Nějak tomu nerozumím. Pořád se píše, že nejsou lidi, nebo něco se nestíhá..
To je takový problém zdražit (klidně i o 50%), a lidi pořádně zaplatit (najednou by lidi byly) a nakoupit další auta?
Samozřejmě to nejde udělat ze dne na den, ale tyhle breky, že nejsou lidi jsou k smíchu.
Věřil bych k tomu, kdyby byl k tomu dodatek - "nejsou lidi, kteří by byly ochotní dělat za tu srandovní mzdu co jim nabízíme a byly v práci pořád" ...
pořád mi to přijde jako breky...
pokud jsem to správně pochopil:
1) ppl nebo obecně konkurence dpd má problémy, kvůli kterým chtějí zákazníci přeběhnout k dpd. Ten (asi) aby se nedostal do stejných problémů, tak zavře krám a v průběhu hlavní sezony roku nebude přijímat nové zákazníky a těm stávajícím ještě omezí platby v hotovosti...
Je to tak ok?
2) Zákazníkovi tedy zbyde hod kostkou a prostě při objednávce zvolí nějakou službu a bude doufat že mu dárek dorazí do 24.12.
Pořád ok?
3) Takže hlavně, že nezdražíme, nepřidáme lidem (ono by možná stačilo jim výrazně přidat a makaly by ty 2 měsíce lépe a radostněji), a budem brečet, že lidi nejsou.
Pořád je má úvaha ok?
4) Mezitím to štve i eshopy, jejichž zákazníci jsou naštvaní, že eshopův zajišťovatel rozvážky to nestíhá - zákazník je pak naštvaný i na eshop samotný. Na to konto si eshop bude chtít pořešit dopravu svou - třeba alza a czc udělají nějaký deal a budou mít třeba svou dopravu pro své eshopy (čistě fabuluju, že by to mohlo být výhodnější než aby si každý větší eshop řešil věci úplně sám)
stále je to ok?
5) takže příští sezonu dpd ani ppl nebudou muset řešit 1) a 3), zákazník nebude muset řešit 2), ale budou moct pouštět breky, že nemaj zákazníky a musí propouštět.. třeba by mohly začít chtít od státu nějaký tip regulace jako si svého času x let zpátky na sebe ušili taxikáři - a teď jsou v hajzlu z toho, že to jde řešit appkou..
No možná netuším jak funguje reálný svět, ale pokud dopravky jen brečí a "zavírají" krám, místo toho aby to reálně řešili, tak příští sezonu to už opravdu řešit nebudou muset...
a analogicky tohle platí i u jiných firem, nejen u přepravy. Firmy brečí že zaměstnanci jsou drahý, ale že se jim na docela důležitých pozicách střídají lidi jako fusekle , a každého zaučují znovu a znovu a nedělá to dobré jmnéno firmě ani to není příjmné pro stálou klientelu to nevadí - hlavně že jsme tomu frajerovi nedali o 5000 více a ušetřili si do kapsy.
Takový obchoďák co má výsledky, ale trvá rok než trochu proikne k docela složitým klietům a začně generovat konečně zisk....si přijde říct o přidání (proti nástupu) ale oni mu nepřidaj, tak jde pryč protože v tom nevidí budoucnost.
A ony vánoce nejsou "očekávaná špička"? Ony se nám tady najednou a nečekaně vylíhly letos v září a předtím tu o nich nikdo nikdy neslyšel? Dá přece rozum, že když byly loni na vánoce problémy s dopravou a předloni na vánoce problémy s dopravou a předpředloni na vánoce problémy s dopravou, tak za to nemůžou vánoce, ale dopravci, no ne?
Poněkud mi to připomíná naše silničáře, kteří jsou už téměř sto let každoročně zaskočeni tím, že v zimě napadl sníh...
Ano, vas prispevek zcela jednoznacne vypovida o tom, ze nemate ani tuseni jak to funguje.
a) kazda firma ma kapacity odpovidajici beznemu stavu
b) naprosto zadna firma nema a nikdy mit nebude kapacity na pokryti spicek
c) alaza ani dalsi si zadnou svoji dopravu provozovat nebudou, protoze narozdil od vas zjevne tusi co by to pro ne znamenalo, a vysledek by byl, ze by vanocni spicku nestihali uplne stejne a bonus k tomu, ze by jim razantne narostly naklady.
