Problém nastane přesně ve chvíli, kdy se nedostanete někam, kam prostě musíte.
Mne třeba neskutečně štve (re)CAPTCHA na webech úřadů a podobně, protože se přes ni neumím spolehlivě dostat (nerozeznají mne od robota). Když tam musím, volám šestiletého synka, ať to za mne vyhraje
.
Časem narazíte na důležitou stránku, která nebude fungovat bez nějaké superšmírovací služby a budete stát před volbou "povolit to, ale to je globální" nebo "nesplnit povinnost". Pravděpodobně to vyřešíte metodou "na chvíli zapnout, pak zas vypnout" - ale to už je jistým způsobem kapitulace...
Chujovina je, nechránit se proti všemu, co byť i jen vzdáleně zavání narušováním soukromí. Takže na web pouze s prohlížečem, který umožňuje anonymní provoz a po ukončení běhu ihned vymaže historii, cookies zakázat a povolit jen tam, kde jsou opravdu potřeba a s tím, že prohlížeč je po ukončení běhu smaže. A lézt na internet bez blokátoru reklam je za trest!
Reklama? Neznám. adBlock, zákaz cookies přímo v prohlížeči, s výjimkami jen tam, kde je opravdu potřebuji, anonymní prohlížení a informace, že nechci být sledován, blokování sajrajtů nastaveno na ,,přísné" (Firefox).a je vymalováno. Žádná otravná reklama, žádné ,,cílené" nabídky a podobné sajrajty. A bez těch pár webů, které mi při tomto nastavení nebudou fungovat se v pohodě obejdu.
Oni to blokují z dost dobrého důvodu - bezpečnost se tu bere dost vážně. O vyhazovy tu nejde...
Jen je problém, že to musím dodržet i na stroji, kterým se připojuji do práce z home-office, a že nějaká pravidla musí splnit i domácí síť. Ono toho, co "nejde", je poměrně málo - bez Google Analytics se drtivá většina webů, které potřebuji navštívit, obejde. (Bakaláři ne.)
V zásadě souhlasím, ale v současné době EU tlačí na reklamní sítě aby zavedli cookieless řešení skrze ty nejmenší subjekty, které na to nemají prostě sílu. Reklamní sítě to mohou vyřešit ale třeba za rok, za dva.
Google a další velké reklamní sítě se tím už jen baví, protože vidí jak EU ničí ty malé, na kterých mu nezáleží. Sám si reklamy zobrazí i bez cookies o nic moc nepříjde.
Chtel bych videt v jaky fabrice pracujes. Nastesti jsou i profese, kde se da fungovat i vic jako kontraktor, do kanclu chodis jak chces, kdyz se ti chce a delas si tam co chces. Myslim si, ze takovy vztah podrizenosti zamestnanec-zamestnavatel je uz minulost. Hlavne, at se deji ukoly, co se mají dit a pocet fakturovanych hodin nejak sedi. Jinak teda nevim, co je svacina, ale asi neni den, co by nekdo neprepinal mezi fb, YouTube a praci. Kazdy si zvoli to místo, kde se k nemu chovají nejlip.
Tak tohle mi přijde jako opravdu zvrácený názor. Celé Cookie lišty jsou totální nesmysl. Nechápu, proč by se měli cookies blokovat na straně webu. Vždy to šlo na straně prohlížeče a ti, kteří chtěli, si cookies dávno blokovali. 90% lidí nemá ani tušení, co po nich nějaká lišta chce a chtějí, aby se jim zobrazovala relevantní reklama, jen v případě opt-inu si bez manipulativních technik nikdy nic nepovolí, protože se už léta učí, že když na ně vyskočí něco, čemu nerozumí, tak to mají zavřít, aby náhodou nedostali vir atd. A pokud chcete mít v dnešní době úspěšný web, prakticky jakéhokoliv charakteru, tak prostě měřit musíte a musíte řešit SEO a to bez měření prostě nejde.
Uplne bych si nestezoval, pac v praci se ma pracovat a ne koukat na soukrome zalezitosti. Dokonce ani o svacine se nesmi vyuzivat zdroje zamestnavatele k soukromym ucelum.
Tim ze vam Bakalare blokuji, si sami berou naboje na pripadny vyhazov az se jim to bude hodit - ale teoreticky vidi pokusy o pripojeni a i to lze brat jako zneuzivani prostredku zaměstnavatele.
