % preferují výdejní místa a v 26 % boxy.
"Doručování do boxů a na výdejní místa je obecně udržitelnější, protože kurýr nemusí jezdit na několik adres nebo se neúspěšně pokoušet o doručení, pokud zákazník například není doma, ” vysvětluje generální ředitel DPD Miloš Malaník.
Přístup do portálu myDPD získává příjemce prostřednictvím SMS nebo e-mailové notifikace, pokud očekává balíček. Zaregistrováním do aplikace pak má výhodu kompletní historie zásilek, stejně jako volby oblíbeného výdejního místa či boxu.