Nějak tomu nerozumím. Pořád se píše, že nejsou lidi, nebo něco se nestíhá..
To je takový problém zdražit (klidně i o 50%), a lidi pořádně zaplatit (najednou by lidi byly) a nakoupit další auta?
Samozřejmě to nejde udělat ze dne na den, ale tyhle breky, že nejsou lidi jsou k smíchu.
Věřil bych k tomu, kdyby byl k tomu dodatek - "nejsou lidi, kteří by byly ochotní dělat za tu srandovní mzdu co jim nabízíme a byly v práci pořád" ...
pořád mi to přijde jako breky...
pokud jsem to správně pochopil:
1) ppl nebo obecně konkurence dpd má problémy, kvůli kterým chtějí zákazníci přeběhnout k dpd. Ten (asi) aby se nedostal do stejných problémů, tak zavře krám a v průběhu hlavní sezony roku nebude přijímat nové zákazníky a těm stávajícím ještě omezí platby v hotovosti...
Je to tak ok?
2) Zákazníkovi tedy zbyde hod kostkou a prostě při objednávce zvolí nějakou službu a bude doufat že mu dárek dorazí do 24.12.
Pořád ok?
3) Takže hlavně, že nezdražíme, nepřidáme lidem (ono by možná stačilo jim výrazně přidat a makaly by ty 2 měsíce lépe a radostněji), a budem brečet, že lidi nejsou.
Pořád je má úvaha ok?
4) Mezitím to štve i eshopy, jejichž zákazníci jsou naštvaní, že eshopův zajišťovatel rozvážky to nestíhá - zákazník je pak naštvaný i na eshop samotný. Na to konto si eshop bude chtít pořešit dopravu svou - třeba alza a czc udělají nějaký deal a budou mít třeba svou dopravu pro své eshopy (čistě fabuluju, že by to mohlo být výhodnější než aby si každý větší eshop řešil věci úplně sám)
stále je to ok?
5) takže příští sezonu dpd ani ppl nebudou muset řešit 1) a 3), zákazník nebude muset řešit 2), ale budou moct pouštět breky, že nemaj zákazníky a musí propouštět.. třeba by mohly začít chtít od státu nějaký tip regulace jako si svého času x let zpátky na sebe ušili taxikáři - a teď jsou v hajzlu z toho, že to jde řešit appkou..
No možná netuším jak funguje reálný svět, ale pokud dopravky jen brečí a "zavírají" krám, místo toho aby to reálně řešili, tak příští sezonu to už opravdu řešit nebudou muset...
a analogicky tohle platí i u jiných firem, nejen u přepravy. Firmy brečí že zaměstnanci jsou drahý, ale že se jim na docela důležitých pozicách střídají lidi jako fusekle , a každého zaučují znovu a znovu a nedělá to dobré jmnéno firmě ani to není příjmné pro stálou klientelu to nevadí - hlavně že jsme tomu frajerovi nedali o 5000 více a ušetřili si do kapsy.
Takový obchoďák co má výsledky, ale trvá rok než trochu proikne k docela složitým klietům a začně generovat konečně zisk....si přijde říct o přidání (proti nástupu) ale oni mu nepřidaj, tak jde pryč protože v tom nevidí budoucnost.
Chjo, zase tyhle vánoční problémy. Přepravci jsou zaskočení, že si lidi na vánoce dávají dárky a brečí, že nestíhají...
Přitom to je jenom o nastavení chodu firmy:
1) Firma musí zvládnout průměrný počet zakázek na kapacitě cca 70-80%. Musí mít rezervu na pokrytí událostí, jako je Valentýn, mimořádný výprodej velkýho e-shopu, dovolený nebo uvedení exkluzivního výrobku ne trh. Pokud i v lednu, když jsou lidi bez peněz po svátcích, honí přesčasy, nemá šanci ustát jakýkoliv výkyv poptávky směrem nahoru.
2) Lidem se musí vyplatit tam pracovat i bez příplatků za přesčas, jinak utečou jinam. Vím, stojí to peníze, ale do nádrže taky lejou vodu, protože je levnější než nafta? Jsou to prostě náklady, který se musí rozpustit v ceně služby.
