Přesně tak. Nesmysl. Jediné, co pomůže, je férová konkurence.
Produkty, u kterých se předpokládá dlouhá životnost, přece opravit jdou - pračky, myčky, sušičky, auta, pily, sekačky apod.
U produktů, které jsou vyloženě spotřební, je to na rozhodnutí výrobce. A to, že se Apple rozhodl neopravovat, je známá věc - nikdo nenutí lidi, aby produkty Apple kupovali. Mají na výběr mnoho dalších, levnějších produktů.
Bohužel modely se obnovují celkem často, takže vyhlášený model z roku 2015 už dnes neseženete a nemáte jistotu, že nedošlo k parazitování na dobrém jménu předešlého modelu.
Dnes se neopravují ve velkém třeba Tesly, kde zatím chybí dostatečná servisní podpora a co je banalita u jiných značek u Tesly jde na šroťák.
Někde ty změny chápu, ale proč polovina výrobců obuvi má nové modely každý rok, to samé třeba bundy. Když mi něco vyhovuje, ale třeba se to poškodí, tak nejen, že to neopravím... i výměna zipu je dnes občas problém, ale hlavně už neseženu ten samý produkt.
Každých pár let pak řeším dilema, zda mě budou boty tlačit a kde se mi objeví puchýře, když půjdu víc jak 20 km...