Problém je, že oni to řeší pro standardního zákazníka, což je drtivá většina.
Pokud nás nestandardních
bude řekněme 5 % (to je každý dvacátý!), a polovina bude brblat, zatímco ta druhá odejde, je to pro ně ztráta 2.5 % klientů - a proti tomu tabulkově postaví nějakých 10 % nových přihlášení od dosavadních delikventů
.
Že jim to zhorší pověst je vůbec netrápí - oni nechtějí být nejoblíbenější službou, pokud se obliba neměří v penězích pro akcionáře.
Takhle jsme zrušili Netflix, ISP nám mění často IP adresy, stejně tak občas sepne záložní spojení a Netflix pořád (jednou za pár týdnů) potřebuje potvrzení, ale to může udělat pouze ta jedna osoba, pod kterou je předplatné. Mno.
Mám také pocit, že si řada firem vůbec neuvědomuje potřeby zákazníky a kouká jen na grafy, bohužel ty krátkodobé.
Tohle dopadne stejně, jako kampaň proti kopírování filmů na DVD: kdo si koupil film, musel přetrpět půlminutové protipirátské video, které nešlo přeskočit, a upoutávky na další díla, zatímco konzumenti pirátských kopií byli tohoto obtěžování ušetřeni.
Obávám se, že ve výsledku ti, kdo fungují na sdíleném hesle
, jen pokrčí rameny, ale bude to štvát většinu poctivě platících uživatelů.