Také jsem to nečekal tak brzo. Pořád si nejsem jistý, zda je bankovní identita dobrý nápad. Motivací banky není co nejdůkladněji ověřit uživatele. Motivací banky je mít co nejvíc uživatelů, neodrazovat je od používání internetového bankovnictví, a teprve ve třetí řadě je jejich motivací neplatit moc často náhradu uživatelům, u kterých bude nějaký problém s bezpečností. A teď se to najednou posouvá do úplně jiné oblasti, kde už se nedá říct: „Sorry, nejsme si úplně jistí, že jste ten příkaz k úhradě dal opravdu vy. Tak tady máte zpět peníze a už o tom nebudeme mluvit, OK?“
https://twitter.com/eIdentitaCz/status/1366412331073351686
„Upřesnění dopolední zprávy: zjištěný problém byl v testovacím prostředí před zahájením ztotožňování profilů na produkčním prostředí. Za zmatky se omlouváme.“
Jestli to dobře chápu, KB ještě na produkčním prostředí dostupná není a na chybu se přišlo na testovacím prostředí.
1. 3. 2021, 17:42 editováno autorem komentáře
Například tady jsem to kritizoval, že ověření identity ze strany banky není úplně ideální. Sice by banky do NIA BankID měly zařadit jenom vlastníky účtů, které ověřil někdo přímo z banky, což ale mou nedůvěru nerozptýlilo.
Jenom je škoda, že vy nemůžete dát odkaz na ten můj komentář s úplně odlišným názorem, protože takový komentář neexistuje. No, že vy si vymýšlíte, to není překvapivé, je tu několik takových uživatelů bez přezdívky. Ale že ten výmysl sedm lidí „olajkuje“, to my hlava nebere.
Jak to pokračuje? Nejsou nějaké další podrobnosti?
Ja jsem na webu KB našel jen, že Důvěra v přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví je obrovská, podporuje rozvoj Bank ID, ale to je už staršího data.