Japonský technologický obr považuje akvizici české IT firmy jako svou nejlepší v Evropě

9. 7. 2025

Sdílet

OO_Konica Minolta Autor: Konica Minolta

Japonská společnost Konica Minolta v roce 2015 koupila českou IT společnost Webcom a postupně vedle výroby tiskáren a kopírek začala investovat do služeb. Tato akvizice se po deseti letech od realizace stala nejlepší akvizicí Konicy Minolty v Evropě, uvedla firma.

“Investice do společnosti Webcom je jednoznačně nejlepší akvizicí Konica Minolta v Evropě. Nikdy nebyla ve ztrátě ani nestagnovala. Vždy generovala zisk a od roku 2020, kdy se jejího vedení jako výkonný ředitel ujal Martin Pondělíček, vzrostl její obrat o 84 procent. Více než tři čtvrtiny prodejů navíc tvoří práce s přidanou hodnotou, tedy prodej odbornosti našich zaměstnanců v rámci dodávky nových produktů, servisu a vývoje na míru,” uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

Webcom dnes vystupuje pod názvem Konica Minolta IT Solutions Czech. Její loňské tržby činily 600 milionů korun. Celkové tržby tuzemské Konicy Minolty činily 2,5 miliardy korun se ziskem EBIT ve výši 131 milionů. Tržby postupně rostou, rok předtím byly na hodnotě 2,3 miliardy a předtím na 2,2 miliardy korun.

“Česká republika je tak nejúspěšnějším trhem z 12 zemí střední a východní Evropy a třetím nejziskovějším zastoupením ze 40 společností celé Evropy,” doplnil japonský obr.

Konica Minolta dodává služby hodně spojené s Microsoftem, například Dynamics. Tisková řešení spojující hardware, software a služby dělá polovinu obratu. Podnik dodává rovněž kamerové systém Mobotix a i-PRO se softwarem Forxai, který se vyvíjí v R&D centru v Brně. Odběrateli těchto technologií jsou CETIN, Zentiva nebo Albert.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Dlouholetý technologický novinář, kmenový redaktor portálu Lupa.cz. Kromě Lupy publikuje i na webu E15 a v zahraničních médiích.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).