Google oznámil Android Privacy Sandbox, slibuje větší ochranu soukromí na mobilech

17. 2. 2022

Sdílet

Google - logo - Dublin - Irsko Autor: Depositphotos

Google oznámil novou iniciativu Privacy Sandbox pro Android, která má do mobilního systému Android přinést větší ochranu soukromí. Zároveň má i nadále umožnit zadavatelům reklamy cílit inzerci podle zájmů uživatelů. 

Novinka je zatím ve fázi návrhů a Google nezveřejnil moc detailů o tom, co by se mělo změnit. „Naše řešení omezí sdílení dat s třetími stranami a bude fungovat bez identifikace napříč aplikacemi, což zahrnuje i Advertising ID,“ slibuje Google. „Zkoumáme také technologie, které snižují možnost skrytého sběru dat,“ dodal. 

Vývoj nových řešení podle firmy potrvá nejméně dva roky, během kterých budou v Androidu dál fungovat stávající reklamní mechanismy (tedy identifikace přes Advertising ID).

Google ve svém oznámení zkritizoval loňské novinky v ochraně soukromí u Applu, které podle něj dobře nefungují. „Jiné platformy přistoupily k ochraně soukromí odlišně, když stávající technologie využívané vývojáři a zadavateli reklam striktně omezily. Bez toho, že by nejdříve poskytly alternativní možnosti, které chrání soukromí, může být takový přístup neefektivní a může vést k horším výsledkům jak pro soukromí tak pro byznys modely vývojářů,“ píše firma.

Opatření Applu, které omezilo trackování uživatelů, mělo na reklamní trh viditelné dopady. Facebook například oznámil, že v letošním roce kvůli němu očekává výpadek příjmů z reklam ve výši až 10 miliardu dolarů

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Zaměřuje se na telekomunikace, umělou inteligenci i na média. Najdete ho na Twitteru nebo na LinkedIn

Kvíz týdne

Kvíz
1/2 otázky
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).