Ne úřady, ale ten podnět podal Slack (před 3 roky). Microsoft zneužívá svého aktuálního postavení. Microsoft nevyhrává kvalitou, ale jenom tím, že to přibaluje v rámci svého kancelářského balíku. Prostě příjde obchodník a řekne hele když už od nás berete Office, tak nechcete nahradit stávající řešení naším Teams, které vám dáme "zadarmo" (ono to zadarmo určitě není, protože to musí rozpustit v tom předplatném). Tím si ještě více konzervuje trh ve svůj vlastní prospěch. Následně může utahovat šrouby a tím odstranit konkurenci. Rozdíl mezi Google a Microsoftem je, že Google v téhle oblasti nemá monopolní postavení, takže to narozdíl od Microsoftu může klidně dělat.
Já bych byl opravdu nerad kdyby nám tu zůstal jenom Teams jako jediný pracovní komunikátor, protože to je naprostý odpad a s každou aktualizací se to jenom horší.
Pořád pomíjíš fakt, že má Microsoft v kancelářských balících a taky OS monopol. Tady můžeš mít sebelepší produkt a sebelepší cenu ale když přijde obchodník z MS a řekne hele když přejdete na Teams tak vám dáme nějakou slevu. Úplně stejně to funguje s Azure. Tak když už od nás berete ty Office atp. nechcete i náš cloud dáme vám x% slevu (na prvních x měsíců). Tomuhle se prostě nedá nijak konkurovat. Proto taky existují antimonopolní zákony aby těmto praktikám zamezili. Oni by totiž tyhle firmy bez těchto zákonů utahovaly šrouby co to jde.
To psaní příspěvků v Teamsech je fascinující. Vypozoroval jsem, že to má asi tři režimy psaní (možná víc, ono se to přepíná samo na pozadí) – základní režim, ve kterém se začíná, pak se to může přepnout na režim pokročilejšího formátování, a pak to má ještě šílený režim vkládání úryvků zdrojového kódu. A při přikládání souboru se to vlastně chová ještě jinak. Navzdory téhle složitosti se ale třeba nedokážete zbavit některého formátování, když vložíte již formátovaný text z Wordu nebo webové stránky. A třeba když jste v odrážkovém seznamu, můžete asi pětkrát za sebou stisknout enter a pokaždé se stane něco jiného – takže způsob, jak pokračovat pod odrážkovým seznamem, je mačkat enter tak dlouho, dokud nezmizí prázdné odrážky a kurzor se neumístí pod seznam. V případě vložení kódu jsem dokonce občas musel odeslat nedokončený příspěvek a pokračovat dalším příspěvkem pod ním, protože se pod ten kód prostě nešlo dostat. Nehledě na to, že Teamsy jsou jediný „chat“, kde po několika hodinách nacházím neodeslané zprávy, u kterých jsem si myslel, že jsem je odeslal – protože se odesílání v každém režimu chová jinak.
Takže volání přes Teamsy má své mouchy, ale textová komunikace v Teamsech, to je pasivně-agresivní UX peklo.
Je vidět, že jsi s Teams nikdy nedělal. Já neříkám, že Slack je nějaká pecka, ale v porovnáním s Teams je úplně někde jinde. Už jenom taková základní věc jako napsat monospaced text je v Teams problém, protože to funguje v jednom z 10 případů. Totální dementní kopírování a vkládání. O totálně nesmyslném UX a pomalosti asi není třeba psát.
Napsal jsem "zdarma" protože, Teams je součástí skoro všech těch balíčků co MS nabízí. S konkurenčním bojem nikdo problém nemá, ale tady nejde o to, že by někdo bojoval cenou nebo kvalitou, ale o zneužití svého monopolního postavení.
Tady jde hlavně o firmy. A u těch se neprosazuje nejlepší nebo nejlevnější řešení, ale to co obchodník nakecá a slíbí (někdy i něco přihraje) někomu kdo o tom rozhoduje a v tomhle je Microsoft opravdu machr.
No, jenze Slack zadna kvalita taky neni, ze? ;-) Tyhlety tahanice kolem defacto omalovaneho IRC.. "kupujete" si jen GUI kolem neceho, co jinak funguje bez fancy omalovanek desitky let. Proste nejaky kecatko, nejaky instant messaging...
Teams zadarmo rozhodne neni. Ale to Slack taky ne. To je jen konkurenci boj. Analogicky Google ma svoje Hangouts, co nabizi neco podobneho (a samozrejme sveho postaveni taky zneuziva, treba tim ze zarizli podporu XMPP; ono to je obecny trend nutit "sveho" klienta, ze?). Ostatne i Slack pohrbil ty gatewaye otevrenych protokolu, ze? To rozhodne nejsou zadni svatousci.