3) V situaci nad 100% požádat zaměstnance o přesčas. S tím, že bude zaplacený a budou na to vázaný benefity - "v prosinci budeš zanedbávat rodinu kvůli přesčasům, ale příplatky za přesčas dostaneš jako zálohu, abys mohl včas koupit dárky a s rodinou se stmelíte týden v ledu na firemní chatě v Krkonoších". Ono je totiž blbý mít víc tržeb, nahrabat si z nich a zaměstnancům nechat jenom špatně proplacený přesčasy. Ať z toho profituje celá firma.
4) Na třídění v depu se dá vzít brigádník nebo sezónní pracovník, aby to nemusel řešit řidič. Něco to stojí, ale je to levnější než leasing na auto, který bude stát 11 měsíců v garáži.
5) Pokud nejsou lidi na přesčas, je krajním opatřením ho nařídit. Ale je přinejmenším dobrým gestem, když se k vyřizování zakázek po telefonu přidá aspoň na pár hodin i nejvyšší vedení, co jinak má ve dvě padla a jde si na svařáček.
Jenomže tohle je u nás sci-fi....
A ony vánoce nejsou "očekávaná špička"? Ony se nám tady najednou a nečekaně vylíhly letos v září a předtím tu o nich nikdo nikdy neslyšel? Dá přece rozum, že když byly loni na vánoce problémy s dopravou a předloni na vánoce problémy s dopravou a předpředloni na vánoce problémy s dopravou, tak za to nemůžou vánoce, ale dopravci, no ne?
Poněkud mi to připomíná naše silničáře, kteří jsou už téměř sto let každoročně zaskočeni tím, že v zimě napadl sníh...
Proto, že je to jejich práce?
Byl jsi někdy v Lidlu? Mají tam třeba 10 pokladen, ale dvě jsou otevřený. Když je fronta moc dlouhá, ozve se hlášení, že otevírají třetí pokladnu a přiběhne pracovník, který v zady vybaloval konzervy, otevře kasu,... a fronty se rozdělí.
Tady je to třeba o plánování režií. Mimo špičku můžou hodit auto na údržbu do servisu, zaměstnanci můžou absolvovat školení (BOZP,...), vybírat dovolený,... To je ta 20% rezerva. Když je špička, tak dělá, co může.
A dalších 50% rezerva je v přesčasech, pokud zaměstnavatel není debil a tu rezervu nevystřílí na normální provoz.
Nedovedu si představit že někdo "přejde k DPD". Odkudkoli. DPD nemá žádnou podporu, s příjemcem se nikdo nebaví, jediný kontaktní telefon má automat, veškerá komunikace probíhá přes e-mail/formulář na webu, a to jediným člověkem z Prahy který odpovídá, pokud vůbec, prakticky výhradně v noci. Na místní depo odkud se doručuje se nedovoláte, dopravce (tedy ten řidič příjemce nijak nekontaktuje), DPD samo neposílá žádné vyrozumění o dodávce zásilky (telefon, SMS, e-mail), kdy bude zásilka doručena se nedozvíte, při nezastižení nedostanete žádnou zprávu.. Řekněte mi, schválně, kdo konkrétně by chtěl přejít k DPD?
Ano, vas prispevek zcela jednoznacne vypovida o tom, ze nemate ani tuseni jak to funguje.
a) kazda firma ma kapacity odpovidajici beznemu stavu
b) naprosto zadna firma nema a nikdy mit nebude kapacity na pokryti spicek
c) alaza ani dalsi si zadnou svoji dopravu provozovat nebudou, protoze narozdil od vas zjevne tusi co by to pro ne znamenalo, a vysledek by byl, ze by vanocni spicku nestihali uplne stejne a bonus k tomu, ze by jim razantne narostly naklady.
Jediny rozdil ktery existuje je "slibem nezarmoutis" vs "odmitnuti zakaznika".
Anzto a jelikoz vazeny, doprava z mista A na misto B znamena, ze se dotycny dopravni prostredek, taktez musi nejak dostat z mista B na A. Coz firmy zaobirajici se logistikou resi pokud je to alespon trochu mozne prevozem zbozi jineho zakaznika. Copak bude vozit Alza od svych zakazniku zpet? Aha, nic, takze polovinu najezdenych km budou jejich auta jezdit prazdna. Zadny problem, nauctuji to vam, dopravne za 500Kc a vice.
