Kamarád s oblibou prohlašuje, že CZC "nemá reklamační oddělení". Poté, co mu bylo několik reklamací zamítnuto, tam přestal nakupovat.
U Alzy jsem už něco reklamoval. Kdybych to shrnul:
co umí: vrátit peníze (pokud člověk chce vrátit peníze, vyřídí rychle)
co neumí: napravit škodu - přítelkyně si objednala hodinky, které ale při převzetí nešly (byly bateriové, tak hádáme, že problém byl v baterii). Jenže přítelkyně hodinky opravdu chtěla (byly navíc za ca 50 % ceny na běžném trhu). Požadována výměna - opět nefuknční. Na skladě bylo 5 kusů, postupně vystřídány všechny, ani jedny nebyly funkční. Bohužel nebylo možné dosáhnout toho, aby se skladník podíval, jestli hodinkám běží vteřinovka, než je pošle (byly v průhledném obalu).
Nakonec jsme po stížnosti dostali i voucher na nějakou drobnou částku jako odškodné a vrácené peníze, bohužel funkčních hodinek se přítelkyně nikdy nedomohla.
Byla to nějaká mainstream značka Citizen nebo Casio, už si nevzpomenu.
Ano, baterii je možné vyměnit, jenže:
1) stojí to nějaké peníze
2) hodinky mohou být při výměně poškozeny (poškrábány, může být porušena vodotěsnost) - pracoval jsem ve velkoobchodě s hodinkami, takže mám v tomto směru poněkud větší obavy a vyšší nároky a vím, jak je obtížné vyměnit baterii bez poškození (u některých modelů hodinek to téměř nejde)
3) nefunkčnost nemusela být způsobena vybitou baterií - čímž se vracíme k bodu 1), tedy zbytečné investici do výměny a navíc s rizikem odmítnutí reklamace (hodinky byly otevřeny)
Zkrátka jsme nechtěli přebrat zboží, které už při převzetí vykazuje vadu.
A že je chtěla stůj co stůj? Prostě ženská, designově jí naprosto vyhovovaly a jiné nechtěla. Navíc byly za cca o 50 % nižší cenu, než byla běžná cena v ostatních obchodech - později byla cena u Alzy zvýšena.