 
Ono by hlavně bylo daleko logičtější tohle řešit na úrovni prohlížeče a v pár definovaných úrovních (povolit vše, povolit analytiku, zakázat vše), a ne šílené cookie lišty nabízející nastavení sledování pro 30 kritérií, a v každém 40+ partnerů, tak si říká jestli vůbec někdy někdo tohle zkoušel proklikat.
 
Nastavovat to na úrovni prohlížeče by samozřejmě dávalo smysl. Současný stav je totiž do velké míry dílem reklamní lobby. Kdybychom si totiž nastavili v prohlížeči jednu politiku pro všechny weby, tak by ztratili příležitosti zas o znova nás manipulovat do souhlasu. Navíc prohlížeč by nemusel být motivovaný na tom, abychom souhlas udělili, takže ten formulář by ani nemusel mít typické dark patterns.
 
Ono se o tom před lety dokonce uvažovalo. A v Česku jsou lišty povinné až od roku 2022, do té doby jsme měli unikátní implementaci evropské směrnice a hodně benevolentní výklad ÚOOÚ (viz. https://www.lupa.cz/clanky/od-1-ledna-se-zmeni-pravidla-pro-cookies-pripravte-si-listy-radi-pravnicka/).