A vazne si myslite, ze si zcela libovolna firma bude porizovati 1000 automobilu kvuli vanocni spicce, kdyz jim 11 mesicu v roce staci 100?
Mimochodem, pokud chcete nekam na vanoce cestovat letecky, tak mate smulu, protoze si uz nejmene 2 mesice zadnou letenku proste nekoupite, protoze zadne nejsou. Bezte vysvetlit leteckym spolecnostem, ze si maji najmout dalsi lidi a koupit dalsi letadla.
Prakticky nikdo nepracuje podle mzdy. Na úsilí má vliv změna mzdy, nikoliv její výše. Když vám 1000 seberu, tak nebudete pracovat. Když vám 1000 přidám tak si trochu máknete. Ale po dvou měsících se adaptujete na novou mzdu a vše je ve starých kolejích. Jestli má dotyčný 25000 nebo 30000 se na úsilí neprojevuje.
Navíc se bavíme o logistice, kde úsilí nemá význam. I kdybyste byl kdovíjak motivovaný, tak na naložení, na přesun z místa A na místo B, na vyložení, na vyúčtování se zákazníkem, na čekání na volnou rampu apod., to opravdu vliv mít nebude. Možná spíš naopak - najednou vás ten člověk, co mu trvá cesta z bytu do vchodu baráku 15 minut bude štvát dvojnásob. V logistice je prostě důležité udržet lidi v klidu, nenaštvané. Člověk může proces leda zpomalit, ale zrychlit nejde. Leda za cenu zhoršení bezpečnosti práce - přetížené palety, odstranění omezovačů rychlosti z retracků, přetěžování regálů co jsou snadno dostupné, stohování palet co se stohovat nesmí, strečování palet ručně a rychle, nepáskování palet atd. Ježdění na červenou nebo s nezavřenými dveřmi auta asi moc v úvahu nepřipadá.
V logistice prostě nic jako "nadprůměrné pracovní nasazení" efekt nemá.
Škoda že se pan šéf z "nejlepší" přepravky DPD nezmínil o jedné jejich vychytávce, kterou pravidelně provozují a to vypínání poboček pro odběry, minimálně rok dva ve špičkách to dělají. To si takto objednáte v eshopu zboží na nějaké jejich odběrné místo, my to expedujeme do 24 hodin max pokud je to skladem a najedou pobočky nikde, jsou vypnuté, prý z kapacitních důvodů. A nevíte zda na den nebo týden. To je pak lahůdka to řešit a vysvětlovat zákazníkům, že to tam poslat nejde nebo až za nějakou dobu. Za to asi taky může ta konkurence, od které budou přicházet stovky zákazníků k nim.
Podobně jako za honbou za těmi místy (specialita zase PPL), nasmlouvají kdejakou malou prodejnu či provozovnu a teď se ve velkém diví, že se jim tam ty krabice nevejdou. Však je to pak po každých Vánocích vidět, jak jim pobočky najednou mizí a mění se za jiné, což bylo i třeba u Zásilkovny apod.
Prostě je úplně jedno, která přepravka to je. Každá na to kašle a ještě pak vypouští vyjádření jako DPD. Drzost.
A vy si vazne myslite, ze kdyz v panelaku vsichni zacnou odebirat ze site svych rekneme 20A, ze to sit (i jen v tom dome) ustoji? V tom pripade asi spatne vidite a zdaleka nejen to. Bezte si precist ty stitky na pojistkach u paty domu, a pak si zkuste nasobit jisteni jednotlivych bytu. Mozna se dostanete i na+- 1/2.
On totiz provozovatel distribucni site vi, ze podobne jako v telekomunikacich existuje neco jako HPH, a tudiz vi, ze provoz sidliste s 5 000 domacnostmi je rekneme 30kA, tudiz sit mozna dimenzuje na 50, mozna na 60kA. Ale rozhodne ne na 5000x25 = 125kA, coz je prosty nasobek jisteni typicke domacnosti.
Uplne stejne funguji veskere telekomunikacni site, kde je dokonce tato vec osetrena legislativne, a vyslovene rika, ze ve spicce operator nemusi odbavit vsechny hovory.
