Vlákno názorů k článku
Evropská komise "ocenila" princip "souhlas, nebo zaplať" na Facebooku pokutou 200 milionů eur od PetrSP7 - Osobně vůbec nechápu smysl zobrazování reklamy, ať už...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 4. 2025 2:47

    PetrSP7

    Osobně vůbec nechápu smysl zobrazování reklamy, ať už cílené, nebo méně cílené... na žádnou reklamu jsem nekliknul, možná někdy omylem, ale co to inzerátovi přinesl za benefit, když si nikdy nic nekoupím? Z mého pohledu jsou to vyhozené peníze, akorát provozovatelé webu a sítí se tváří, že to přinese nějaký zisk, ale ve skutečnosti tak akorát vybírají od inzerentů výpalné 🙄

    24. 4. 2025, 02:49 editováno autorem komentáře

  • 24. 4. 2025 9:04

    Uncaught ReferenceError:

    třeba posilování brandu, znalost o značce, vnucení potřeby, že něco také potřebuješ, ikdyž na koupi použiješ jiný kanál. Tvůj mozek to vnímá ať chceš nebo nechceš, nedokážeš vědomě ovlivnit, kdy tyhle nevědomé informace využije k intuitivnímu rozhodování. Proto mohou být reklamy velmi nebezpečné.

    Personalizace reklam je ale úplně jiná stránka, podlě mě to je prostě bouda na inzerenty.

  • 24. 4. 2025 9:35

    petrph

    Jestli bych si dovolil, přece žádná reklama není 100%ní. Ani na plakátu, ani v novinách, ani v TV, ani na internetu. Vždycky působí pouze jen na určité procento lidí, ale ani ti si to nemusí koupit hned, třeba někdy později až budou něco podobného potřebovat.
    Ale to přece i obchodníci vědí - ale i si tu reklamu platí i na tom internet Pouze tím zvyšují tu šanci, že si to zboží, které na té reklamě někdo uvidí, že si ho všimne a pak třeba i koupí, nebo později až bude potřebovat, nic víc.. Většina lidí skutečně neudělá ani to, takže Vás to mrzet nemusí..

    Ještě tedy k té personalizaci. Ta je samozřejmě pro reklamy důležitá, protože z ní se dá vyčíst okruh činností a zájmů, které ta osoba má. Čili na tento okruh se dají přizpůsobit reklamy které se pak právě jemu zobrazují.
    A u těch je zase vyšší šance (ale zase. pouze šance) že si je koupí. Ale zase - jak výše, nemusí to udělat hned proklikem, do eshopu, ale klidně odpoledne až půjde do hypermarketu a tam tohle zboží uvidí...

  • 24. 4. 2025 10:27

    Uncaught ReferenceError:

    k té personalizaci, máš obecně pravdu, problém ale vidím v implementaci. Extrémně špatně se ověřuje účinnost, nepracuješ se surovými daty, ale s agregáty a zpravidla nemáš k ruce zkušené statistiky, ale průměrné analytiky.

    Motal jsem se kolem vývoje u nás dvou největších sběračů dat na personalizaci reklamy a je to jeden velký nesmysl. Data jsou nespolehlivé, jejich interpretace podivná, schopnost je očistit a zpracovat minimální. Hlavní pozornost se zaměřovala na monetizaci, prezentaci úspěšných grafů a revenue. Ta nepřesnost není za mě ten největší problém, hlavní zrádnost vidím v prezentaci toho, že to má údajně fungovat a cenové politice za personalizovanou reklamu, "účinnost" podkládají tím kolik dat mají nasbíraných a vede to jen k větší a větší koncentraci citlivých údajů.

    Zásadní problém je, že vlastně z těch omezených záznamů toho zákazníka nepoznáš. Neznáš důvod proč danou stránku otevřel, automaticky předpokládáš, že každá navštívená stránka definuje aktivní zájem, stejně tak každý čas na stránce ukazuje čas strávený se stránkou, tak ale reálně nefungujeme. Na HP seznamu se dostane článek z auto.cz a najednou tady máme statisíce fanoušků aut, tak jim budeme zobrazovat reklamu na přezutí kol.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).