Vlákno názorů k článku
E-shopu CZC loni spadly tržby o 11 procent a spadl do ztráty od Aleš Příhoda - Neplest moznost volby s nenazranosti. Kdyz si vezmu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 12. 2022 20:48

    Aleš Příhoda

    Neplest moznost volby s nenazranosti. Kdyz si vezmu treba Alzu a porovnam ji treba s Mironetem, v drtive vetsine nakoupim u Mironetu za mene penez a jeste po me nikdo zadny poplatek za vydej na pobocce chtit nebude. Postovne bude predpokladam podobne. Bud s jidlem roste chut nebo maji velke shopy vyssi naklady (nemelo by to byt naopak?)

    7. 12. 2022, 20:48 editováno autorem komentáře

  • 7. 12. 2022 18:11

    Filip Jirsák

    To je jako kdybyste se ptal, k čemu nabízejí dopravu PPL nebo Českou poštou. No asi proto, aby si zákazník mohl takový způsob dopravy vybrat, ne? Ale to, že nabízejí nějakou službu, neznamená, že tu službu musejí nabízet zdarma. Nevím, co se vám nelíbí na tom, že zákazník platí tu službu, kterou si objedná.

    Vy asi používáte odběr na pobočce, takže považujete za konkurenční výhodu, když ji e-shop nabízí zdarma. Lidé, kteří si nechávají poslat zásilky dopravcem, nebo kteří si v jedné objednávce objednají na pobočku víc položek, mohou zase naopak považovat za konkurenční nevýhodu, že doplácejí vyzvednutí na pobočce „zdarma“ těm, kteří tu službu využívají.

    Z toho, že vy se jako zákazník chováte nějak, bych neusuzoval, že se tak chovají všichni. Já třeba v Alze nakupuji jenom v případě, kdy se daná věc nedá sehnat jinde, takže tak jednou za pět let. Může za to především jejich uřvaný mimozemšťan a neschopnost Alzy odbavit cokoli jiného, než jejich standardní proces. Ale nedělám z toho závěry, že uřvaný mimozemšťan je to nejhorší, co mohla Alza vymyslet, a že kvůli němu brzy zkrachuje.

  • 7. 12. 2022 16:54

    thr

    A k čemu tedy ty pobočky mají? Nákupů přímo na nich je minimum, to se nemá naprosto šanci zaplatit, smysl to dává právě v kombinaci s eshopem, kdy to poslouží i jako výdejna, přičemž bezplatnost dává konkurenční výhodu. Ale po zpoplatnění jsou ty pobočky CZC upřímně úplně k ničemu. Smysl má možná pár velkých jako je v Praze Hviezdoslavova kvůli servisu, ale třeba Vinohrady jsou po zpoplatnění úplně zbytečné a jsem se ochoten vsadit, že jejich úplné zrušení by jim přineslo větší úsporu než to, co dostanou tím doplatkem.

    Jinak osobně jsem CZC v podstatě přestal užívat právě kvůli tomu, není pro mne problém se stavit v Alze v centrále, kde je výdej zadarmo a ani náhodou nejsem jediný. Kdyby CZC skvěle prosperovalo, tak neřeknu ani slovo, koneckonců zákazník si má vybírat. Ale propad tržeb a celková ztráta naznačuje, že jim to asi zas tak skvěle nefunguje...

  • 6. 12. 2022 17:30

    Filip Jirsák

    Co je špatného na zpoplatnění výdeje? Za mne je nejlepší, když e-shop naúčtuje zákazníkům skutečné náklady, které s konkrétním typem dopravy má. Pokud je nějaký způsob dopravy „zadarmo“, zjevně musí být křížově financován z něčeho jiného – z jiných druhů dopravy nebo z ceny zboží. A já nechci ani v ceně dopravy ani v ceně zboží financovat dopravu pro někoho jiného.

  • 5. 12. 2022 17:32

    jkjk

    Mironet je fajn, ale aktuálně dvě pobočky na Prahu, to už je spíš taková garážovka.
    Zpoplatnění osobního výdeje u CZC je nic moc, ale co se třeba týče reklamací, tak za mě CZC pořád funguje solidně.

  • 5. 12. 2022 12:59

    Aleš Příhoda

    CZC jsem miloval.. nakupoval u něj do firem i soukromým osobám.. Od určité doby to nedělám, protože jsou to stejní šmejdi jako Alza (zpoplatnění výdeje byla poslední kapka).. Sám pořizuji IT věci už také jen v Mironetu, kde je svět ještě normální (a ve ztrátě snad nejsou a pevně doufám, že nebudou)..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).