Google oznámil novou iniciativu Privacy Sandbox pro Android, která má do mobilního systému Android přinést větší ochranu soukromí. Zároveň má i nadále umožnit zadavatelům reklamy cílit inzerci podle zájmů uživatelů.
Novinka je zatím ve fázi návrhů a Google nezveřejnil moc detailů o tom, co by se mělo změnit. „Naše řešení omezí sdílení dat s třetími stranami a bude fungovat bez identifikace napříč aplikacemi, což zahrnuje i Advertising ID,“ slibuje Google. „Zkoumáme také technologie, které snižují možnost skrytého sběru dat,“ dodal.
Vývoj nových řešení podle firmy potrvá nejméně dva roky, během kterých budou v Androidu dál fungovat stávající reklamní mechanismy (tedy identifikace přes Advertising ID).
Google ve svém oznámení zkritizoval loňské novinky v ochraně soukromí u Applu, které podle něj dobře nefungují. „Jiné platformy přistoupily k ochraně soukromí odlišně, když stávající technologie využívané vývojáři a zadavateli reklam striktně omezily. Bez toho, že by nejdříve poskytly alternativní možnosti, které chrání soukromí, může být takový přístup neefektivní a může vést k horším výsledkům jak pro soukromí tak pro byznys modely vývojářů,“ píše firma.
Opatření Applu, které omezilo trackování uživatelů, mělo na reklamní trh viditelné dopady. Facebook například oznámil, že v letošním roce kvůli němu očekává výpadek příjmů z reklam ve výši až 10 miliardu dolarů.