Kdo vyvine českou podobu evropské peněženky digitální identity? Máme víc než jednoho uchazače, říká DIA

7. 7. 2025

Sdílet

Na konci června vypršel termín pro podávání nabídek do veřejné zakázky na klientskou část evropské peněženky digitální identity (EUDIW). Z ní má vzejít firma, která peněženku v Česku v rámci tzv. koncese vyvine a bude ji pro stát provozovat.

Digitální a informační agentura (DIA) zakázku vypsala jako tzv. řízení se soutěžním dialogem. To znamená, že se konkrétní řešení finalizuje až v průběhu řízení, v rámci jednání zadavatele s uchazeči. Na začátku se prověřuje zejména to, zda zájemci splňují požadavky na kvalifikaci.

Podle DIA se do tendru přihlásil více než jeden uchazeč. „S ohledem na skutečnost, že se jedná o probíhající veřejnou zakázku, toliko se omezíme pouze na sdělení, že jsme obdrželi více než jednu žádost o účast v této veřejné zakázce. Obdobně vám, s ohledem na zákonná pravidla veřejných zakázek, nemůžeme poskytnout informace, o které firmy či sdružení firem jde,“ napsal na dotaz Lupy mluvčí DIA Jakub Palata.

„Nyní probíhá kvalifikační fáze, v rámci které je ověřováno splnění podmínek stanovených v rámci kvalifikačních požadavků veřejné zakázky. Na základě tohoto posouzení může případně dojít ke snížení počtu účastníků (viz odkazovaná dokumentace k veřejné zakázce). Následně budou vybraní účastníci či účastník vyzváni k účasti v jednací fázi.V rámci jednací fáze soutěžního dialogu bude probíhat řízená diskuse mezi zadavatelem (DIA) a účastníky dialogu. Účelem dialogu je nalézt řešení, na které / na která zadavatel účastníky vyzve k podání nabídek. Předpokládáme, že jednání proběhne v několika kolech. Po podání nabídek bude zahájeno jejich hodnocení,“ dodal.

Jaká bude česká evropská peněženka digitální identity? Přečtěte si také:

Jaká bude česká evropská peněženka digitální identity?

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Zaměřuje se na telekomunikace, umělou inteligenci i na média. Najdete ho na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).