Mohli by hlavně pořešit situaci, když je Z-Box plný, to jejich přesměrování jinam. Pošlou mi mail v 16h a do 22h si to musím přesměrovat jinam (a už nelze vybrat jiný Z-Box), takže pokud jeden večer nemrknu do mailu, doručí se na jimi vybrané místo. A přitom mám aplikaci do které mi žádnou informaci nepošlou, jen na mail. To jimi vybrané místo sice má třebas stejné PSČ, ovšem že je to opravna aut někde v polích mimo vesnici, už je jim šumák. Rovněž jejich samovolné přesměrování zásilky jinam když je mnou vybrané místo plné aniž by se mne ptali - dají to třebas jen 100m vedle, ale tam je krátká otevírací doba.
Volím si místo které mám dostupné i časově, tohle mi fakt leze krkem.
Neodbytneho robota na infolince uz jsem se naucil ovladat. Staci mu skocit do reci a rict "Chci mluvit s operatorem" a ono to kupodivu zabere :)
Nicmene vyborna funkce je, kdyz poslete neco pres aplikaci do Zboxu a ma si to tam vyzvednout nekdo v seniornim veku, kdo treba ani smartphone nema, nebo ho neumi ovladat. V takovem priapde je totiz vyzadovano jedine vyzvednuti pomoci aplikace s telefonem, v nemz musite zpanout bluetooth. Vyzvednuti pomoci PIN kodu neni mozne a dokonce ani zivy operator na infolince to nedokaze zmenit.
V tomhle mám pocit, že Zásilkovna se snaží ze všech sil, aby to pro něj bylo co nejlevnější. Místo vlastních poboček, používá jiné. Místo plnohodnotného boxu, použije plechovku s obyčejným čipem. Když nechce balík hodit do boxu nebo do pobočky, tak to raději hodí jinam. Když nastanou problémy, tak to ani moc nechce řešit.
Prostě jedou stylem, že to nějak funguje a levně.
No já nevím, jestli je to dost vysoká částka na to, aby konečně dořešili ty nesmysly v mobilní aplikaci (minimálně iOS), zvednuli výši dobírky, přidali Polsko pro C2C, zavedli možnost neposílat notifikace na email a SMS, když mám aplikaci a ještě by se pár věcí našlo. Když tak, ať se ozvou, zdarma jim (a některé věci oakovaně) poradím, protože ta mld by jim jinak nestačila :-)
Největší fór
jsem od nich zažil, když mi přesměrovali zásilku z (přetížené) výdejny do boxu. Že je něco špatně jsem se dozvěděl ve výdejně (kde ta zásilka nebyla), doma v e-mailu bylo info o přesměrování do boxu, o kterém jsem nevěděl, kde ho hledat - a nikde žádný návod, jak tu zásilku z toho boxu (bez smartfounu) vyndat.
Automat na telepodpoře se odmítl s pevnou linkou bavit, a když jsem se konečně probojoval na operátora, tak s tím nemohl nic udělat. Zásilka šla zpět odesílateli a dostat z něj to zboží na druhý pokus byla docela zábava.
Ale slíbili, že by se to stávat nemělo - když je přetížené odběrné místo, tak to dají na to nejbližší a ne do boxu. ;o)
(Takže příští zásilka skončila v nejbližším výdejním místě, které ale mělo otevírací dobu, že jsem se tam prostě nemohl dostat. ;oD )
Ještě přidám jednu velkou chybu aplikace. Kdyz chcete již objednanou zásilku zaplatit online (třeba při cestě na výdejni místo) a platba z nějakého důvodu neproběhne. Pak již nelze platbu online znovu opakovat a dokonce na výdejním místě již nemůžete zaplatit kartou, ale pouze hotově. Toto se mi stalo a musel jsem domů zpět pro hotovost, jinak bych zásilku nedostal.
To neni chyba systemu ale toho kdo to posila. Ten Z-BOX je bloody simple prave aby byl odolny proti vandalum a mohli ho dat do kazde diry po meteoritu. A nepotrebuje privod elektriny nebot i ten modul s displejem si neco vezme.
Uz tak jim to parkrat chciplo kdyz nasnezilo na panel a snih tam byl dlouho jeste ve stinu.
Odberne misto venku dneska je drahy spas a na dlouhe lokte. Uvazime-li ze ty z-boxy tam zasilkovna dava na sve naklady.
5. 4. 2023, 19:12 editováno autorem komentáře
Objednal jsem si balík skrze Balíkovnu do trafiky sousedící v řadě obchodů s Českou poštou. Balík na poštu by stál o několik desetikorun víc, tak proč ne? Přišla mi SMS, že balík z technických důvodů nemohli na dané výdejní místo doručit a že si ho mám vyzvednout na pobočce České pošty, ale ne v té vedle mnou vybrané trafiky, ale na druhé straně města, kde jsem musel jet autem a vystát čtvrthodinou frontu.
S tou Alzou si to nepochopil, nejde o "pořešení", jde o to, že zdroj zásilek je méně predikovatelný. Od doby kdy si vybereš dodací místo Zásilkovny po dobu, kdy zásilka bude daná do přepravy odesilatelem může uplynout 0-n dní a Zásilkovna prostě neví, kdy to bude. (Ale nějaký výpočet kapacity při reálném podání zásilky a upozornění uživatele přes mail / SMS / aplikaci, že místo nebude a nabídku ovlivnění přesměrování by udělat mohli, to zas jo.)
Každopádně pokud máš lepší možnosti, tak je logické, že je budeš používat. U nás pošta několik let nedoručovala na adresu vůbec. Jako že vůbec. Nejdřív házeli oznámení "Adresát nezastižen", pak si asi lidi moc stěžovali, že z nich dělají blbce, tak házeli "Pokus o doručení nebyl proveden z provozních důvodů" nebo tak něco. Každopádně mě každá zásilka stála nejmíň hodinu času - cesta na poštu, z pošty a čekání tam.