Jediny rozdil ktery existuje je "slibem nezarmoutis" vs "odmitnuti zakaznika".
Anzto a jelikoz vazeny, doprava z mista A na misto B znamena, ze se dotycny dopravni prostredek, taktez musi nejak dostat z mista B na A. Coz firmy zaobirajici se logistikou resi pokud je to alespon trochu mozne prevozem zbozi jineho zakaznika. Copak bude vozit Alza od svych zakazniku zpet? Aha, nic, takze polovinu najezdenych km budou jejich auta jezdit prazdna. Zadny problem, nauctuji to vam, dopravne za 500Kc a vice.
A vazne si myslite, ze si zcela libovolna firma bude porizovati 1000 automobilu kvuli vanocni spicce, kdyz jim 11 mesicu v roce staci 100?
Mimochodem, pokud chcete nekam na vanoce cestovat letecky, tak mate smulu, protoze si uz nejmene 2 mesice zadnou letenku proste nekoupite, protoze zadne nejsou. Bezte vysvetlit leteckym spolecnostem, ze si maji najmout dalsi lidi a koupit dalsi letadla.
Prakticky nikdo nepracuje podle mzdy. Na úsilí má vliv změna mzdy, nikoliv její výše. Když vám 1000 seberu, tak nebudete pracovat. Když vám 1000 přidám tak si trochu máknete. Ale po dvou měsících se adaptujete na novou mzdu a vše je ve starých kolejích. Jestli má dotyčný 25000 nebo 30000 se na úsilí neprojevuje.
Navíc se bavíme o logistice, kde úsilí nemá význam. I kdybyste byl kdovíjak motivovaný, tak na naložení, na přesun z místa A na místo B, na vyložení, na vyúčtování se zákazníkem, na čekání na volnou rampu apod., to opravdu vliv mít nebude. Možná spíš naopak - najednou vás ten člověk, co mu trvá cesta z bytu do vchodu baráku 15 minut bude štvát dvojnásob. V logistice je prostě důležité udržet lidi v klidu, nenaštvané. Člověk může proces leda zpomalit, ale zrychlit nejde. Leda za cenu zhoršení bezpečnosti práce - přetížené palety, odstranění omezovačů rychlosti z retracků, přetěžování regálů co jsou snadno dostupné, stohování palet co se stohovat nesmí, strečování palet ručně a rychle, nepáskování palet atd. Ježdění na červenou nebo s nezavřenými dveřmi auta asi moc v úvahu nepřipadá.
V logistice prostě nic jako "nadprůměrné pracovní nasazení" efekt nemá.
A vy si vazne myslite, ze kdyz v panelaku vsichni zacnou odebirat ze site svych rekneme 20A, ze to sit (i jen v tom dome) ustoji? V tom pripade asi spatne vidite a zdaleka nejen to. Bezte si precist ty stitky na pojistkach u paty domu, a pak si zkuste nasobit jisteni jednotlivych bytu. Mozna se dostanete i na+- 1/2.
On totiz provozovatel distribucni site vi, ze podobne jako v telekomunikacich existuje neco jako HPH, a tudiz vi, ze provoz sidliste s 5 000 domacnostmi je rekneme 30kA, tudiz sit mozna dimenzuje na 50, mozna na 60kA. Ale rozhodne ne na 5000x25 = 125kA, coz je prosty nasobek jisteni typicke domacnosti.
Uplne stejne funguji veskere telekomunikacni site, kde je dokonce tato vec osetrena legislativne, a vyslovene rika, ze ve spicce operator nemusi odbavit vsechny hovory.
Tady si trochu pletete pojmy. Sítě jsou samozřejmě počítaný s určinou soudobostí, ale rozhodně ne tak, aby na celý prosinec síť klekla. Balíky taky neposílá v jediném dnu celá republika a kdyby takový den nastal, tak se asi nic nestane, když se část zásilek o den dva opozdí.
