No já nevím, jestli je to dost vysoká částka na to, aby konečně dořešili ty nesmysly v mobilní aplikaci (minimálně iOS), zvednuli výši dobírky, přidali Polsko pro C2C, zavedli možnost neposílat notifikace na email a SMS, když mám aplikaci a ještě by se pár věcí našlo. Když tak, ať se ozvou, zdarma jim (a některé věci oakovaně) poradím, protože ta mld by jim jinak nestačila :-)
Ještě přidám jednu velkou chybu aplikace. Kdyz chcete již objednanou zásilku zaplatit online (třeba při cestě na výdejni místo) a platba z nějakého důvodu neproběhne. Pak již nelze platbu online znovu opakovat a dokonce na výdejním místě již nemůžete zaplatit kartou, ale pouze hotově. Toto se mi stalo a musel jsem domů zpět pro hotovost, jinak bych zásilku nedostal.
Mohli by hlavně pořešit situaci, když je Z-Box plný, to jejich přesměrování jinam. Pošlou mi mail v 16h a do 22h si to musím přesměrovat jinam (a už nelze vybrat jiný Z-Box), takže pokud jeden večer nemrknu do mailu, doručí se na jimi vybrané místo. A přitom mám aplikaci do které mi žádnou informaci nepošlou, jen na mail. To jimi vybrané místo sice má třebas stejné PSČ, ovšem že je to opravna aut někde v polích mimo vesnici, už je jim šumák. Rovněž jejich samovolné přesměrování zásilky jinam když je mnou vybrané místo plné aniž by se mne ptali - dají to třebas jen 100m vedle, ale tam je krátká otevírací doba.
Volím si místo které mám dostupné i časově, tohle mi fakt leze krkem.
Tak to je masakr teda. Pro mne nejsilnější důvod se zásilkovně vyhnout.
Objednejsi kam chceš, doručíme kam chceme.
Např. Alza neumožní box vybrat když je plný. Stačilo počkat den a v pohodě.
U PPL, DPD, pošty mi přijde SMS, email a mohu zásilku posunout o den, změnit adresu apod.
Radši si připlatím 30kč, ale mít to doručeno tam kam chci já.
Objednal jsem si balík skrze Balíkovnu do trafiky sousedící v řadě obchodů s Českou poštou. Balík na poštu by stál o několik desetikorun víc, tak proč ne? Přišla mi SMS, že balík z technických důvodů nemohli na dané výdejní místo doručit a že si ho mám vyzvednout na pobočce České pošty, ale ne v té vedle mnou vybrané trafiky, ale na druhé straně města, kde jsem musel jet autem a vystát čtvrthodinou frontu.
To nesmíš brát tak doslova. Ano, Zásilkovna to občas ve výjimečné situaci udělá, ale pravděpodobnost je malá. Mě se to třeba nikdy nestalo, vždycky Zásilkovna dodala tam, kam měla (na rozdíl třeba od České pošty).
S tím vytížením boxu je Zásilkovna podle mě v jiné pozici. Alza odesílá zboží sama a tak ví celkem spolehlivě, kdy do boxu dorazí a kdy je limit pro jeho vyzvednutí (kdy nejpozději ho nevyzvednuté kurýr odveze).
Ale u Zásilkovny je odeslání mnohem volnější a kdyby držela místo po celou dobu, tak budou boxy dost nevyužité. Takže tam musí odhadovat a občas jí to nevyjde.
Taky si všimni, že u Alzy některé zboží do boxu poslat nejde a co jsem vypozoroval, tak je to zboží od (některých?) partnerů, tedy ne přímo od Alzy, nad jehož odesláním nemá kontrolu.
Mě stačí, že se to stává a stát může a riskovat to nebudu, abych se pak nějak dostával do jiné vesnice.
PPL/DPD mi to na jinou adresu nepoveze.
Proč to se Z-Boxy funguje jinak mě nemusí zajímat, důležitý je pro mne jako zákazníka výsledek. A ten je, že to má Alza pořešeny lépe.
Nevím jak to mají s partnery, ale co jsem objednával, tak šlo do Alza boxu. Ale stalo se mi, že i produkt z Alzy kvůli rozměrům se do boxu nevešel.
A u nás musím pochválit i poštu. S dovozem na adresu jsem neměl nikdy problém a ani na vlastní poště. Asi dobrý lokální oddíl :-)
S tou Alzou si to nepochopil, nejde o "pořešení", jde o to, že zdroj zásilek je méně predikovatelný. Od doby kdy si vybereš dodací místo Zásilkovny po dobu, kdy zásilka bude daná do přepravy odesilatelem může uplynout 0-n dní a Zásilkovna prostě neví, kdy to bude. (Ale nějaký výpočet kapacity při reálném podání zásilky a upozornění uživatele přes mail / SMS / aplikaci, že místo nebude a nabídku ovlivnění přesměrování by udělat mohli, to zas jo.)
Každopádně pokud máš lepší možnosti, tak je logické, že je budeš používat. U nás pošta několik let nedoručovala na adresu vůbec. Jako že vůbec. Nejdřív házeli oznámení "Adresát nezastižen", pak si asi lidi moc stěžovali, že z nich dělají blbce, tak házeli "Pokus o doručení nebyl proveden z provozních důvodů" nebo tak něco. Každopádně mě každá zásilka stála nejmíň hodinu času - cesta na poštu, z pošty a čekání tam.
Jednou jsem čekal zásilku z Řecka a stále nic. Tak jsem urgoval u odesilatele, ten že to dávno poslal a poslal i tracking number. Z něj jsem zjistil, že zásilka už asi deset dní leží u mě na poště, aniž by mi dali jakkoli vědět. Ještě asi čtyři dny a poslali by ji potichu zpátky do Řecka. Po těchhle děsivých zkušenostech má u mě Česká pošta prostě utrum.
A když to je "firemní zásilka" (oblíbené zejména u balíčků z Německa), tak to ani do parcelshopu nejde a buď to doženete v depu nebo máte smůlu. (Nebo se domluvíte s řidičem - jsou to taky jenom lidi a navíc špatně placení. ;o) )
Každopádně u nás mají depo za městem, kam ani autobus nejede - a vláčet balík na nejbližší zastávku a pak cestovat přes celé město MHD je fakt krutý trest za to, že nemáte k dispozici auto, když si necháte něco poslat... ;oD
Vždycky záleží na konkrétním řidiči/řidičce – u PPL, u České pošty i u jiných dopravců. S některými se člověk domluví a balík jsem si převzal třeba i mimo oficiální rozvozovou trasu, když se vracel na depo. U jednoho řidiče PPL jsem ho zase naopak nechal, ať to nechá kde chce, ale ať už to proboha dá z ruky, protože od něj ten balíček jinak nezískám, pokud nebudu v pozoru stát na určeném místě přesně v tu vteřinu, kdy tam přijede.