Tady si trochu pletete pojmy. Sítě jsou samozřejmě počítaný s určinou soudobostí, ale rozhodně ne tak, aby na celý prosinec síť klekla. Balíky taky neposílá v jediném dnu celá republika a kdyby takový den nastal, tak se asi nic nestane, když se část zásilek o den dva opozdí.
Místo toho pošta nefungovala už v září. Přepravce (teď už nevím, jestli PPL nebo DPD) přijel v půlce listopadu s nějakým zaplachtovaným veteránem typu co v tom jezdil wermacht, lilo jako z konve, zboží leželo ve vodě. Když našel můj polomokrý balíček s mobilem za 20 tisíc, tak nebyl schopný naskenovat ani čárová kód, jak to bylo rozmočený. Přitom si řidič pořád mumlal, jak se na to vys**e.
Poštomaty a různé úložné boxy jsou super obzvláště pokud si tam mohu jet vybrat objednané zboží kdykoliv přes den,noc. Jenže i do těchto boxů to někdo musí dodat a to jsou opět různí přepravci. Párkrát jsem zvolil poštomat bohužel chybná volba Intime co je zaváží nebyl schopen zásilku dodat ani po 14.dnech urgencí..... Reakce této společnosti nula pravda teď kecám jediná reakce byla,že na svém sledovacím webu bylo,že zásilka na žádost příjemce nebyla doručena,příjemce odmítl zásilku převzít ..... No prostě kolečko lží a nesmyslů. Eshop se snažil vše vyřešit,ale Intime nereagoval.... Takže jak vidím někde přepravce Intime tak od toho eshopu jdu pryč pokud nemá jinou volbu dopravy. Další příhoda od známého. Eshop vše v pořádku předal dopravci ( intime ) viděl jsem vyjádření toho eshopu předávací protokoly potvrzené přepravcem.... a Intime opět zásilku nedodal,jen snůžka lží,že eshop mu nedodal objednávku.... Naštěstí všechno bylo na dobírku,takže žádné tahanice o vrácení peněz.
Taky jsem měl stejné problémy až jsem rozvážejícího řidiče jednou chytil. Řekl, že avizace telefonem je možná, ale patřičný e-schop si ji musí objednat a taky zaplatit. Jinak že rozváží firmám a tam vždycky někdo je. Do domácností je to problém pokud to není objednáno a zaplaceno. Tak nevím jestli mluvil pravdu a nebo si to vymyslel. Před zhruba 5 lety vždycky ráno volali, že budou ten den doručovat. Pak už ne.
Technická - oni zdražují prakticky pořád, ale zároveň lezou do zadní části velkým eshopů, kterými se pak zasekají. Ceny přepravek, pokud s nimi nemáte smlouvu, jsou úplně mimo se všemi palivovými příplatky, mýtem, nestandardy apod. Ceny jsou nastaveny ok, problém je spíš v systému jak fungují a kolik pak platí řidičům (což jsou většinou stejně najaté firmy / živnostníci s vlastními auty). Kdo někdy viděl jak třeba strašně efektivně funguje nakládka a třídění balíků třeba u PPL, tak ví svoje.
Prostě přepravky nejsou připraveny na to, co mají dělat - přepravovat a hlavně doručovat. Hlavně že u eshopu se každý může zbláznit, když se něco o den zdrží, ale u přepravek to ani nikomu nevadí, pak nadávají nám
Tady je vidět, jak (ne)funguje trh. Celý rok na to kašlou a opět se diví, že pak nestíhají. Slibují obchodníkům nereálné věci a tehdy, kdy mají být připraveni, tak je to každý rok horší. Hlavně ale, že se mají na co vymluvit. A kecy DPD, že čekají příliv zákazníků, když sami jsou úplně neschopní stejně jako ostatní, jsou k smíchu. Připočteme-li praktickou nemožnost cokoliv u dopravce reklamovat a když už něco uznají, tak to proplatí jen v nějaké jejich smyšlené výši. A prý se můžete soudit, mají to v obchodních podmínkách, tak nazdar. Zavádění nových a nových poplatků a příplatků, jako třeba když GLS myslím přenáší na zákazníky svou neschopnost, že si pořídili nekvalitní snímací kamery / systém, tak jim zavedou za černou folii příplatek jako nadstandart, protože jejich kamery mají problémy se čtením štítků na takových zásilkách.
