Hra Kingdom Come: Deliverance 2 výrazně nakopla turismus v Kutné Hoře, Suchdolech nebo na Troskách

24. 7. 2025

Sdílet

Kingdom Come: Deliverance 2 Autor: Warhorse Studios

Druhý díl českého středověkého RPG Kingdom Come: Deliverance je značný úspěch. Hry už se prodaly přes tři miliony kopií a Warhorse Studios otevřeli nové vývojové centrum v Brně. Titul zároveň má, stejně jako jednička, pozitivní dopad na turismus v místech, kde se hra odehrává. Návštěvnost Kutné Hory, Suchdola a Státního hradu Trosky výrazně vzrostla.

“Největší skok zaznamenal městys Suchdol u Kutné Hory – toto donedávna poměrně málo známé místo se stalo předlohou pro fiktivní středověkou vesnici zasazenou do posázavské krajiny. Jen v dubnu sem zavítalo o 45 % návštěvníků více než ve stejném měsíci předchozího roku. Zvláště v tomto případě lze předpokládat, že zvýšený zájem o objevování místních památek a okolí způsobil právě efekt Kingdom Come,” informoval operátor O2.

O2 návštěvnost míst analyzoval skrze platformu Dataclair.ai. Použil agregovaná a anonymizovaná data z dubna až června letošního roku, a to za využití O2 Geodata. Prezentace je k dispozici zde.

“Počty návštěvníků vzrostly i v místech, která se těší zájmu turistů dlouhodobě. Do Kutné Hory, někdejšího středověkého centra těžby stříbra, dorazilo letos v dubnu o téměř 30 % více tuzemských turistů než loni. To je pro představu meziroční měsíční nárůst o zhruba 22 tisíc lidí. Návštěvnost hradu Trosky, jednoho z ikonických míst příběhu, se pak v tomto měsíci meziročně zvýšila o 22 %,” doplnil O2.

VIDEO: Jak se dabovala hra Kingdom Come: Deliverance 2

Zdroj: Youtube.com

Největší zájem o výlety do lokalit z KC:D2 je od generace Z, tedy ze strany mladých lidí. “V Suchdole počet mladých lidí do 25 let v období dubna až června meziročně vzrostl o 310 %, v Kutné Hoře o téměř 250 % a na hradě Trosky pak o 290 %,” shrnul Petr Netolický, produktový manažer Dataclair.

“S ohledem na fakt, že jde o nejúspěšnější českou počítačovou hru, která si získala popularitu nejen v tuzemsku, ale po celém světě, je velmi pravděpodobné, že zájem domácích i zahraničních hráčů poznat na vlastní oči místa, kde Jindřich ze Skalice prožívá svá dobrodružství, ještě vzroste. Ostatně dnes zveřejněná data to potvrzují. Hra má obrovský potenciál zviditelnit Česko ve světě, a to i mezi skupinami návštěvníků, které bychom běžnými kampaněmi jen těžko oslovili. Plně si tuto skutečnost uvědomujeme a s tímto fenoménem aktivně pracujeme. Autentická atmosféra Kingdom Come: Deliverance je fantastickým způsobem, jak představit Česko světu,” mluví nadšeně František Reismüller, ředitel CzechTourism.

Outstream Placeholder

Česko ostatně Kingdom Come používá k propagaci České republiky jako skvělé destinace pro turismus. Do země například byla pozvána delegace novinářů a influencerů z Japonska či Tchaj-wanu, což souvisí i s naší prezentací na Expo 2025 v Ósace.

Pozitivní ohlasy jdou také z Národního památkového ústavu, který se zmínil o návštěvnosti hradu Trosky. “Rekordní zájem jsme zaznamenali hlavně v jarních měsících, například květnová návštěvnost byla nejvyšší za celou dobu, kdy je Státní hrad Trosky zpřístupněn veřejnosti. Prohlédlo si ho přes 16 tisíc návštěvníků oproti loňským deseti tisícům. Mění se také skladba návštěvníků – přichází větší počet mladých lidí, kteří vnesli i nové aktivity – hrají zde kostky, nebo spontánně zpívají na pódiu, čímž přenáší herní fikci do reality,” popsala Lucie Bidlasová z NPÚ.

Kastelánka Kláštera Sázava, který byl důležitým místem v prvním díle, ocenila, že mladí lidé chtějí zažít atmosféru děje na vlastní kůži a že probouzejí svou fantazii.

Mladí návštěvníci podle průzkumu “už nejsou jen pasivními turisty, ale putují po stopách Jindřicha ze Skalice jako středověcí poutníci, citlivě vnímají prostředí, kladou zvídavé otázky a vytvářejí si vlastní příběhy.”

Za středověkem se můžete vypravit také na hrad Bouzov, kde mají ve věží mobilní 5G vysílač:

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Dlouholetý technologický novinář, kmenový redaktor portálu Lupa.cz. Kromě Lupy publikuje i na webu E15 a v zahraničních médiích.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).