Takže možná bude skvělé, když si studenti a budoucí kameramani vyzkouší práci na filmovou surovinu, kterou nejen sami naexponují, ale také vyvolají.
Podle mne by bylo skvělé, kdyby si budoucí programátoři vyzkoušeli práci s asemblerem. Ale asi bych po nich nechtěl, aby děrovali data do děrných štítků :-) Přesto je zajímavé, když se tato technologie pro výukové účely zachová v nějakém muzeu.
Co tu nezaznělo a mělo by: kolik filmů, nebo kolik procent výroby, se stále realizuje na filmovou surovinu? ČT jistě má k dispozici stručná fakta, od kterých se odvíjí jejich uvažování. Vážím si Asociace českých kameramanů,. Nicméně i oni jistě budou uvažovat pragmaticky a i oni jistě moc dobře vědí, kolik toho točí na filmovou surovinu a kolik do digitálních úložišť. Takže možná bude skvělé, když si studenti a budoucí kameramani vyzkouší práci na filmovou surovinu, kterou nejen sami naexponují, ale také vyvolají. Nikde není psáno, že to musí být barevné negativy. Černobílou inverzi dokáží zpracovat v jednoduchých podmínkách za minimálních nákladů, odpadnou jim drahé přepisy do digitálu, odpadnou jim náklady na internegativy a zbude jen to, po čem volají - zkušenost práce s filmem, úcta k materiálu, času, přípravě, organizaci a lidem kolem filmu.