Jakou návštěvnost má v ČR Meta nebo Google? Netmonitor nově modeluje data globálních služeb

6. 3. 2025

Sdílet

Google - vyhledávání - Rusko Autor: Depositphotos

Údaje o návštěvnosti zahraničních platforem v Netmonitoru historicky chyběla. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které projekt oficiálního měření návštěvnosti provozuje, teď přichází s novinkou: nabízí přehled čísel služeb jako je Google, Meta, Wikipedia, Temu, Microsoft a dalších.

"Zahrnutí dat o globálních hráčích je logickým krokem, který umožní spravedlivější srovnání výkonu jednotlivých médií a lepší porozumění trendům v online prostředí,“ vysvětluje předseda předsednictva SPIR Michal Hanák.

Poprvé je tedy k dispozici určité srovnání návštěvnosti českých webů s velkými zahraničními službami. Netmonitor obsahuje údaje za tzv. velmi velké online platformy a velmi velké online vyhledávače, jak je definuje Evropská komise. 

Autor: Netmonitor

Zatímco u českých webů má data z měřících kódů na stránkách, u zahraničních služeb čísla modeluje na základě dat z panelu Gemius v Česku a v okolních státech (Polsko, Maďarsko, Německo). 

Přehled českého trhu (tzv. landscape) bude poskytovat vždy jednou měsíčně s tím, že nabízí srovnání čísel o počtu reálných uživatelů (RU), dosahu (reach) z ČR a celkovém čase stráveném na stránkách (TTS).

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).