Vlákno názorů k článku
Facebook v Evropě přišel asi o milion měsíčních uživatelů, viní z toho GDPR od berk - Já si myslím, že interpretace, že investoři by...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 7. 2018 17:21

    berk (neregistrovaný)

    Já si myslím, že interpretace, že investoři by si přáli neustálý růst není správná. Investoři dobře vědí, že každá firma má svůj životní cyklus. Oni si přejí správně odhadnout okamžik kdy firma začíná svůj růst a má dostatečný potenciál a pak správně odhadnout okamžik, kdy je růst u konce a včas prodat.

    Tím že investoři odcházejí jen říkají že FB už je za zenitem :-)

  • 26. 7. 2018 17:06

    Niemand (neregistrovaný)

    To je jedna z věcí, kterou jsem chtěl naznačit ve svém prvním příspěvku. Kašlou na absolutní čísla uživatelů, oni potřebují vidět procentuální nárůst růstu uživatelů (tzn, zachování tempa růstu není dostačující, chtějí rychlejší růst), jinak prodávají akcie a cena jde dolů.

    Druhá věc, kterou jsem naznačil je také posedlost růstem zisku. Investorům nestačí, pokud facebook každý rok vydělá x miliónů dolarů, oni budou chtít příští rok procentuální nárůst růstu, bez ohledu na to, že stávající zisk v absolutních číslech je v řádu miliónů.

    Z tohoto pohledu pokud by hypoteticky facebook "nasytil trh" na 99 procent, oni by stále požadovali další růst stejným tempem pro příští rok i kdyby prostě "nebylo z čeho brát". Dobře to vypovídá o mentalitě "velkých ekonomů" a je s podivem, že za posledních sto let tu bylo tak málo ekonomických krizí, protože takový přístup se pokouší o permanentní krizi s velkou nerovnováhou distribuce zdrojů. Možná že studená válka byla do jisté míry brzdou proti krizi, protože v podstatě znemožňovala dnešní globalizaci, kdy třeba položení US ekonomiky v nultých letech zasáhlo celý svět.

  • 26. 7. 2018 16:26

    Filias

    Evropa má 740M obyvatel. Investoři Facebooku očekávají, že tam budou úplně všichni? Včetně kojenců a důchodců nad hrobem? Podle prudkého propadu akcií asi ano.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).