Vlákno názorů k článku
Meta chce nabídnout Instagram a Facebook bez cílených reklam za předplatné, šlo by o stovky Kč měsíčně od bez prezdivky ... - To nema ani nic spolecneho s "cilenim" reklam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 10. 2023 17:11

    bez prezdivky ...

    To nema ani nic spolecneho s "cilenim" reklam ( to byl vzdy ciste PR blabol, ktereho se drzi vyhradne PR zvanilove ), ale spis s tim, ze obecne firmy kvuli propadu ekonomik omezuji vydaje, a ty na reklamu jsou na rade hnedle v prvni rade.

    Mel sem opakovane osobne moznost videt realna data, pri vyuziti dokonaleho zacileni (lepsi uz mit nemuzete, vite co si ten clovek koupil, vite kdy si to koupil, vite v jakem stavu to je) a uspesnost ... pokud za uspech povazujete to, ze ten clovek prijde na nejakou akci, kde mu neco zadarmo date (alespon kus zvance), aniz by si neco koupil, tak sme nekde na 2%, pricemz ani tak nevite, zda prisel na zaklade vasi PR akce. Takze realne 1%. Tech co neco koupi je jeste o rad, spise dva mene.

    V tomhle pripade je ovsem treba pripocisti jeste bonus - jako poskytovatel reklamy nejdriv vsem zakaznikum nadelate do bot, do dlani a na hlavu a pak chcete aby poslali penize.

    BTW: Ma snad nekdo pocit, ze kdyz jsem si vcera koupil lednici, tak ze si dnes pobezim koupit dalsi? Proto na me na kazdem rohu vykoukne nabidka s lednici ze? Presne takto se totiz ta "zacilena" reklama chova.

  • 3. 10. 2023 19:02

    Smazaný profil

    Jde videt ze problematiku jsi videl z rychliku. Nevim kdes vzal ze investice do reklamy se omezuji jako prvni. To je dost laicky pohled protoze toto roztaci dalsi spiralu propadu.

    Druhou veci je efektivita. Pri tech miliardach dolaru co se v tom toci a jake obraty to generuje jsou i ty 2 peocenta monstrozni cislo. Ano pokud vidis tak daleko ze obrat u tebe konci na tisicovce chapu ze te to neohromi. Ale ziskaz 2% obratu “za nic” je genialni.

    U mas moznost cileni presneho prinasi velky narust obrat a ver ze v cislech o kterych se ti nezda. Stejne tak jinde.

    To s tou lednickoi je fajn priklad. Za ten stav ale nemuze system a moznost cileni ale hloupost toho co tu kominikaci nastavuje.

    Tak uzivej a priste se zapoj tam kde tomu rozumis. Byt chapu ze v anonymite je kazdy odbornik.

  • 4. 10. 2023 6:24

    Asiofil

    No já kdysi odkoukal japonský film Hachiko o pejskovi a pak mi na ČSFD začaly vyskakovat reklamy na psí granule :-)

  • 4. 10. 2023 8:34

    bez prezdivky ...

    Narozdil od nekterych zdejsich "diskuteru" mam pristup do databazi desitek svych zakazniku, tudiz naprosto presne vim, za co ty firmy utraceji a jake vydaje snizuji. V prubehu poslednich cca 3 let sem dokonce zazil pokus, kdy firma marketing na 1/2 roku stopla uplne. A vite co se stalo? Obrat ji vzrostl.

    Samozrejme, jako vzdy se da diskutovat co bylo pricinou, ale prokazalo to nadevsi pochybnost jednu vec. Vydaje na marketing prodeje nijak neovlivnuji. Je to pouze chymera.

    Ostatne, ona firma pak vzala ten budget, a pouzila jej na sluzby zakaznikum souvisejici s jejich oborem podnikani, a ukazalo se, ze to je radove efektivnejsi nez utracet na google, fb a jinde.

    Naucte se cist mr negramotny, 2% lidi si nic nekoupi. 2% lidi nejak reaguji a to v pripade, ze jim nabizite konkretni vec ve spravny cas. Pricemz oni by se prisli zeptat/podivat i v pripade, ze je nebudete oslovovat vubec nijak, proste proto, ze si chteji vyhledove novou vec koupit.

    Reakce na jine formy reklamy, jsou radove jinde (horsi pochopitelne). Ostatne, opet na zaklade dat ke kterym mam pristup. "ziskani" (protoze i to je se stopadesati otazniky) jednoho platiciho zakaznika, stalo dotycnou firmu cca 10kKc ... ale on v prumeru utratil ... cca 3kKc .... a to se vyplati.

    Podotykam k tomu, ze pri pokuse o obhajeni techto nesmyslnych vydaju napriklad zamestnanci PR srovnavali naklady v cenach bez DPH ale prijmy v cenach s DPH ... neuveritelne ze? Uz zamestnanci dotycne firmy nejsou.

  • 4. 10. 2023 7:16

    ROOOO

    Naštěstí to jde naprosto přesně měřit a podle PNO se rozhodovat. Málo co funguje jako reklama na FB apod.

  • 3. 10. 2023 16:09

    Martin P.

    Snaha vyrovnat propad příjmů z reklamy, prostě firmy poznávají jak cílení nefunguje a nebudou za to tolik dávat. Už z principu že těm +25% účtů které jsou fake, mulťáky, boti a pod. nic neprodají.

    Pokud někdo remcá na reklamu, tohle budou dvě mouchy jednou ranou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).