Naprosto jistě to druhé, a to reálné nefungování nám nezařídí stát a státní služby (na to jsou příliš dinosauři), ale soukromé společnosti, ke kterým neexistuje alternativa (vendor/platform lock-in), příp. je člověk bude de-facto potřebovat pro výkon zaměstnání a účast ve společenském životě.
Případně teda banky, již dnes má mnoho bank povinné mobilní bankovnictví (ne jen „autentizační appku“ ale plné bankovnictví které nelze vypnout - kampak se poděla 2FA) povinně na schválených nerootnutých smartphonech a ověřování pomocí SMS ruší.
Postupne v tomto state vymrou ti, co tyto moderni veci povazuji z principu nefunkci a zustaneme jen my, co to nebudeme vedet a budeme je pouzivat.
A ano. Mobilu se muze vybit baterie, muze se rozbit, muze byt ukraden. A taky muze naprosto normalne fungovat tak, jak funguje 99.9999% lidem.
Nekdo ma proste brblani jako konicka, neberme mu ho.
Ono nejde jen o brblání.
Když sedíte na druhé straně a posloucháte, co vše se může pokazit, ať už chybou uživatele či selháním techniky, trochu vás to nahlodá.
Takže můj odhad je, že bez problému to funguje zhruba 85 % uživatelů, ten zbytek má buď obecný problém (nefunkční ověření tváře/otisku prstu, starší verse OS, nedostatečný či "neschválený" hardware...) či nahodilý problém (vybitá baterka, ukradený telefon, překročené FUP pro data, zapomenuté heslo/PIN, zablokovaný telefon,...).
Vámi uvedené 99.9999%
by znamenalo jeden z miliónu
, tedy deset lidí v celé republice...
Čím samozřejmější mobily budou, tím méně často vás rozhodí, že vám přestane fungovat jedno zařízení. Protože vedle něj budete mít ještě svůj tablet, pak ještě možná tablet k televizi a tablet na vaření, a pak samozřejmě lidé ve vaší domácnosti budou mít své mobily (a tablety).
Lidi, kteří to nechtějí používat kvůli paranoie, bych moc neřešil, těm stejně nepomůžete. Ale pořád je tu dost lidí, kteří se to nechtějí nebo nemohou naučit používat – protože už se jim těžko učí nové věci, špatně na to vidí, špatně se jim to ovládá prstama apod. A ti by neměli být vyháněni na okraj společnosti.
Mimochodem, je pozoruhodné, jak málo se komerční sektor zaměřuje na staré lidi – přitom je jich čím dál víc. A to, co vzniká (třeba Aligátory), je zvláštní kombinace, kdy na jedné straně je dobře odpozorovaná potřeba, kterou ten produkt vyřeší – a hned vedle je v tom samém produktu funkce, s jejímž ovládáním má problém i mladý ajťák.
Je hezke, ze zijete v blahobytu, ale spousta lidi ma “smartphone” z bazaru za 1000 k vanocum. Pro thhle lidi nefunguje ze se jim rozbije telefon a tak pouziji jine zarizeni. Zkusme to dovest do absurdna, udelame vas ministrem IT celeho sveta. Prihlasovani do povinnych datovych schranek jenom pres telefon, protoze ho kazdy preci ma. Platby jenom telefonem, protoze ho kazdy ma. Hotovost neexistuje protoze mame tady preci platby telefonem. A pak vam upadne telefon a novy si nekoupite protoze na nej jednak nemate prachy, jednak jsou jenom platby mobilem a k bankovnictvi se taky neprihlasite protoze mobil.
Ono chce obcas vytahnout hlavu z te sve socialni bubliny a rozhlidnout se kolem, pak nebudete tak tupe prosazovat smartphony.