Souhlas Internet Info má tu lištu špatně ;) doufám, že se tomu trochu pověnují.
Jinak odmítnutí cookies by se v praxi nemělo rovnat blokaci reklam, pouze by to mělo vést k blokaci "cílených reklam" jejichž užitek je pofidérní, jen markeťáci z Google, Meta apod. podávají, jak je to super a lepší než necílené reklamy.
Obecně je to spíše než webů problém reklamních sítí, které měly už dostatek času, aby si uvědomily, že v EU máme něco jako GDPR, a že uživatelé zkrátka nevidí smysl v tom, udělovat souhlas pro sledování. Tzn. i reklamní síť by měla být připravena pracovat bez nutnosti údělného souhlasu a obecně nabízet webům i možnost žádné sledování uživatelů nezpracovávat, aby se mohly podobným přiblblým lištám vyhnout, protože jakmile budou souhlasy jak mají být, bude jen nízké procento uživatelů, které klikne na udělení souhlasu (pro tyto účely je to blbost).
Dostali jsme se do situace ke zvracení (technické, právní/funkčníl
Dog eat dog
Nevím komu fandit... Reklamy a zbytečnisti a lišty nesnáším, blokuji
Vyřeší diktát lišt situaci a umravní reklamy, udělá web čistý když regulace nebyla a nic nikoho neprudilo a gramoný user akorát dal filtr , blokavl cokokies a fungovalo.mu to
Teď weby dělají psí kusy , zacyklují se nutí mi prapodivné domény (které jsem měl zablokované jako zločinecké),
A doplatí tase na to všichni
Tak to se má lupa.cz na co těšit, také nesplňuje. Porušuje "Nepřítomnost volby určené pro vyjádření nesouhlasu s využitím netechnických cookies v první vrstvě cookies lišty "
Tohle je vážení obrovský průšvih. V zásadě každý web, tj menší a střední to může zabalit, odmítnutí cookies se rovná prakticky blokaci reklam. Přijít o 70% obratu ze dne na den nepřežije nikdo.
Zůstanou, ano, jen ti velcí, kteří si zajistí vlastní reklamní síť. Google se zakazanými cookies reklamu zobrazuje, web co používá adsense nezobrazí ani pixel.
Novinky.cz raději přesměrují při prvním načtění na https://www.seznam.cz/nastaveni-souhlasu/ (tam dialog nic neblokuje), i tak, se zakazanými cookies také zobrazí reklamu, přežije a skoupí malou konkurenci.
Zive.cz se zamítnutými cookies reklamu nezobrazí, asi ale vyřeší.
Lupa.cz se zamítnutými cookies zobrazí jen nějakou svoji napřímo prodanou reklamu a pak promo svých služeb (slunecnice.cz, ...)
Výsledek bude takový že IT v EU bude pomalu zničeno a nahradí ho, zkoupí velké (často zahraniční) firmy.
Jo a ještě tedy pro komenty na mě, ano můžu si za to sám, mám si najít pořádnou práci, patří mě to. No hateři si tu najdou jistě své. Nebudu psát kdo jsem, vyklikán být nechci, ale mám web v čistém oboru s návštěvností přes 5 tisíc návštěv za den.
Ono nejde ani tak o "blokátory reklam", jako o někdy přísné nastavení firewallů/proxy/dns v sítích a počítačích, které se připojují "do práce".
Například my máme zablokované Google Analytics (prý nebezpečí umožnění vytváření profilu vnitřní sítě), takže se ani nedostanu na Bakaláře, abych se podíval, jak se vede dětem ve škole.
Už jsem několik webů upozornil, že jejich scripty mi nefungují, takže mne není třeba upozorňovat na cookies neodkliknutelnou cedulí přes celou stránku - a tedy se na jejich web nedostanu.
Správné "webovky" by IMHO měly - byť omezeně - fungovat i bez cookies a bez scriptů.
To je chujovina. Nejlepší by bylo používat kvůli tomu weby anonymně. Jakože stejně to nebrání šmírování a jen to prudí. Doplněk https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/ funguje v málo webových prohlížečích. A stává se mi že kvůli adblokum se neukáže lišta ani potvrzení a web nefunguje a pomůže jen vypnout Adblock. To je jakože cíl EU vypnínat blokátory reklam? Mám starší webovky na platformách kde přidat lištu není triviální..
Odpovědnost nemá platforma ale ten kdo jí využívá? Například starší Webnode..