„Cílem Googlu i YouTube vždy bylo propojovat lidi s kvalitními informacemi a podporovat ekonomiku spojenou s tvorbou obsahu. .... "
Podle mě je to jinak. Cílem Googlu bylo vždy, minimálně posledních pár let co se zřekl mota "Don't be evil", pouze a jen zisk. Zisk za pomoci tvrdého využívání svého postavení na úkor všech ostatních. Viz mnoho soudních rozhodnutí EU o zneužívání dominantního postavení na trhu. Akvizice a skupování možné konkurence je jen třešnička.
Google koupil: Youtube, Android, Google Analytics, Doubleclick, Admob, Waze a mnoho dalších jen proto aby upevnil svojí dominanci.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mergers_and_acquisitions_by_Alphabet
Je to ešte inak. Google má platiť za niečo, čo mu neprináša priamo zisk, takže merať prínos obsahu médií sa prakticky nedá. Nevie koľko za to má zaplatiť (odhady sú rádovo stovky miliónov) a ak sa rozhodne, že to je pre neho neefektívne, tak dostane pokutu. Je len logické, že tieto podmienky mu za to nestoja.