Takže už zbývá jen vytvořit aplikaci pro VHD, která bude integrovat všechny tyhle systémy do jedné. Protože takhle stačí, abych potřeboval použít dva různé (např. PID+ČD) a už nestíhám přepínat aplikace. Co přestup nebo kontrola, to znova prokázání v každé aplikaci. Nejjednodušší je to pro časové předplatné pro Prahu, kde ukazuji jen při kontrole (párkrát za rok). Ale mít to denně mimo Prahu a při přestupech s regionálními busy už takové terno není. V každém případě je ale PID Lítačka posun k lepšímu a stále je zdokonalována, o tom není pochyb.
Já naopak považuji za neudržitelné mít pro stejný produkt různé kartičky, různé měny, atd. Stejně jako platební karty mají dva standardy a jsou interoperabilní, v Evropě se (v té civilizovanější části) platí jedním eurem a tak dále.
Nějaká parta vymyslí standard a ten se časem rozšíří, buď z donucení nebo přirozeným šířením.
Nejde o pohodlí, podle mě jde o technologickou nutnost.
(Viděl jste film Apollo 13? Jak se snažili napasovat hranatý filtr CO2 na kulatý přívod? Tak to je přesně ono. Nebo jak každý výrobce telefonu měl svůj nabíjecí konektor - jediný, kdo se dnes z různých důvodů takto vymyká, je Apple.)
Ano takže budete platit platební kartou a na předplacenky zapomeňte..... ...dopravci nemají stejné náklady, nemůžou mít stejné jízdné, dokonce můžou vyžadovat platbu v hotovosti. Ekonomika nemá nic jako technologická nutnost. Ekonomika firem posuzuje náklady, práci a tržbu\zisk.
Pokud systém jedné karty není ani levnější ani jednoduší tak na nějakou ideologii lepší technologie zapomente.
Taky jsem si před pár měsíci bláhově aktivoval aplikaci v telefonu když jsem si jednou doma zapoměl lítačku.
Nebylo úplně příjemné zjištění druhý den při nastupování do autobusu, že mi karta přestala karta fungovat a čekat na další spoj. Po asi půl-hodinovém hledání se mi naštěstí aplikaci povedlo deaktivovat a kartu zase zprovoznit.
Pokud nebudou fungovat obě možnosti zároveň, nevidím aplikaci jako použitelnou pro prokazování jízdného.