Před více než dvěma lety koupila české Nesnězeno služba Munch, teď maďarská firma fúzuje s další středoevropskou konkurencí. Platforma, která se pokouší snížit plýtvání jídlem, se spojuje s rumunskou službou Bonapp, oznámila firma v tiskové zprávě.
Nesnězeno nabízí prodejcům potravin či jídel možnost prodat produkty, které by jinak skončily v koši, se slevou, která se obvykle pohybuje desítkách procent. Za zprostředkování prodeje zákazníkům si bere provizi.
„Fúzí společností Munch a Bonapp vzniká jednotná platforma s více než 3,5 miliony stažení aplikací, celkem 6 000 partnerskými prodejními místy a společným posláním: propojovat spotřebitele s prodejci nabízejícími přebytky potravin s výraznými slevami, efektivně bojovat proti plýtvání a dále rozvíjet společný byznys,“ píše firma.
„Rumunsko je jedním z největších a nejdynamičtějších trhů v regionu CEE a Bonapp si v této zemi vybudoval silnou značku. Spolupracuje s významnými partnery, jako jsou PENNY a Starbucks, a tým Bonapp má rozsáhlou síť kontaktů v celém regionu, což otevírá obrovské možnosti pro další expanzi do celé Evropy,“ dodává k fúzi spoluzakladatel služby Munch Kirill Perepelica.
V loňském roce obě služby dohromady vykázaly podle oficiálních údajů obrat 7,5 milionu eur. Teď je čeká integrace platforem a týmů. Ještě letos mají v plánu expandovat do Bulharska, Chorvatska, Řecka, Srbska a Slovinska.
České Nesnězeno vzniklo v roce 2018 původně jako projekt studentů Jakuba Henniho a Michaely Gregorové. V roce 2022 službu získal obdobně fungující maďarský Munch.