Jeste jedna super alternativa je https://www.fakturyon.cz
Moderni responsivni apka a hlavne za 50 mesicne mate vsechno neomezene!
Já jako malý živnostník asi přejdu na http://ekonom-online.cz
To, že neznáte žádný software, u kterého by byla nutné aktualizace právě kvůli sazbám DPH, neznamená, že neexistuje.. třeba taková mega populární Stormware Pohoda má v systému procentuální hodnotu DPH sazeb nastaveno natvrdo a nic s tím neuděláte - když se změní legislativa, tak si musíte pořídit update.
Zpoplatnění takového systému je ok, nicméně překotná a nečekaná změna uprostřed účetního období opravdu hodně důvěry sebere. Příjemnější pro klienty a i důvěryhodnější by bylo změnu ohlásit s dostatečným předstihem k 1.1. A kdo pak bude věřit, že za rok, za dva se bez varování tarify zase upraví. A kdo bude chtít v půli roku měnit fakturační (účetní) systém kvůli navýšení ceny o "několik stokorun". No, proto asi ta změna k 1.6.
No ale samozrejme prece. Jaky DPH? Jaky vleteni do ucetnictvi po 14 dnech? Jedna varianta je papir a krabice od bot, druha SW, ktery to cisluje, je to prehledne a dobre se s tim pracuje. To je 80% OSVC. Navic klasicky OSVC a ne nekdo kdo jede v Svarcsystemu nema stejne zakazniky, kazdy u nej koupi treba vestavenou skrin, strechu, studnu a pak az neco za 15 let nebo nikdy. Takto to mam i ja, takze me zajima, jestli muzu mit treba 4 subjekty trvale (tzv velkoobchod ) do limitu 5 zdarma a ten jeden v adresari vzdycky po vystaveni FA smazat a s dalsi zakazkou noveho zalozit. Protoze vystavuju treba 150 FA za rok 148 lidem.
Chlapům se nedivím, že to zpoplatnili, je za tím dost práce a provoz taky něco stojí. Jen bych volil volnější náběh, dělání změn ze dne na den nabourává důvěru mezi poskytovatelem služby a klientem, který se mnohdy začne rozhlížet po jiném řešení (také jsme tyto dny zaznamenali zvýšený zájem o eetTisk).
No, on píše rok 2003. To je asi jen blbě nastřelené datum. Ona se už roku 2004 totiž legislativa dost zásadně změnila. Vstupovali jsme do EU, tak se některé věci musely sladit. Kupříkladu že do 14 dnů od zaplacení nebo přijetí zálohy musíte vystavit doklad. Že vám faktura po 14 dnech leze do daní i když ji nikdo nikdy nezaplatil. Atd.
Program z roku 2003 bez aktualizací by asi použít šel, ale jen za cenu toho, že se vlastně nepoužívá. Respektive že se používá na úrovni Excelu - zadávám tam data, ale program s nimi sám nic nedělá, jen mi je uloží.
Pokud dotycny vede pouze danovou evidenci (jako vetsina zivnostniku) pripadne uplatnuje danovy pausal, tak vazne nepotrebuje zadne aktualizace. Zmenu DPH (pokud je vubec platcem) vyresi tak, ze jeho sazbu proste zmeni a ono nesmyslne hlaseni poda rucne. Neznam zadny SW ktery by kvuli tomu bylo treba aktualizovat.
V nejjednodussim pripade staci zivnostnikovi ktery neprodava nic za hotove vypis z uctu.
Pokud by pak vedl ucetnicvi, tak rozhodne nepouziva nejaky iDoklad, jednoduse proto, ze jej ani pouzivat nemuze nebot je pro nej zcela nepouzitelny.
-- od roku 2003 neaktualizované? Prozraďte, jak jste se vyrovnal s několika změnami sazby DPH při vystavování faktur.. ? a to už nemluvě o tom, že od roku 2003 (tj. za 13 let) se změnilo tolik pravidel, výjimek a nutností v zákonu o účetnictví, že pokud ten systém fakt nemáte od 2003 aktualizovaný, tak nemůžete v něm korektně evidovat celou řadu věcí..
Ja si taky myslim. A vubec, i ten Word je vlastne naprosto zbytecny, dyt staci poznamkovy blok. Sak jde jen o psani textu. Za Notepad navic nemusite zbytecne platit, nikdo Vam tam kazdou chvili neprekope cele UI.. A to nemluvim o tom, ze Notepad Vam ten text nebude bez ptani prepisovat jen proto, ze si nejaky hnup mysli, ze vi lip nez Vy, co jste chtel napsat.
Jsem už asi 2 roky spokojeným uživatelem iDokladu a i po zavedení nových tarifů mi bude zatím stačit verze zdarma. Brzy ale přijde potřeba fakturovat pro více klientů a používat další funkce. Pak si zaplatím placený tarif a budu dál spokojeným uživatelem. Nemám důvod měnit něco, co funguje dobře a spolehlivě. Placený tarif asi málokoho bude finančně bolet tak, aby neustále mezi službami přecházel.
Jistě, že jsem nevěřil že bude iDoklad donekonečna zadarmo i když se tento dojem všemožně snažili navodit. Ale že placení zavedou takhle překvapivě, ze dne na den, v polovině účetního roku, tak to mne překvapilo. Snad aby lidi donutili platit a neměnit do konce roku systém ... a pak si už možná zvyknou a budou platit dál.
No a vrcholem je ten lišácký úsměv pana Cíglera, ke kterému snad už netřeba nic dodávat.
Proč by nebylo? Já tam verzi zdarma vidím https://www.flexibee.eu/cenik/
Reagoval jsem na freelancera na Lupě, tj. předpokládám IT a desítky faktur ročně. Jednou za čas projedu výpis z banky a dopíšu do deníku do sloupce (tj. rychlovka, žádné dialogy) k fakturám příchozí platby, co se nesrovná na nulu a je po datu splatnosti, svítí červeně, jedno podmíněné formátování a je vyřešeno.
Nedelal bych si zasadni nadeje ze to bude platit vic nez par stovek lidi. Prave proto, ze za male ucetnictvi (ktere toho ovsem bude umet nasobne vice a data mate u sebe) zaplatite v nehorsim +- totez (rocne). Nadto se vam do nejakeho objemu faktur (radove rekneme desitky) vyplati si zaplatit externi zpracovani (pokud si tedy nevystacite s tim excelem, jak bylo zmineno), cimz navic prenesete znacnou cast zodpovednosti.
V tomto (a podobych) pripade pak mate v cene jeste bonusovou sluzbu - kdyz provozovatel (jak prave predvedl) ze dne na den zavre nebo zasadne zmeni pravidla ... jste nahrany.
Kdysi dávno jsem začal na Excelu, pak všechno možné, Pohoda, Money, .. a nakonec jsem zjistil, že ten Excel je na těch pár faktur nejlepší. Zpětně mě štvalo, kolik času jsem zabil různým hledáním a přechody a to jsem měl aspoň data pod kontrolou kompletně lokálně. Odevzdat účetnictví do cloudu, to opravdu ne, s tím Excelem mi nikdo podmínky měnit nemůže a mám navždy klid.
Vidím, že pro freelancera s více než 5 kontakty je nejlepší variantou přejít na Flexibee... kdyby mě chtěl někdo následovat, tak www.flexibee.eu