Místo toho pošta nefungovala už v září. Přepravce (teď už nevím, jestli PPL nebo DPD) přijel v půlce listopadu s nějakým zaplachtovaným veteránem typu co v tom jezdil wermacht, lilo jako z konve, zboží leželo ve vodě. Když našel můj polomokrý balíček s mobilem za 20 tisíc, tak nebyl schopný naskenovat ani čárová kód, jak to bylo rozmočený. Přitom si řidič pořád mumlal, jak se na to vys**e.
Poštomaty a různé úložné boxy jsou super obzvláště pokud si tam mohu jet vybrat objednané zboží kdykoliv přes den,noc. Jenže i do těchto boxů to někdo musí dodat a to jsou opět různí přepravci. Párkrát jsem zvolil poštomat bohužel chybná volba Intime co je zaváží nebyl schopen zásilku dodat ani po 14.dnech urgencí..... Reakce této společnosti nula pravda teď kecám jediná reakce byla,že na svém sledovacím webu bylo,že zásilka na žádost příjemce nebyla doručena,příjemce odmítl zásilku převzít ..... No prostě kolečko lží a nesmyslů. Eshop se snažil vše vyřešit,ale Intime nereagoval.... Takže jak vidím někde přepravce Intime tak od toho eshopu jdu pryč pokud nemá jinou volbu dopravy. Další příhoda od známého. Eshop vše v pořádku předal dopravci ( intime ) viděl jsem vyjádření toho eshopu předávací protokoly potvrzené přepravcem.... a Intime opět zásilku nedodal,jen snůžka lží,že eshop mu nedodal objednávku.... Naštěstí všechno bylo na dobírku,takže žádné tahanice o vrácení peněz.
Technická - oni zdražují prakticky pořád, ale zároveň lezou do zadní části velkým eshopů, kterými se pak zasekají. Ceny přepravek, pokud s nimi nemáte smlouvu, jsou úplně mimo se všemi palivovými příplatky, mýtem, nestandardy apod. Ceny jsou nastaveny ok, problém je spíš v systému jak fungují a kolik pak platí řidičům (což jsou většinou stejně najaté firmy / živnostníci s vlastními auty). Kdo někdy viděl jak třeba strašně efektivně funguje nakládka a třídění balíků třeba u PPL, tak ví svoje.
Prostě přepravky nejsou připraveny na to, co mají dělat - přepravovat a hlavně doručovat. Hlavně že u eshopu se každý může zbláznit, když se něco o den zdrží, ale u přepravek to ani nikomu nevadí, pak nadávají nám
Eshopy můžou za to, že zákazníci jsou držgrešle a nejsou ochotni si v 99% připlatit za garantovanou dopravu? Aha. Poštomaty a podobné krabice jsou super. Pořád překročená kapacita, nelze poslal ani mimo špičky (zrovna u té Alzy se mi to stává pravidelně) a když to tam vozí ta samá přepravka, která nezvládá, tak mi to moc nepomůže, zrovna třeba ty In-Time krabice.
My vám klidně ten balík budeme garantovat, že i v současné neschopnosti většiny dopravců dostanete zítra, někdy i ten samý den ve větších městech. Ale pochybuju, že zaplatíte skutečnou cenu za tuto službu. Ale budete trapně to házet na eshop, který jen dělá to, co vy si objednáte.
Vy asi moc netusite, jak funguje realny svet ze? Podobne jako v mediich neustale placi nad tim, ze na tu "prumernou" mzdu 60-70% lidi nikdy nedosahne, coz je zkratka stav ktery bude existovat zcela bez ohledu na to, jak bude vysoka, tak v nekterych oborech nesezenete lidi zcela bez ohledu na to, jakou mzdu jim nabidnete. Jednoduse proto, ze kdyz nabidnete vic vy, nabidnou totez i jini, kdyz zdrazite jen vy, prijdete o zakazniky, kdyz zdrazi vsichni, nepomuze si nikdo.
Nadto oni ty lidi potrebuji tak na 2 mesice v roce.