Jednou jsem čekal zásilku z Řecka a stále nic. Tak jsem urgoval u odesilatele, ten že to dávno poslal a poslal i tracking number. Z něj jsem zjistil, že zásilka už asi deset dní leží u mě na poště, aniž by mi dali jakkoli vědět. Ještě asi čtyři dny a poslali by ji potichu zpátky do Řecka. Po těchhle děsivých zkušenostech má u mě Česká pošta prostě utrum.
Tak to je masakr teda. Pro mne nejsilnější důvod se zásilkovně vyhnout.
Objednejsi kam chceš, doručíme kam chceme.
Např. Alza neumožní box vybrat když je plný. Stačilo počkat den a v pohodě.
U PPL, DPD, pošty mi přijde SMS, email a mohu zásilku posunout o den, změnit adresu apod.
Radši si připlatím 30kč, ale mít to doručeno tam kam chci já.
Ona Zásilkovna vůbec lidi bez smartphonu považuje za méněcenné jedince, se kterými nechce mít nic společného. Bez smartphonu si nelze vyzvednout zásilku z boxu, bez smartphonu nelze zásilku odeslat... aspoň že zatím lze bez smartphonu zásilku aspoň vyzvednout. Když jsem se na podpoře ptal, jestli to opravdu není možné a jestli aspoň mají v plánu umožnit odeslání z webové aplikace, v podstatě se mi vysmáli a naznačili mi, že jsem úplný mimoň, když bych něco takového chtěl. Takže od té doby se jim snažím spíš vyhýbat, pokud mám jinou možnost.
Mě stačí, že se to stává a stát může a riskovat to nebudu, abych se pak nějak dostával do jiné vesnice.
PPL/DPD mi to na jinou adresu nepoveze.
Proč to se Z-Boxy funguje jinak mě nemusí zajímat, důležitý je pro mne jako zákazníka výsledek. A ten je, že to má Alza pořešeny lépe.
Nevím jak to mají s partnery, ale co jsem objednával, tak šlo do Alza boxu. Ale stalo se mi, že i produkt z Alzy kvůli rozměrům se do boxu nevešel.
A u nás musím pochválit i poštu. S dovozem na adresu jsem neměl nikdy problém a ani na vlastní poště. Asi dobrý lokální oddíl :-)
Každá aplikace/výrobek je vymyšlen(a) proto, aby dělala NĚCO. Zatím nikdo nevymyslel nic, co by dělalo VŠECHNO.
Holt bez smartphone je potřeba použít jinou službu.
Mimochodem to jejich řešení se mi fakt líbí. Mají sice občas problémy s tím přesměrováním (to fakt někdy naštve), ale jejich HW fungující s poměrně prťavým FV článkem je dle mne geniální.
A když to je "firemní zásilka" (oblíbené zejména u balíčků z Německa), tak to ani do parcelshopu nejde a buď to doženete v depu nebo máte smůlu. (Nebo se domluvíte s řidičem - jsou to taky jenom lidi a navíc špatně placení. ;o) )
Každopádně u nás mají depo za městem, kam ani autobus nejede - a vláčet balík na nejbližší zastávku a pak cestovat přes celé město MHD je fakt krutý trest za to, že nemáte k dispozici auto, když si necháte něco poslat... ;oD
Odběratel (kupující) snad ví jestli je schopný si zásilku z boxu vyzvednout, když si volí tenhle způsob dopravy.
A pokud mám tlačítkový telefon a přitom si objednávám věci přes internet a pro přepravu si volím nejen Zásilkovnu ale konkrétně dodání do Z-Boxu, tak jsem asi trochu pošetilý a měl bych počítat s tím že ne vždy a všude mi tenhle přístup vyjde.
No, v tomto je Zásilkovna opravdu marná! Jinak já na chatbooty poučívám kouzelnou větu: Chci novou službu , potom přepojí na obchod a z toho už se dostanu dál! Na Zásilkovně používím: Chci odeslat balíček - služba Mezi námi-:))
Možná by to stálo za to, vypracovat nějaký slovníček, kde co použít-:))))
To nesmíš brát tak doslova. Ano, Zásilkovna to občas ve výjimečné situaci udělá, ale pravděpodobnost je malá. Mě se to třeba nikdy nestalo, vždycky Zásilkovna dodala tam, kam měla (na rozdíl třeba od České pošty).
S tím vytížením boxu je Zásilkovna podle mě v jiné pozici. Alza odesílá zboží sama a tak ví celkem spolehlivě, kdy do boxu dorazí a kdy je limit pro jeho vyzvednutí (kdy nejpozději ho nevyzvednuté kurýr odveze).
Ale u Zásilkovny je odeslání mnohem volnější a kdyby držela místo po celou dobu, tak budou boxy dost nevyužité. Takže tam musí odhadovat a občas jí to nevyjde.
Taky si všimni, že u Alzy některé zboží do boxu poslat nejde a co jsem vypozoroval, tak je to zboží od (některých?) partnerů, tedy ne přímo od Alzy, nad jehož odesláním nemá kontrolu.
Vždycky záleží na konkrétním řidiči/řidičce – u PPL, u České pošty i u jiných dopravců. S některými se člověk domluví a balík jsem si převzal třeba i mimo oficiální rozvozovou trasu, když se vracel na depo. U jednoho řidiče PPL jsem ho zase naopak nechal, ať to nechá kde chce, ale ať už to proboha dá z ruky, protože od něj ten balíček jinak nezískám, pokud nebudu v pozoru stát na určeném místě přesně v tu vteřinu, kdy tam přijede.