Slovensko je zářný příklad rozkladu televizního trhu. Veřejnoprávní televize na trhu de-facto přestala existovat, a nebyla daleko toho, aby to bylo de-iure. Prospělo to trhu? Lidem? Komerčním televizím? Nastal báječný rozkvět trhu a rozmach slovenských komerčních televizí? Nikoli. A stát usoudil, že přece jen VP TV je potřeba a musí ji postavit téměř od nuly a naprosto jinak, včetně financování. Takže slovenský model není náš cíl, ale hrozné varování.
A neni problem v tom, ze v roce 2023 90% lidi mladsi 30ti let na TV nekouka a nevi co je verejnopravni vysilani?
Me to nevysvetlil nikdo dodnes a jsem starsi a ano, na televizi nekoukam, koukam na co chci ja, ne na co chteji abych koukal - reklamy. A CT je sice temer bez reklam, nicmene zas nema obsah. Uplne zbytecny to financovat. Necht se financuji sami.
Pokud jde o obsah, tak naopak my (rodina) nejsme schopni nalézt nic na komerčních TV, a když něco zajímavého najdeme, je to na ČT (nejčastěji ČT :D nebo ČT art, někdy ČT2, zprávy na ČT1/ČT24).
Posté opakovaný seriál nebo nová česká telenovela opravdu nejsou pořady, které by tu někdo chtěl sledovat...
Na Slovensku koncesionářské poplatky zrušili a veřejnoprávní media financují stejně, jako armádu, t. j. procenty z HDP. Proč to u nás nejde stejně? A pokud jde o reklamy: Na DVB-T2 mám k dispozici celkem 30 kanálů, takže je vždy kam utéci, nebo debilgraf prostě vypnout a začít se zabývat něčím užitečnějším. Držím se zásady, že reklamu je třeba hladit a hladit, až ji úplně vyhladím. (Na PC se mi to už povedlo, žádnou reklamu tam nikde nemám).