PPL si nabere Lidl, který se s balením ne..re, objednávka pár drobností na třikrát ve velkých krabicích a pak "nestíhá". Většina ostatních podobně. Pošta zasekaná v Praze, jinde ještě jedou a hodí pak do schránky chytrý letáček, jak si nechat doručit balík. Prý přijdte si pro něj na poštu. Jo do hodinové fronty.
Vzpomenu si na tohle období trvající už od půlky listopadu, až zase bude nějaká nána od DPD po telefonu nabízet jejich skvělé služby a ceny, když odejdeme k nim...
Eshopy můžou za to, že zákazníci jsou držgrešle a nejsou ochotni si v 99% připlatit za garantovanou dopravu? Aha. Poštomaty a podobné krabice jsou super. Pořád překročená kapacita, nelze poslal ani mimo špičky (zrovna u té Alzy se mi to stává pravidelně) a když to tam vozí ta samá přepravka, která nezvládá, tak mi to moc nepomůže, zrovna třeba ty In-Time krabice.
My vám klidně ten balík budeme garantovat, že i v současné neschopnosti většiny dopravců dostanete zítra, někdy i ten samý den ve větších městech. Ale pochybuju, že zaplatíte skutečnou cenu za tuto službu. Ale budete trapně to házet na eshop, který jen dělá to, co vy si objednáte.
Tak to už je dávno v podstatě. Třeba uprostřed většího města nemá už dneska moc smysl běžné zboží z eshopu objednávat vůbec, pokud se bavíme o celkové ceně. Levnější, rychlejší a často pohodlnější (paradoxně) je skočit si to koupit do obchodu. Ovšem mimo větší města, kde to zboží neseženu, si holt připlatím, protože se mi nevyplatí časově minimálně jezdit někam autobusem pro věci za pár stovek. A podívejte se ne velké eshopy, nemají lenvějšího prakticky nic než kamenné prodejny, často i dražší
Dle nasich zkusenosti na prepravci prakticky nezalezi. Zalezi na mistni pobocce/ridicovi, zda jeste stiha. Problemy se objevi v podobne mire se vsemi.
Dle slov prepravcu se na Vanocni sezonu pripravuji vzdy uz od te minule, ale kdyz je najednou mnozstvi baliku 3x vetsi nez mimo sezonu, tak to asi neni tak snadny.
Zkušenost s DPD, doprava cca 35km, celkem draha vec, dojel bych si tam, ale domluvili jsme se na poslání kvůli ušetření času, za 100Kč...
- ve čtvrtek podáno, aby to v pátek přišlo (potřeboval jsem to do soboty) - zadny mail, zadna SMS
- v pátek nic
- v pondělí ráno SMS "zitra [sobotní, tj. dva dny stare, datum] vám budeme doručovat balík, jeste posleme SMS s upresnenim". Na cestovani v case moc neverim, zvlaste ne u dorucovacich firem. Ale aspon jsem se dozvedel cislo balicku, tak jsem se podival na web, kde bylo - v patek pokus o doruceni (nebylo na 100%), zakaznik pozadal o zmenu terminu - oboji nesmysl, jeste lzou, ze jsem pozadal o zmenu terminu. V sobotu pry to same (uznavam, asi hodinu jsem doma nebyl, ale nikdo nevolal), opet jsem pry pozadal o zmenu terminu - oboji nesmysl.
- kdyz to chci na webu nejak reklamovat nebo i jen zmenit termin, potrebuji kod, ktery mi neposlali
- vyplnuji na webu reklamacni formular, do ted se nikdo nenamahal se jen ozvat
- volam na linku - vsechny volby vedou vtipne na web (ovsem bez kodu, ktery neposlali, na nem neudalam nic) a robot hned zavesi, nicmene nemackat nic vede k vyzvaneni na operatora
- na prvni dlouhe vyzvaneni nic, musel jsem zavesit kvuli jine veci
- na druhe vyzvaneni mi pani povida "no oni to v tech Prilepech asi nestihaji, nam to slibi, ale nakonec to nedodaji, ani nevime, jak na tom jsou. Kod jsme vam neposlali, to je pravda. Ne, poslat ho neumim. Zmenu dodani na zitra vam zadat muzu, ale na zitra to stejne na 90% nedoruci, oni to nestihaji. Ne, nedokazu rici, kdy to doruci, my od nich nedostavame zadne informace."
