Těch 400 mil. Kč je bez DPH. Dalších 500 mil. Kč má stát distribuce v kamenných obchodem (ještě nevysoutěženo, může být i více). Celkem tedy 900 mil. Kč na 4 roky provozu, tj. 225 mil. Kč na rok. Včetně DPH tedy 272 mil. Kč. Dálniční známky přišly na 325 mil. Kč v roce 2018 a na 312 mil. Kč v roce 2017. Úspora to tedy je, ale ne moc výrazná.
V prvni rade je to nejaky clanek, naprosto nekonkretni apod. ano v necem ma pravdu, co se tyka zpracovani zadani apod. kdy je to na urovni zpracovani zadani pro opravdu velke korporatni firmy, kde musi byt detail co pochopi i uklizecka a hlavne vse tak, aby mel kadzy kryta zada, nicemen zbytek je proste o nicem a opravdu tam neni jediny realne popsany duvod proc by aplikace v cene jednotek milionu mela stat desitky jen proto, ze je pro stat.
"Protoze vsechny ty funkce o kterych pisou umi v podstate temer kazdy eshop co si jde pronajmout za 300 Kc/mesicne, ale chapu, ze to ma byt "ma zakazku""
Prectete si tento text, pak vam dojde jak _MOC_ veci jste opominul....
https://www.marigold.cz/item/jak-jsem-pracoval-na-zkorumpovanem-statnim-projektu
počítáš s tím, že vnitřní náklady firmy nejsou příliš daleko od těch 400mio a bez téhle zakázky by neměla na platy zaměstnanců a provoz. Za tak krátkou dobu provařit tolik vnitřních nákladů není vůbec snadné a nevypadá to reálně.
Podívejte se kolik stojí vstupy zahraničních firem na český trh (bez nákupu nebo stavby nemovitostí) nebo kolik stojí vývoje nových platforem pro banky, kde musí být dodržen také stejné stupeň utajení.
Veškeré podrobnosti jsou zatím tajeny, tak není vidět z čeho je daná částka, ale podle jedné začerněné stránky to vypadá, že se jim rozpisu 400mio rozpočtu vešel na jednu stranu A4, také dobré.
Ve výsledku to stát 400 milionů nebude, protože velká část se státu vrátí v podobě daní. Firma musí zdanit zisk, odvést sociální a zdravotní zaměstnanců, ti si za ty zbylé peníze koupí zboží nebo služby, na kterých zaplatí DPH... atd.
Když odečteme jen daně a povinné položky, dostaneme se na cca polovinu, možná méně, což je to, co zaměstnanci dostanou do kapes.
Rozpočítáno na 4 roky bez dalších nákladů.
Kdyby tam bylo 100 lidí, jsou zhruba na průměrném platu. Někdo bere víc, ale zase někdo musí uklízet.
Další 4 roky by měl být klid.
Což ve srovnání s každoročním tiskem a distribucí nálepek vychází výrazně lépe.
Srovnávat státní zakázku s eshopem alzy není moc adekvátní.
Kdo někdy něco dělal pro stát, tak dobře ví, že to je jiná kategorie a úplně jiný dohled. Nad čím na alze mávnete rukou, tady toho budou plné noviny a facebook bude mít radost, o kolik se mu zase zvedly komentáře a kolik prodal víc reklamy.
Existují tu dva útoky na bránici. Jeden je opravdu ta zaplacená suma a druhý ta namalovaná naivita co jde naproti s "pěti miliony" a woocommerce. 5 milionu bude tak částka za kterou to někdo "domluví" a je jedno jestli je to majitel té firmy (jakože si to "vybere" na poště v Řícmanicích jako cílovou odměnu v ten den když to podepíše a jede večer domů), obchodní ředitel nebo externí konzultant. Hodně uhrovitých kluků by to zařídilo za 10 hodin po 450 Kč, nicméně nevím proč, ale když hodlám prodat RWE 2 miliony metrů trubek (umělecká licence), tak vždycky jim je to ochotnej prodat někdo kdo chce 5 nebo 10 mega (a to není model Dalík, to je o řád jinde). Nikdy nikdo to neprodá za odměnu 15 000 Kč nebo jak to vypočítaj kluci na Lupě. Přitom je to jenom o blbých kecech a pití kávy, že jo.
Tím poměrem bych si nebyl tak jist. Ano, čeští motoristé si známku kupují roční, ale ti zahraniční si kupují krátkodobé známky. Ale i ti uvítají spíš mobilní web, kam napíší svoji RZ (případně ji mohou vyfotit a OCR jim dodá ke kontrole znaky z RZ), přidají bankovní kartu a email pro potvrzení a konec.
Ale jinak Ano, už je líp (alespoň firmě Assecco).
Pokud se snad ozývaly hlasy, že na to má dodavatel málo času, tak zde je vysvětlení: "SFDI a Asseco už dříve spolupracovaly na prototypu uživatelského rozhraní systémy, bez soutěže vyšel na 250 tisíc."
Bylo rozhodnuto už předem a 50% času = analýzu a dokonce kus řešení mají už chlapci přece hotovou, ne ? A ostatní 2 "soutěžící" měli holt těžkou hlavu, jak to tak rychle vyrobí. Stát by měl povinně všechny výsledky práce na takovýchto "studiích" a "prototypech" dávat zdarma každému pokračovateli projektu jako opensource.
15. 1. 2020, 16:14 editováno autorem komentáře
Ani přes dodatečné vysvětlení ta částka prostě není odpovídající tomu co se dělá na trhu a za jaké ceny. Také máme osvědčení na Důvěrné od ČNB, také dodáváme do enterprise světa aplikace na míru s uživatelskou základnou v milionech uživatelů (i pro ČR) a ty částky jsou běžně řádově nižší, představa dát za funkční eshop vč. funkční společnosti takovou sumu je absurdní.
„Kritika ceny není na místě. Za nejvýše 400 milionů korun firma vytvoří celý IT systém. Tedy nejen e-shop, ale také uživatelský portál, mobilní aplikaci, call centrum, evidenci zaplacených poplatků, registr osvobozených automobilů, kompletní účetnictví, clearing, reporting a zabezpečení,“ brání se úřad.
„Cena dále zahrnuje také rozvoj IT systému, konzultační služby a další činnosti v rámci součinnosti a podpory. Dále také na čtyři roky provoz a technickou podporu systému, a to včetně podpory řidičům po uvedení do provozu – tedy samotný provoz call centra a další navazující činnosti,“ doplňuje resort.
Eshop tak za pul milionu, aplikace tak 150tis. k tomu s ohledem na to, co to ma umet. Uzivatelsky portal je soucasti eshopu. Evidence apod.to je snad dtb a napojeni na jednoduchy ucetni portal, tam opravdu nejde o zadne slozite ucentni priprady. Vyhotovit jednoduchy report zvladne kdokoli. Zabezpeceni je soucasti.
CC ok, kdyby 10 lidi, naklady na jednoho i s mistem a vybavenim 70k mesicne. Tak to mame 10M rocne, at nezeru a tedy 40M za 4 roky.
Samotna aplikace se vsim co pisou je tak 5 milionu a to by bylo extremne robusni reseni, bezpecne a se vsim co to ma umet. Protoze vsechny ty funkce o kterych pisou umi v podstate temer kazdy eshop co si jde pronajmout za 300 Kc/mesicne, ale chapu, ze to ma byt "ma zakazku"
Takze cokoli nad 50M za ty 4-5 let je proste nesmysl.