Sice to nesouvisí s O2, ale zažil jsem obchodní firmu, kde se některé měsíce právě tohle dělo - najednou vydali několik nesmyslně velkých faktur za nedodané služby, pak se to reklamovalo a do měsíce se to spravilo, omluvili se a jelo se dál. Až po pár letech jeden šťoura při implementační studii pro nový CRM zjistil a vyzvonil majitelům, proč se to děje. Důvod byl prostý - vždy pravidelně v měsíci se vygeneroval report prodejů, porovnal se s plánem a podle toho se vyplácely odměny. A pár obchodníků zjistilo, že když jim to jeden měsíc nějak nevyjde, tak mohou vystavit nesmyslně vysokou fakturu a tou to dorovnat a splnit si svůj cíl. Sice to zákazník reklamoval, nezaplatil a do měsíce šla opravená faktura, ale to už byly odměny spočítané.
Tak si říkám, jestli u O2 opravdu nejde o nějaké to KPI. Takové nevhodně nastavené a měřené ukazatele tu byly už v době centrálního plánování. A čarovalo se s tím obdobně.