Regulací pro nadnárodní korporace není nikdy dost. Nadnárodní korporace totiž není řadová místní firma, to už je v podstatě cizí mocnost, byť bez území. A nad tím, co na našem území dělají cizí mocnosti, bychom rozhodně měli mít dohled a kontrolu. Už proto, že nadnárodní korporace postrádají společenskou odpovědnost a nechovají loajalitu k nikomu kromě svých akcionářů. Nadnárodní korporace je třeba držet pod krkem, nebo chytnou pod krkem ony nás a nebude to vůbec hezké.
Co je vám do toho? Tahle doba snad už před více jak 25 lety skončila, kdy někdo lustoval, co kdo zařazením na svou pozici smí a nebo nesmí dělat nebo používat. Z téhle potřeby někoho kastovat, nebo kagorizovat, z toho mi bylo vždyckt akorát na zvracení.
Pro mě za mě, ať si na tom klidně poslouchá Internetový rádio. Pokud ji to nezakazuje pracovně právní řád o využívání pracovních prostředků. Ale, mobilní telefon je už roky krom pracovního nástroje i rozumbý benefit pro soukromé využítí. A je to ministerstvo financí, tak dodanění benefitu si už asi ohlídají.
Až budete dělat sám takovou "slečnu/paní" na ministerstvu, tak si hodnotťe, jak efektivně využíváte mobilní služby. Ale jako stát se k pokroku a modernímu státu nikdy nepropracujeme, když se už dopředu budeme svazovat v možnostech.
A já si umím představit řadu věcí, k čemu využít mobilní data .. čistě pracovně a i na ministerstvu.
Nemluvě o tom, že ten tarif by pravděpodobně už nebyl cenově o moc jiný, i kdyby těch dat měl v balíčku jen desetinu.
Platite z dani, tak jste si jiste vsiml, ze MF usetrilo. Co dela uzivatel na MF se svym mobilem je osobni vec, paklize to neporusuje pracovni a jine predpisy.
Prave, ze komunisti meli osobni oddelani (kadrovaci), ktere hodnotilo, jak se kdo chova, co dela v praci a v soukromi...atd. Nikdy vice.
Vy si myslete co chcete, ale neurazejte tu pisatele, ktery zcela evidentne popsal situace v souladu s respektem k osobnim pravum, coz komunisti cilene negovali.
A je to ministerstvo financí, tak dodanění benefitu si už asi ohlídají. - no tak urcite. Asi jako kdyz onehda chtelo MF zdanit rezijky cenou obvyklou....
http://domaci.ihned.cz/c1-40222520-jestli-nam-zdanite-rezijky-budeme-stavkovat-hrozi-zeleznicari
Tak ty nízké ceny jsou možné právě i díky tomu, že většina těch zaměstnanců ty minuty či data nevyužije. Zato jednotlivý zákazník vybírá tarif podle svoji (chtěné) spotřeby a ty minuty či data využije.
Řečeno jinak - mohli by tarifů vyjednat deset, a pak je přidělovat podle toho, kdo kolik potřebuje... a operátor by jim to dal za cenu stejnou, či spíše kvůli administrativě vyšší.
Si zas nedovede někdo představit, proč by někdo potřeboval víc než 256MB RAM.
Já mám v práci na stole kromě firemních dat notebook se soukromými daty a spotřebuji tak 300 - 400 MB za den. A stačí si nedat pozor, kliknu na nějaké zprávy s posr... videem a než to zastavím, tak je 50 MB v luftu.
jedni mlčí a analyzují a druzí mlčí a čekají na podnět.
Nechce se mi to počítat, ale pokud bych rozložil režijní náklady na údržbu a budování sítě rovným dílem na všechny zákazníky, věřím, že s touhle cenou se dostanu pod tu nákladovou. Takhle přesně nám ČOI vyměřila pokutu za dumpingové ceny u služeb, proč to nelze u operátorů?
