A co s tím kdo udělá, když se 80% elektroniky mlátí v Číně? Sami jsme si dobrovolně průmysl zlikvidovali a chytré lidi nechali utéct. A ta slavná upozornění jsou na prd, paač tohle je známá věc už dlouho. Stejně tak, že celý svět dostanou na kolena bez války ekonomicky a i naše slavná EU půjde do kopru.
Designed in dosad zemi, kterou mas rad, made in China je pomerne oblibene reseni. Z Ciny se sem vozi i auta, byt mame fabriky take v Evrope. A je vtipne, ze ackoliv NUKIB varuje pred cinskymi vozidly, tak treba takove Volvo jim z nejakeho duvodu nevadi (neni v seznamu), i kdyz uz pres deset let ma Volvo cinskeho vlastnika. Ze se v Cine vyrabi i nektere modely BMW (nebo i Tesly) se taky taktne vymlci... :)
tohle je také docela vtipné, protože to není pravda. Čína razí politiku, že cokoliv je v exportováno z Číny, musí mít také čístek "mady in China" ač se to třeba přes Čínu pouze převáží. Elektronika se v Čína masivně montovala, to už dnes také tolik neplatí a rozvíjí se montovny v Indii, Větnamu, Filipínách atd. Infrastruktura, kterou mají ale vybudovanou pro spedici je obrovská.
Čína samozřejmě pořád masivně vyrábí hodně elektroniky a věcí, ale ty veřejně propagovaná čísla jsou nadnesena, jistou dobu jsem to chtěl rozkličkovat a moc se mi to nepodařilo, protože Čína množství importů selektivně tají nebo je nemá tak podrobné jak exporty.
jo, to máš pravdu, s auty to je velmi vtipné :).
Tesla i BMW se v číně vyrábí pro Čínský trh, nevyváží se nikam daleko. Např. v případě Škodovky (v rámci SAIC Volkswagen) se mohly auta vyráběná v Číně vyvážet jen do konkrétních okolních zemí. Takže ono to není to stejné, i ty auta měla velkou míru odlišností.