Z audio CD není problém zlikvidovat vše. Stačí tu placku vrazit do běžného jezevčíka a analogový signál z výstupu pro sluchátka pustit do počítadla s kvalitní zvukovou kartou, která umí nahrávat ve formátu 192 kHz/24 bit. Vhodný SW je Adobe Audition do verze 3 včetně, ve vyšších už je zablokována možnost úpravy křivky. Pak stačí projet špičky signálu a pokud jsou zvlněné, tak to zvlnění srovnat. Dále se aplikuje filtr proti šumu, (opatrně, je nutno citlivě dávkovat!), případně se zvuk jemně oživí použitím ekvalizéru a ve finále se výsledek zkomprimuje na CD formát. Ochrany i identifikační data z nahrávky zmizí a digitální výsledek se od digitálního originálu liší natolik, (nikoli poslechově, ale skladbou dat), že je vyloučeno zjistit, z jakého zdroje byla kopie pořízena. Je samozřejmé, že takto získanou placku lze bez problémů kopírovat dál.
Co se týče audiovizuálního obsahu, tak z vlastní zkušenosti můžu doporučit ochranu pomocí sociálního DRM. Což funguje tak, že do díla je vložena skrytá jednoznačná identifikace kupujícího a jinak to uživatele nijak neomezuje - může ho volně používat, dokonce i kopírovat jak mu je libo. Akorát, kdyby takto chráněný obsah "unikl" na Internet, je velká pravděpodobnost, že mu přijde předvolání k "podání vysvětlení", kde se ho jenom zeptají jestli o tom něco neví...
Výhodou je, že poctivého uživatele to nijak neomezuje a naopak nepoctivého to odrazuje od dalšího kopírování, kdy to zkopíruje opravdu jen třeba rodině, ale ne už kolegovi v práci, protože nemá jistotu, že ten by to nešoupl na uloz.to a on by pak musel vysvětlovat jak se to tam dostalo.
Navíc tam funguje i ten psychologický efekt, že jako "anonymní uploader" si člověk dovolí cokoliv. Ovšem, pokud už ví, že i majitel práv ví, že tohle tam pravděpodobně šoupl Jan Nováček, Ulice 13, Město, tak si prostě tohle nedovolí.
Kdo je tu pro koho? Obchodník pro zákazníka, nebo zákazník pro obchodníka? Pravidlo č. 1: Náš zákazník, náš pán! Pravidlo č. 2: zákazník se, když není totální lempl, bez obchodníka obejde. Obchodník bez zákazníků chcípne hlady. Nechceš prodávat? Fajn, seženu si to jinde zdarma, já ušetřím a ty se jdi pást!