Jaromír Soukup popírá, že prodal podíl v mateřské firmě TV Barrandov

14. 5. 2024

Sdílet

Jaromír Soukup Autor: TV Barrandov

Agentura ČTK odpoledne přinesla zprávu, že Jaromír Soukup prodal svůj podíl ve firmě Empresa Media, pod kterou patří televize Barrandov.

Stoprocentním vlastníkem se podle zjištění z Evidence skutečných majitelů měl stát podnikatel Jan Čermák, který dosud kontroloval poloviční podíl. Druhou polovinu vlastnil právě Jaromír Soukup. 

Jaromír Soukup ale později odpoledne popřel, že by cokoliv prodal. „Je to stále stejné: 50 na 50,“ řekl Deníku N a dodal, že se jedná o chybu v zápisu v evidenci skutečných majitelů, která bude opravena.

Na vyjádření Jana Čermáka čekáme.

Podnikatel Jan Čermák vstoupil do firem Jaromíra Soukupa loni na podzim. Specialista na řešení pohledávek už dříve řekl, že chce televizi stabilizovat, vylepšit její podíl na trhu a poté ji prodat. Jaromír Soukup v únorovém rozhovoru pro podcast Hype Cast naznačil, že by televizi klidně za dobrých podmínek prodal.

Na konci května vyprší tříměsíční soudní moratorium, které zadluženou televizi chrání před nároky věřitelů. Dluhy TV Barrandov v době vyhlášení moratoria dosahovaly skoro jedné miliardy korun.

Stanice se po malých krocích snaží zpestřit večerní program, zatím ale bez většího efektu. V dubnu měly všechny její tři kanály dohromady průměrný podíl na sledovanosti 2,22 % (celodenní sledovanost, 15+). Výsledek v hlavním vysílacím čase byl ještě slabší, podle dat Asociace televizních organizací oslovovala v průměru jen 1,87 % diváků.

TV Barrandov začala vysílat v roce 2009, Jaromír Soukup ji koupil o čtyři roky později. V září 2015 do televize majetkově vstoupili čínští investoři z CEFC, o dva roky později však uplatnili své právo na vrácení akcionářského podílu původnímu majiteli.

Zprávu jsme v 17:14 celkově aktualizovali na základě vyjádření Jaromíra Soukupa pro Deník N, v němž rozporuje původní informace agentury ČTK.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).