Internetové firmy masivně inzerují v televizi, zahraniční trend potvrzují i data z Česka

14. 6. 2018

Sdílet

Ilustrační obrázek - zatím nepoužívat! LUPA Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek

V některých regionech se internetové firmy stávají dokonce těmi úplně největšími zadavateli v segmentu televizní reklamy. Údaje shromážděné skupinou The Global TV Group – neformálním uskupením asociací televizních společností a mediazastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Střední Americe – ukazují, že od Brazílie po Německo si společnosti jako Amazon, Zalando, Netflix, Expedia a Airbnb budují svou image, pověst a zajišťují prodej díky zásahu a vlivu televize. 

Tento trend demonstruje silnou vazbu mezi televizí a internetem, kdy mají diváci možnost prostřednictvím svých zařízení připojených k internetu okamžitě reagovat na televizní reklamu.

Stejný posun je možné vysledovat i na českém reklamní trhu, kde online sektor od roku 2015 do roku 2017 zdvojnásobil své hrubé výdaje za televizní reklamu a ve svém objemu dosáhl částky 47,4 milionu eur.

Televizní reklama dokáže e-commerce obchodníkům přinést nejen velmi působivý okamžitý efekt, ale zcela nenahraditelná je v budování a podpoře značky a mezi ostatními mediatypy zcela vyniká také svým téměř stoprocentním zásahem. Televize tak pro velké online společnosti zůstává těžištěm jejich mediálního mixu a řada z nich své televizní investice kontinuálně navyšuje, okomentoval výsledky Jan Vlček, obchodní ředitel televize Nova a prezident Asociace komerčních televizí.

Aktuální trend podle něj dobře ilustruje i příklad největšího českého televizního zadavatele z řad internetových obchodníků, společnosti Alza.cz, která podle monitoringu reklamních investic v posledních letech investovala do televizní reklamy zhruba třikrát více než do online nebo tištěné reklamy a své výdaje za internetovou reklamu mezi lety 2015 a 2017 téměř zdvojnásobila. Podobný trend vykazuje i druhý největší zadavatel, společnost Invia.cz, která v posledních letech setrvale snižuje výdaje do online reklamy, a naopak masivně navyšuje investice do televize – od roku 2015 do televizní reklamy investovala dokonce šestkrát více než do online nebo printu, upozorňuje Vlček.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).