- v utery samozrejme nic
- ve stredu samozrejme nic
- ve ctvrtek dopoledne vola primo ridic (zadna SMS od DPD), jestli jsem dnes doma. Na dotaz kdy neumi odpovedet, ale rika, ze si to tedy da jako posledni a uvidi. Nakonec dost drahy balik predal 10-letemu synovi, ktery zrovna vysel ven, bez meho ci jakehokoliv jineho podpisu...
Fakt si myslite, ze si od tohoto dopravce jeste neco necham dorucit? K tomu jeste vec za vice nez par tisic? Chapu, ze nestihaji, ale v tom pripada maji komunikovat a vysvetlovat, a ne jeste na webu lhat, ze si za to muzu sam, protoze jsem si posunul termin dodani, pripadne vtipne odkazovat na web, kde chteji kod, o kterem sami vi, ze mi ho neposlali.
Z jakého důvodu musí mít firma rezervu pro pokrytí mimořádných událostí? Pokud má určitou kapacitu na běžný provoz a ten generuje zisk, jenž majitelům stačí, proč by se měli trápit nějakými špičkami? Proč by měli tačit zaměstnance do přesčasů? Soukromé podnikání přece není nějaká shora garantovaná služba, nemusím obsloužit všechny zákazníky jen proto, že mají o mou službu zrovna zájem. Co je špatného na přístupu "Poskytnu kvalitní službu objemů zákazníků, na nějž mám kapacity, a ostatní ať to zkusí jinde."?
Nebo mě napadlo - v době špiček mít více tarifů - ve smyslu rychlosti doručení.
Standartní cena jako je po celý rok, by ve špičce znamenala, že balík může dojít klidně za 14dní.
Takže bych v době vánoc/valentýna nebo kdy jsou ty špice, založil tarif priority shipping, za 3x základní cena s tím, že běžná cena by znamenala - "balík bude odbaven až když žádné priority shippingy nebudou, nebo bude v autě místo"...
Jasně, znamenalo by to mít sklady, kde se budou měsíc válet ty balíky a nějaký sofistikovanější systém na odbavování.
Uber to takto podobně má v té plovoucí ceně na základě denní doby nebo lokality. Stejně to maj i balíky z číny - buď vám to jde lodí měsíc nebo dhl/ups do týdne.. tak by tohle bylo stejný způsob ale lokální doručování. Proč to tak vlastně nemají?
Přece to takovým způsobem běžně ve světě funguje - když je komodity nedostatek (přepravní kapacita) tak se její cena musí zvednout...
Ve chvíli, kdy by si eshop zajišťoval dopravu sám, tak by to měl ještě hezčí v tom, že ty sklady už má, takže by zásilku zabalil a naložil až ve chvíli kdy by ji skutečně jel rozvézt.
Každopádně tyto vánoce jsme doma pořešili z 99% přes net (tak půl ebay a zahraniční nákupy a půl lokální), nedělá mi problém si připlatit, abych měl jistotu doručení, ale žádný obchodník/společnost mi tuhle věc prostě nenabízí. Příští rok zkusím pořešit i to zbylé - a to nákup jídla přes net. To je poslední položka, kterou ještě většinou řeším po staru.
Ale jasně, neznám okolní svět a jak věci fungují, tak co do toho vůbec kecám.
Vy asi moc netusite, jak funguje realny svet ze? Podobne jako v mediich neustale placi nad tim, ze na tu "prumernou" mzdu 60-70% lidi nikdy nedosahne, coz je zkratka stav ktery bude existovat zcela bez ohledu na to, jak bude vysoka, tak v nekterych oborech nesezenete lidi zcela bez ohledu na to, jakou mzdu jim nabidnete. Jednoduse proto, ze kdyz nabidnete vic vy, nabidnou totez i jini, kdyz zdrazite jen vy, prijdete o zakazniky, kdyz zdrazi vsichni, nepomuze si nikdo.
Nadto oni ty lidi potrebuji tak na 2 mesice v roce.