Já jsem cílovka, používám FB často na skupiny o cestování, sleduji technologické firmy v rámci práce co mne živí a pak funny různé agregační archeologické skupiny z celého světa. + zprávy. Ale sorry, 12-15 EUR stojí klíčová komponenta pro některá řešení pro business, platební brána, konektor na přepravce, licence na Canvu, dokonce Adobe LR zhruba tolik stojí. Strašně mne ty reklamy serou, respektive nerelevantní nabídky videí, ale dám za to 100 Kč/měsíc. Víc ne. Ta cena je mimo.
Obavam se, ze presne takto ta EU legislativa nefunguje. Ona totiz funguje presne opacne. Pokud vy nabizite nejakou sluzbu (a je jedno jestli zadarmo nebo za penize) tak bydefaut proste presonalizaci pouzivat nesmite. A nesmite ani uzivateli podvrhavat vsemozne dotazniky a formulare kde by souhlas byl defaultne vybran.
A co kdyz to bude by default placena sluzba, ale uzivatel bude mit volbu si kliknout na neplacenou s reklamou?
Tezko rict, mne ta cena prijde pomerne vysoka na to, aby si Meta mohla delat nejake nadeje o zastupech platitich uzivatelu. Mozna vsak jen nedokazu docenit, nakolik lide miluji Facebook nebo Instagram a nesnasi cilenou reklamu (coz je tak trochu paradox).
Meta produkty lidé budou používat i s otravnou reklamou dokud.
1. Bude jim zvedat dopamin ( fake news, conspiracy, flame...)
2. Bude poskytovat informace které potřebují ( terminy a popis pořádaných akcí.A to i když to je lokální hasičská zábava.
3. Bude poskytovat komunikační kanal s konkrétní osobou/osobami (WuP , FB Messenger)