Netflix chystá levnější tarif, ve kterém předplatitelé uvidí reklamy. Podle agentury Bloomberg se bude od standardní nabídky lišit ještě jednou věcí: v mobilních aplikacích neumožní stahování pořadů. Tuto funkci běžně využívají například uživatelé cestující letadlem, kdy se nemohou připojit k internetu.
Změnu objevil analytik, který zkoumal aplikaci Netflixu pro iPhone. Podle jeho zjištění nebude možné přeskočit přehrávané reklamy. Zároveň po dobu reklamních spotů zmizí ovládací prvky. Při aktivaci levnějšího tarifu Netflix požádá uživatele o odpovědi na několik otázek, aby mu mohl zobrazovat relevantní reklamy.
Levnější verze Netflixu s reklamami bude dostupná na začátku roku 2023. Firma díky ní chce získat uživatele, kteří jsou citliví na cenu a standardní paušál je pro ně moc drahý. Zároveň chce tímto krokem zbrzdit odchod stávajících předplatitelů, kteří by si kvůli stoupajícím životním nákladům už nemohli dovolit platit plnou cenu.
Tarify s reklamami zavedly nebo zavádějí také další streamovací služby. Netflix takové řešení dlouho odmítal, nakonec k němu přistoupil kvůli klesajícímu počtu předplatitelů a přibývající konkurenci.