Samotny IRC funguje porad, muzete si vybrat hned z nekolika siti a klienta porad pouzit jakeho chcete... a nic vas to stat nebude A nebo si provozovat server vlastni, pokud resite nejake soukromi. A rozhodne u toho nebudete resit to, kolik uzivatelu se na to pripoji. Ne, tady Microsoft fakt zadny monopol nema.
A co cekate za vysledek rizeni u EK? Zakazi to pribalovat do Office a holt placnou aplikaci vedle zadarmo. Na to uz nebude moct rict nikdo ani popel. V korporatnim prostredi s automatizovanym deploymentem aplikaci to nebude zadna zasadni prekazka. Navic to jde pouzit i v prohlizeci.
Zbytek pojede ve stejnych kolejich... ten obchodnik vam da slevicku za to, ze prejdete s korporatnim IM na Teams, ktere budou dle rozhodnuti EK vitezoslavne samostatnou aplikaci. Co ze tim teda vlastne ziskate... krom toho, ze par byrokratu vykaze cinnost...? Myslite, ze tomu timhle placnutim do vody nejak zabranite?
Z mého pohledu mají Teams dvě naprosto zásadní vady. 1. Pro video podporují jen H.264, takže v některých distribucích máte s distribučními balíčky firefoxu i chromia smůlu a musíte si buď sehnat nebo přeložit jiné. 2. Nastavení zvukových zařízení pro hovor nejde udělat předem, ale až poté, co ho spustím (do nedávna to dokonce šlo až poté, co se hovor spojil); v kombinaci s tím, že čas od času to nastavení zapomenou, zresetují na defaulty a je potřeba ho nastavit znovu, je to neskutečně otravné. Ne že by to byly jediné chyby, ale tyhle dvě jsou neskutečně otravné.
Tady jde hlavně o firmy. A u těch se neprosazuje nejlepší nebo nejlevnější řešení, ale to co obchodník nakecá a slíbí (někdy i něco přihraje) někomu kdo o tom rozhoduje a v tomhle je Microsoft opravdu machr.
Tady ani není potřeba nějaké složité přesvědčování. Na myšlenku když už stejně máme O365, jsou k tomu Teams zadarmo, tak přeci nebudeme platit jiné řešení
přijde management celkem snadno sám.
Jenže ona cena za provoz není taky všechno. Já kdybych nasčítal kolik času se u nás v remote teamu propálí jenom kvůli Teams, tak by se asi jiné řešení vyplatilo i finančně.
Netvrdím, že je ta úvaha správná, jen jsem podotkl, že je to něco, k čemu vyšší manažeři přirozenou cestou dospějí sami, aniž by je o tom bylo potřeba přesvědčovat. Naopak, je pak zatraceně těžké (pokud vůbec možné) je přesvědčit, že má smysl vůbec uvažovat o něčem jiném, a nepomáhají ani zcela konkrétní praktické problémy, jako že Teams neumožňují vidět najednou více než N účastníků hovoru a některé týmy jich mají více. Reakce je zásadně v duchu, že když to Teams nepodorují, tak to holt není potřeba a vaše návyky jsou špatné.
Nemyslim si, ze by se nekdo divil. Ale vesmes podobne pokusy o regulaci skonci tim, ze se vymysli novy zpusob, jak ty "nasledky" (dopady regulace) obejit a nezridkakdy jsou tyto vymyslene driv, nez dane opatreni vstoupi v platnost. Takze se cely ten cirkus toci v kruhu... takova exhibice pro pravniky :) Z jedny strany ji zaplatite jako zakaznik v cene produktu a z druhe strany to sponzorujete ze svych dani. Mozna se smejete, ale v tyhle hre vitez koncovy spotrebitel fakt neni.
A to jste nezkoušel ještě jejich "skvělou" Android aplikaci, tam je nastavení zvuku naprostá magie.
Tady ani není potřeba nějaké složité přesvědčování. Na myšlenku když už stejně máme O365, jsou k tomu Teams zadarmo, tak přeci nebudeme platit jiné řešení přijde management celkem snadno sám.
Jenže ona cena za provoz není taky všechno. Já kdybych nasčítal kolik času se u nás v remote teamu propálí jenom kvůli Teams, tak by se asi jiné řešení vyplatilo i finančně. Pro info každou chvíli má někdo problém s mikrofonem nebo zvukem, kopírování (hlavně kódu), nesmyslné chování při psaní, nezobrazování notifikací, nemožnost kreslení na sdílenou obrazovku, využití zdrojů PC, problém s přijmutím videohovorů.
