Streamovací aplikace Netflix potvrdila, že brzy zavede opatření proti sdílení hesel, která dosud testovala na vybraných trzích. „Jsme na správné cestě,“ uvedla ve zprávě o hospodaření za první tři měsíce.
„Rozsáhlé sdílení účtů (přes 100 milionů domácností) podkopává naši schopnost investovat do Netflixu a zlepšovat ho pro platící členy, stejně jako další rozvoj našeho podnikání,“ podotkla firma. „Jsme spokojeni s výsledky, jichž jsme dosáhli během prvního čtvrtletí v Kanadě, na Novém Zélandu, ve Španělsku a v Portugalsku,“ pokračuje sdělení pro investory.
Stejně jako v zemích Latinské Ameriky uživatelé nejprve rušili své účty. Přechodně se tedy zastavil růst počtu předplatitelů. Krátce poté však uživatelská základna začala znovu růst, protože „černí pasažéři“ si založili vlastní účty anebo domácnosti oficiálně přidaly do svých účtů dalšího uživatele za příplatek.
„Například v Kanadě, která je podle našeho názoru spolehlivým předobrazem pro americký trh, máme nyní víc platících uživatelů než před zavedením příplatku za sdílení účtu, rovněž se zrychlil růst příjmů a je nyní rychlejší než ve Spojených státech,“ uvedl Netflix.
Firma využila zkušenosti ze zmíněných států, aby doladila technické řešení. Je přesvědčena, že nová opatření nedopadnou na uživatele, kteří sledují Netflix na cestách. „Mohli jsme s tím plošně přijít už na konci prvního čtvrtletí, ale protože máme ještě nějaké věci ke zlepšení, posunuli jsme zavedení na druhé čtvrtletí,“ informuje dopis pro akcionáře.
Na konci března měl Netflix celosvětově 232,5 milionu předplatitelů. Znamená to, že mu za první tři měsíce letošního roku přibylo 1,75 milionu platících uživatelů. Meziročně je to nárůst o necelých pět procent.
Nejvíce nových uživatelů získala aplikace v Asii a Tichomoří, dále v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. Ve Spojených státech a Kanadě si ve srovnání s předchozím čtvrtletím připsala 100 tisíc nových klientů. Ve státech Latinské Ameriky ubylo 450 tisíc předplatných.
Ředitel Netflixu Ted Sarandos v rozhovoru k výsledkům hospodaření uvedl, že společnost investuje v roce 2024 do natáčení nových filmů, seriálů a pořadů přibližně 17 miliard dolarů (v přepočtu zhruba 363 miliard korun).
Pozitivně firma hodnotí i zavedení levnějšího tarifu s reklamami. Výsledky prý překonaly její očekávání, přeliv uživatelů od standardních a prémiových tarifů je velmi malý. Netflix v tarifu s reklamou zvýší rozlišení ze 720p na 1080p a umožní dva souběžné streamy.
Po neuvěřitelných 25 letech letos Netflix definitivně ukončí posílání DVD poštou, tedy službu, na které její byznys původně vyrostl. Poslední disky v typické červené obálce rozešle 29. září 2023.