To je jednoduché ... ministerstvo financí jaksi neodebírá katalogové produkty za katalogové podmínky, ale jiné produkty za jiných podmínek. Že jsou textové popisy položek stejné nic neznamená.
Pokud stanovíte položku jako: 1x pokoj (1 den, 2 lůžka, koupelna, polopenze) ... tak asi jistě budete souhlasit že pod touto položkou si můžete koupit jak pobyt v téměř rozpadlé chýši tak i v luxusním hotelu a že cenovému rozdílu se bude divit málo kdo.
Mno ono je toho spousta, co se dá domluvit ve smlouvě, která je neveřejná a podléhá obchodnímu tajemství. Třeba:
- výše a délka minimálního odběru služeb / fakturace, MF se upsalo na 4 roky a předpokládám že i k určité částce. Zákon tohle vůči běžnému spotřebiteli značně omezuje.
- stanovení postupů při reklamaci - můžou to podávat jen určení lidé, ne každý koncový uživatel telefonu. Navíc obvykle emailem / telefonem, takže operátor kvůli nim nemusí v každém větším městě budovat a provozovat pobočku a tedy má nižší náklady a může slevit.
- stanovení postupů při podpoře uživatelů - firma se zaváže že to bude dělat sama a oprávněné reklamace budou vyřizovat jen určení lidí (opět email, telefon, pošta a bez potřeby kamenných poboček)
Hm, já bych se za takovouhle cenu na ty 4 roky rád upsal, kamennou pobočku operátora jsem navštívíl leda při změně operátora či SIM, když dosloužila (a byl to spíš opruz, kdyby to šlo vyřídit vzdáleně, byl bych radši), reklamaci ani uživatelskou podporu jsem taky nikdy nevyužil... Ale děkuji za objasnění, že většinu ceny mých tarifů tvoří možnost využít něco, co nechci.
Ve skutecnosti to ani zdaleka pod naklady neni. Uvedomte si laskave, ze nejvetsi cast nakladu na obsluhu dela prave komunikace s klientem. Tzn fakturace, reseni reklamaci, atd. To zde prakticky odpada - mate jednoho klienta a ten ma nekolik tisic cisel.
Pokud pak nahlednete na i zde obcas zminovane Polske ci Rakouske tarify, tak je zjevne, ze i pri techto nakladech (ktere zde odpadaji) lze dodat koncovemu zakaznikovi takovouto sluzbu za cca 200Kc, pricemz minimalna 100Kc padne prave na obsluhu zakaznika. Vlastni provoz nebude stat vice nez 20Kc.
Ale kulovy. Fakturace probiha automatizovane, v pripade neomezenych tarifu asi tolik reklamaci taky nebude - pokud si operator neco nepos*re sam.
BTW co ze tedy operator neslysel na nabidku zajemcu prohlasujicich ze mu tuhle cenu klidne zaplati predem a na tri roky dopredu? To by mu vsechny tyhle naklady odpadly.
Andrej je žabař :-) Datový tarif pro resort spravedlnosti je 85,- Kč vč. DPH za 30 GB !! - stránka 9 ve smlouvě https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/detailVerzeDokumentu.jsf?id=57975&idDokumentu=511160&idVerze=538217
Nechápu co je to za lidi jako fd kteří brání operátory, dojící důchodce, studenty a lidi, kterým zaměstnavatel neplatí data (cca asi 95% lidí).
Buď je to úplně zoufalý trol, zaměstnanec operátora, nebo ubožák který má levný tarif a nesnesl by, kdyby ho měl někdo jiný.
Já jsem u velkého zaměstnavatele, který poskytuje služební telefony i data, ale kontroluje (pravda docela lidsky, ale občas přece) jejich využívání. Nejde jenom o využití objemu dat, ale je tu jaksi oprávněný předpoklad, že zaměstnanec trávící 6 hodin soukromými telefony a facebookem je možná zbytečný.