A co s tím kdo udělá, když se 80% elektroniky mlátí v Číně? Sami jsme si dobrovolně průmysl zlikvidovali a chytré lidi nechali utéct. A ta slavná upozornění jsou na prd, paač tohle je známá věc už dlouho. Stejně tak, že celý svět dostanou na kolena bez války ekonomicky a i naše slavná EU půjde do kopru.
tohle je také docela vtipné, protože to není pravda. Čína razí politiku, že cokoliv je v exportováno z Číny, musí mít také čístek "mady in China" ač se to třeba přes Čínu pouze převáží. Elektronika se v Čína masivně montovala, to už dnes také tolik neplatí a rozvíjí se montovny v Indii, Větnamu, Filipínách atd. Infrastruktura, kterou mají ale vybudovanou pro spedici je obrovská.
Čína samozřejmě pořád masivně vyrábí hodně elektroniky a věcí, ale ty veřejně propagovaná čísla jsou nadnesena, jistou dobu jsem to chtěl rozkličkovat a moc se mi to nepodařilo, protože Čína množství importů selektivně tají nebo je nemá tak podrobné jak exporty.
Designed in dosad zemi, kterou mas rad, made in China je pomerne oblibene reseni. Z Ciny se sem vozi i auta, byt mame fabriky take v Evrope. A je vtipne, ze ackoliv NUKIB varuje pred cinskymi vozidly, tak treba takove Volvo jim z nejakeho duvodu nevadi (neni v seznamu), i kdyz uz pres deset let ma Volvo cinskeho vlastnika. Ze se v Cine vyrabi i nektere modely BMW (nebo i Tesly) se taky taktne vymlci... :)
jo, to máš pravdu, s auty to je velmi vtipné :).
Tesla i BMW se v číně vyrábí pro Čínský trh, nevyváží se nikam daleko. Např. v případě Škodovky (v rámci SAIC Volkswagen) se mohly auta vyráběná v Číně vyvážet jen do konkrétních okolních zemí. Takže ono to není to stejné, i ty auta měla velkou míru odlišností.