Ale delal, z donuceni... rozhodne to neni vec, po ktery by clovek sahal dobrovolne. I zadarmo jsou dostupne lepsi alternativy. Je na uzivateli, co si vybere. Ale Office balik rozhodne neni zadarmo (navic AFAIK u Teams utahli "free" tiery, s kterymi je slo pouzivat i bez Office, coz byl muj usecase), vedle muzete klidne pouzit LibreOffice, co je zadarmo. Rozhodne se neopakuje to, co bylo kdysi s prohlizeci - a i tam to trh vyresil sam a lip, protoze IE se pouzivat rozumne beztak nedal na nic jineho, nez instalaci alternativy ;-)
Princip kancelarskych baliku nicmene je, ze vam prodaji balik funkci uspokojujici vase potreby... nebo se snad chcete vratit do doby kamenny a zvlast kupovat kazdou aplikaci extra ci co je cilem? Dnes resite Teams, zitra byste mohl zacit resit Outlook a pozitri by vam mohlo zacit vadit, ze tam integruji vedle Wordu taky Excel.
A jestli selhavaji obchodnici, mela by se resit pricina problemu a nikoliv zaplatovat dusledky.
Ehm, pokud je firma v pozici monopolu/dominance, tak nemuze nic nikde davat zadara. Musela by dolozit a dokazat, ze s tim skutecne zadne naklady nema, coz jaksi neni pravda, ze?
Takze vysledek budou miliardy k rozkradeni v EU + MS bude chte nechte muset teams nabizet extra, za extra penize (ktere nebudou smet v zadnem pripade podlezt naklady).
Mimochodem, prislusna legislativa umoznuje i naridit, ze ten SW musi poskytovat jina firma.
Ja mám osobné skúsenosti s mnohými komunikátormi, ale jednu vec ktorú nenávidím na v podstate každom z nich je ich "automatické upravenie nastavenia mikrofónu / hlasitosti"
"If AGC didn't suck so much I wouldn't mind. But it adjusts my internal mic until you can hear the fan like a jet engine no matter what I do. Sigh." - Scott Marlowe Apr 29, 2017 at 0:03
Presne toto som mal problém počas pohovoru. Prestavte si že máte perfektne nastavený mikrofón, Vás počuť úplne čisto, jasne... a po krátkej chvíli vo videohovore začne druhá strana počuť hučanie, postupne sa zvyšujúce, hlasnejšie, až nakoniec počuje čistý šum na maximálnej hlasitosti, a vás nepočuje vôbec. To sa mi na pohovore stalo, keď som mal video hovor skrz MS Teams a potom Google Meet. Obe presne rovnako "drbali" nastavenie mikrofónu.
co se používá v jiných korporacích
To je možná ten problém, velké firmy mají pozoruhodnou schopnost vybírat si ta nejméně praktická řešení. Nevím, čím to je, protože se to děje i u nástrojů, které ti vyšší manažeři sami používají. Možná mají své vlastní preference ohledně užvatelské přívětivosti, které my nechápeme, koneckonců třeba i takový e-mail se v různých částech firmy používá diametrálně odlišným a téměř nekompatibilním způsobem.
Jestli ono to nebude spis tim, ze oni ty aplikace typicky spis "pouzivaji" ... tak jednou za 10 let.
Jinak co se tyce tohoto oboru aplikaci, nepouzitelny smejd je to uplne vse - osobne sem testoval 20+ ruznych variant, a ve vsech pripadech (mozna je to tim ze sem ten ITk) sem to "rozbil" do maximalne 5 minut.
Takova klasika, kterou to ale jen zacina, je pouzivani vsemoznych uchylnych(a nikde nezdokumentovanych) portu, ktere neprojdou pres firemni firewall. Hned v zavesu za tim, je "bez admina to nefunguje". A kdyz to jakoze hypoteticky ma fungovat z browseru, tak typicky bud nejde video, nebo nejde zvuk nebo to neumi pouzit mikrofon. A kdyz to nahodou nejakym zazrakem najede, tak se to typicky do 5 minut slozi, a uz to nejde nastartovat.
Takze kdyz chce nekdo s nekym komunikovat, je zahodno tak 14 dnu predem vse nastavit, otestovat ... aby se to pak stejne delalo znova, protoze to fungovat nekomu ze zucastnenych stejne nebude.