Údaje o návštěvnosti zahraničních platforem v Netmonitoru historicky chyběla. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které projekt oficiálního měření návštěvnosti provozuje, teď přichází s novinkou: nabízí přehled čísel služeb jako je Google, Meta, Wikipedia, Temu, Microsoft a dalších.
"Zahrnutí dat o globálních hráčích je logickým krokem, který umožní spravedlivější srovnání výkonu jednotlivých médií a lepší porozumění trendům v online prostředí,“ vysvětluje předseda předsednictva SPIR Michal Hanák.
Poprvé je tedy k dispozici určité srovnání návštěvnosti českých webů s velkými zahraničními službami. Netmonitor obsahuje údaje za tzv. velmi velké online platformy a velmi velké online vyhledávače, jak je definuje Evropská komise.
Zatímco u českých webů má data z měřících kódů na stránkách, u zahraničních služeb čísla modeluje na základě dat z panelu Gemius v Česku a v okolních státech (Polsko, Maďarsko, Německo).
Přehled českého trhu (tzv. landscape) bude poskytovat vždy jednou měsíčně s tím, že nabízí srovnání čísel o počtu reálných uživatelů (RU), dosahu (reach) z ČR a celkovém čase stráveném na stránkách (TTS).