Takže na jednu stranu o pár zpráviček dříve kritizujeme stát, že se spuštěním nové dávky na dítě zvládl nový systém nápor uživatelů, ale celé se to zaseklo na výkonnosti centrální autorizační platformy NIA a na druhou stranu organizaci, která se má právě starat o to, aby tyto centrální systémy fungovaly, označíme za zbytečnou?
Pokud je podle Vás zbytečná, kdo má mít na starost, aby společné části eGovermentu fungovaly a jednotlivá ministerstva si řešila jen vlastní agendu a nemusel reimplementovat základní registry a související systémy?
Chtělo by to trochu více novinářské práce.
Pak by se přišlo na to, že k materiálu a celé podstatě tzv. transformace přišlo mnoho připomínek, které nebyly vypořádány. Samotné omezení připominkových míst a pokládáni návrhu za legislativně-technickou novelu bylo také na hraně ústavnosti.
No nic, piráti dostanou svou vysněnou hračku, ve které jsou pro ně dotčeni zaměstnanci jen figurkami. Kdyby raději ukázali pokrok na digitálním stavebním řízení...
Zastřešující digitální agentura je „hračka“, zaměstnanci jsou „chudáci“... Co tam ještě máte? Třeba něco o odborech by se nenašlo?
Ale chápu, že když si chudáci zaměstnanci na každém ministerstvu doposud hrabali na svém písečku výběrových řízení, a teď jim do toho bude někdo kecat, že se jim to nelíbí.
Samostatný úřad řešící digitalizaci státní správy měl existovat již dávno, dávno, dávno. Měl to být úřad jednotně, centrálně, koncepčně, uceleně a odborně řešící požadavky státu na digitální systémy a agendy (to je úkol velký). Nejblíže tomu asi bylo kdysi (nevelké) Ministerstvo informatiky, které bylo po krátkém trvání označeno za nadbytečné a zrušeno. Důsledky se pochopitelně dostavily - jednotlivé resorty si nekoordinovaně a v různých kvalitách patlají a provozují vlastní software.
Další zbytečný úřad a teplá místečka pro další zbytečné zaměstnance. O nic jiného nejde. Až bude po volbách a nastoupí noví poslanci z jiných stran, bude se v tom pokračovat, takže budou vznikat další zbytečné instituce, kde budou předstírat práci další zbyteční zaměstnanci. Je otázka, kdo na ně bude vydělávat, když ekonomika začíná připomínat Titanic. (drahé energie=zdražování produktů =snížení odbytu=propouštění a poklesy mezd + krachy firem). Takže za chvíli budeme platit daň z toho, že slunce svítí, nebo že nesvítí, nebo že na obloze jsou obláčky.
Delate jako by tu bylo hafo IT odborniku a mohl jste si vybirat. A to i z pohledu architektury systemu nebo projektoveho managementu (vyvoj sw ma jista specifika) nebo rizeni IT infrastruktury.
To je riziko pokud obsazujete politiky pozice kde jsou ocekavane nejake expertni znalosti. Ti lide nebudou nikdy zcela nedotceni protoze zkratka museli mit praxi u tech velkych firem ktere maji vyznamna postaveni na trhu.
Jednu vec jsem se uz jako dedek naucil. Cesky trh je strasne maly. Lidi se navzajem znaji a zastupitelnost je nizka. Je mozne ze na to kreslo proste musite hodit to "nejmensi zlo"/ Vsichni nekomu pucuji kliku nebo v minulosti pucovali.
Presne tak, nas trh je maly a ke vsemu jeste velke spektrum obyvatel neduveruje nejen samotnym uradum, ale take i odbornikum pokud prichazi z jine zeme a mohli by doplnit proridle stavy.... Jak se nekdy srovnava mestska kultura (mysleno technologicky rozvoj) s vesnickou tak v ramci statu je CR stale zakopana za humnama a ti s kratsim dohledem se tim neboji jeste chlubit.... Ze to nikam nevede je nezajima... maji svuj nazor....
Pokusy a omyly
1996: první snaha o zřízení instituce, která ze zadání měla naplánovat a vybudovat Státní informační systém (SIS) v České republice.Úřad pro státní informační systém (ÚSIS) vznikl dnem 1. listopadu 1996.
2000: dle zákona o informačních systémech veřejné správy, byl ÚSIS transformován na Úřad pro veřejné informační systémy (ÚVIS).
2003: zřízení Ministerstva informatiky ČR k 1. lednu 2003. Úřad pro veřejné informační systémy byl se vznikem MI ČR byl zrušen.
2004: Ministerstvo plnilo závazek vůči EU před vstupem ČR – dokument Státní informační a komunikační politika e-Česko 2005.
2004: vládě předložen k projednání návrh dalšího dokumentu s názvem „Národní politika vysokorychlostního přístupu“ .
Další příprava implementace státního informačního systému KI ISVS (posléze KIVS) na Rámcové projekty elektronizace veřejné správy. Ministerstvo informatiky. Jen v postupných krocích a za cenu řady koncepčních změn.
Oficiálně zpřístupněn občanům a podnikům portál portal.gov.cz. pro komunikaci s veřejnými institucemi.
Zdálo se, že je poměrně jasné, realita byla jiná, věci se sice posunuly, ale pomalu. Jednou z hlavních příčin byla absence konkrétního vymezení odpovědností ministrům a vedoucím ostatních ústředních orgánů státní správy.